petterg Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Skulle se hva som lå i en tar.bz fil, uten å pakke den ut (= stor) så jeg prøvde med # tar -tj filnavn.tar.bz |less (-t og --list skal i.f. man være det samme. -j pga bzip) Etter lang tid, ingen output, ingen cpu last avbrøyt jeg det hele. Tenkte at enten er det feil på fila eller jeg som driter meg ut. For å teste dette nærmere prøvde jeg med # tar -cvjf test.tar.bz /etc/apache/* Fila ble laget, så # tar -tj test.tar.bz Og det samme skjer... Prøvde det samme igjen, uten å kjøre igjennom bzip (uten j på begge kommandoene) med samme resultat! Hva i all verden er det jeg driter meg ut på nå? Endret 13. august 2005 av petterg Lenke til kommentar
hugh Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 tar -tjf <fil> -f, --file [HOSTNAME:]Fuse archive file or device F (default "-", meaning stdin/stdout) Lenke til kommentar
kdog Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 hvordan er konteksten for å bestemme hvor noe skal pakkes ut? tar -zxf testfil.tar.gz utpakketmappen? Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. desember 2005 Del Skrevet 3. desember 2005 hvordan er konteksten for å bestemme hvor noe skal pakkes ut? tar -zxf testfil.tar.gz utpakketmappen? tar -zxf testfil.tar.gz -C utpakketmappen Lenke til kommentar
petterg Skrevet 4. desember 2005 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2005 hvordan er konteksten for å bestemme hvor noe skal pakkes ut? tar -zxf testfil.tar.gz utpakketmappen? 5247155[/snapback] "kontekst" og "syntaks" er to vidt forskjellige begreper. Regner med du her spør om syntaks, som Olear svarer på. Syntaks (fornorsking av syntax) er f.x måten maskina forventer at du gir den en instruksjon. Kontekst er innholdet i fila, altså alle informasjonen som er lagret i den. Kan være kjekt å vite neste gang du stiller spørsmål for å ungå missforståelser. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 4. desember 2005 Del Skrevet 4. desember 2005 "kontekst" og "syntaks" er to vidt forskjellige begreper. Regner med du her spør om syntaks, som Olear svarer på.Syntaks (fornorsking av syntax) er f.x måten maskina forventer at du gir den en instruksjon. Kontekst er innholdet i fila, altså alle informasjonen som er lagret i den. Kan være kjekt å vite neste gang du stiller spørsmål for å ungå missforståelser. 5248802[/snapback] Det var betydningen av syntaks som sto i hodet når jeg spurte, ja. Takker. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 5. desember 2005 Del Skrevet 5. desember 2005 hvordan er konteksten for å bestemme hvor noe skal pakkes ut? tar -zxf testfil.tar.gz utpakketmappen? 5247155[/snapback] "kontekst" og "syntaks" er to vidt forskjellige begreper. Regner med du her spør om syntaks, som Olear svarer på. Syntaks (fornorsking av syntax) er f.x måten maskina forventer at du gir den en instruksjon. Kontekst er innholdet i fila, altså alle informasjonen som er lagret i den. Kan være kjekt å vite neste gang du stiller spørsmål for å ungå missforståelser. 5248802[/snapback] Øh. Dersom du skal påpeke hans åpenlyse feil kan du da i det minste passe på å ikke gjøre samme feil selv? Kontekst har intet med innholdet i filen å gjøre. Kontekst er hvilken sammenheng ting skjer i, hvilken setting og hvilken situasjon osv. kontekst m1 (også utt -tek>st; fra lat. 'sammenheng') tekst- el. tankesammenheng, språklig helhet som et ord el. uttrykk er en del av forstå et ord ut fra k-en Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå