Tafsen Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Eg har ei heilt vanleg vifte som eg tenkte eg skulle skifte ut med ei skikelig vifte. Problemet er at eg ikkje har fått kjølepasta enda, vil det skade om eg bruker den kjøleribba uten kjølepasta til eg får tak i det? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=455843&hl= Denne er ikke mange timene gammel. For å svare kort så vil den ikke kunne bli skadet av å kjøre uten kjølepasta, men temperaturen kan bli så høy at enten prosessoren begynner å throttle eller at maskinen blir ustabil eller slår seg av. Lenke til kommentar
mithrandil Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 http://overklokking.no/guides/goopguide/index3.html forteller deg hvorfor kjølepasta er så viktig... Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hvilken prosessor er det snakk om? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Hvilken prosessor er det snakk om? Det er vel samme hvilken det er. Kjølepasta har mye å si og man burde ha det på CPUen. Det er veldig viktig med kjølepastaen. De fleste kjølere/CPU'er er ikke engang helt plane, slik at dersom man ikke bruker pasta kan man få tildels store områder som overhodet ikke er i kontakt med kjøleren. Selv der det faktisk er kontakt mellom kjøler CPU er det en fordel med pasta da den fører til en vesentlig bedre kontakt mellom de to. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Man KAN kjøre uten kjølepasta for en kortere periode. Kjølepasta er ett hjelpemiddel for varmeledende effekt. Smart å ha en shutdown temperatur hvis det blir for varmt. Anbefaler på ingen måte dette, men er mulig. Endret 14. august 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå