Gå til innhold

[Løst] tar --list => ingen output!

Anbefalte innlegg

Skulle se hva som lå i en tar.bz fil, uten å pakke den ut (= stor) så jeg prøvde med

# tar -tj filnavn.tar.bz |less

(-t og --list skal i.f. man være det samme. -j pga bzip)

Etter lang tid, ingen output, ingen cpu last avbrøyt jeg det hele. Tenkte at enten er det feil på fila eller jeg som driter meg ut.

For å teste dette nærmere prøvde jeg med

# tar -cvjf test.tar.bz /etc/apache/*

Fila ble laget, så

# tar -tj test.tar.bz

Og det samme skjer...

Prøvde det samme igjen, uten å kjøre igjennom bzip (uten j på begge kommandoene) med samme resultat!

Hva i all verden er det jeg driter meg ut på nå?

Endret av petterg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
hvordan er konteksten for å bestemme hvor noe skal pakkes ut?

tar -zxf testfil.tar.gz utpakketmappen?

5247155[/snapback]

"kontekst" og "syntaks" er to vidt forskjellige begreper. Regner med du her spør om syntaks, som Olear svarer på.

Syntaks (fornorsking av syntax) er f.x måten maskina forventer at du gir den en instruksjon.

Kontekst er innholdet i fila, altså alle informasjonen som er lagret i den.

Kan være kjekt å vite neste gang du stiller spørsmål for å ungå missforståelser.

Lenke til kommentar
"kontekst" og "syntaks" er to vidt forskjellige begreper. Regner med du her spør om syntaks, som Olear svarer på.

Syntaks (fornorsking av syntax) er f.x måten maskina forventer at du gir den en instruksjon.

Kan være kjekt å vite neste gang du stiller spørsmål for å ungå missforståelser.

5248802[/snapback]

:blush: Det var betydningen av syntaks som sto i hodet når jeg spurte, ja. Takker.

Lenke til kommentar
hvordan er konteksten for å bestemme hvor noe skal pakkes ut?

tar -zxf testfil.tar.gz utpakketmappen?

5247155[/snapback]

5248802[/snapback]

Øh. Dersom du skal påpeke hans åpenlyse feil kan du da i det minste passe på å ikke gjøre samme feil selv?

Kontekst har intet med innholdet i filen å gjøre. Kontekst er hvilken sammenheng ting skjer i, hvilken setting og hvilken situasjon osv.

kontekst m1 (også utt -tek>st; fra lat. 'sammenheng') tekst- el. tankesammenheng, språklig helhet som et ord el. uttrykk er en del av forstå et ord ut fra k-en

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...