mrincredible Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Hei Har sett på følgende deler som jeg vurderer å kjøpe - AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte (VENICE) - Arctic Silver 5 Termisk Pasta 3.5 Gram - Asus A8N-SLI Premium, nForce4 SLI,Socket -939, Super Cooling pipe, PCI-Ex16 - Plextor DVD recorder PX-716SA SATA Retail (inkl. svart og hvit front) - Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM - Zalman Heatpipe harddisk Cooler ZM-2HC2 Passiv kjøler for harddisk - MIST vifte, 16.5 dB(A), Klar plast (120mm) - MIST, 500W, 20/24 pins, S-ATA - OCZ 1024MB Premier Dual Channel - PC-3200 2x512MB (2,5-3-3-7) 400Mhz (m varmespreder) - Gigabyte GeForce 6600 GT 128MB VIVO PCIe - DVI/TV-out/Twin view/Power DVD Vifteløst - Scythe SCNJ-1000 'Ninja' CPU kjøleelement - Onkyo Wavio SE-90PCI Har tatt med det lydkortet fordi jeg ønsker å koble PC'en til stereoanlegget og vil bruke den som CD-spiller (og mp3-spiller, seff). Vil ha PCen så stille som mulig. Samtidig vil jeg kunne spiller spill som FarCry, DOOM3 etc. (Holder skjermkortet?) Passer alle delene sammen? Burde jeg bytte ut noe for å få mer smell for penga, evt lavere lydnivå? MIST-viften skal plasseres på Scythe-kjøleren. Hadde håpet på å ikke ha flere vifter i systemet en CPU-viften og PSU-viften. Har skjerm, mus, tastatur, kabinett etc fra før. Scythe-kjølern har jeg også allerede kjøpt. Prisen bør ikke overstige kr 13000. Setter pris på all hjelp! PS. Jeg spurte om nesten det samme for en stund siden uten å få så mange svar. Skal bestille nå snart, så jeg vil bare forsikre meg om at jeg ikke kjøper "katta i sekken". Lenke til kommentar
whom Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Fint oppsett det der, men spiller du mer enn èn time i måneden bør du definitivt gå for x800xl eller bedre. Raptor og stille PC hører ikke sammen, og i forhold til de nye 7200rpm i dag, så er den ikke pris\ytelse forsvarlig. Bytt den ut med Hitachi Deckstar som er både stille og kraftig. Ellers så har du et finfint oppsett, men litt dyr brenner bare for å få sata kobling. Ville heller gått for bedre og billigere Benq DQ1640\Nec 3540. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Hadde ett 6600GT på en P4 2,4Ghz. Og det var ikkje nok til å kjøre Doom 3 på en god måte. Kanskje det vil være nok på en kraftigere cpu, men eg ville hatt litt mer å gå på. Eg har en Raptor i en sånn Zalman kjøler, kan ikkje høre den i det hele tatt Endret 13. august 2005 av Dragavon Lenke til kommentar
mrincredible Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Fint oppsett det der, men spiller du mer enn èn time i måneden bør du definitivt gå for x800xl eller bedre.Hmm... Uff da. Jeg valgte det kortet fordi det er passiv kjøling på det og fordi det fikk bra i denne testen. Vet du om noe bedre som er passivt kjølt? PS. Skjermen min er en litt eldre LCD på 1024x768 så det er ikke aktuelt å kjøre spillene i høyere oppløsning enn dette. Ellers så har du et finfint oppsett, men litt dyr brenner bare for å få sata kobling. Ville heller gått for bedre og billigere Benq DQ1640\Nec 3540.Hehe. Du har vel rett i det med SATA-koblingen. Men jeg satte opp denne fordi den visstnok er det beste man får tak i (så vidt jeg vet?) og jeg er litt picky på kvaliteten på rippingen av CD'ene mine. (Har CD samiling på 500 plater som skal taes backup av og digitaliseres.) Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) gf 6600gt holder jo til til litt spilling.. men man kan ikke regne me då kjøre alt på max. har xfx geforce 6600gt selv og det holder mer en nok til meg.. drar fint doom3(xp2600+ og en gb) på medium grafikk med veldig god flyt.. en venn av meg spiller 24/7 om trent og han klarer seg med et radon 9200, celeron 2,5 og 512 mb ram :!: men skjønte jo hva du sikta til.. men å si at man ikke KAN spille med det systemet er litt feil.. Endret 14. august 2005 av mr.nauz Lenke til kommentar
mrincredible Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 Ok, da går jeg for 6600GT-kortet siden jeg ikke kan strekke meg noe særlig i pris (X800XL er litt dyrt) samtidig som det er det raskeste jeg kan finne som er passivt kjølt. (Gigabyte har et X800XL-kort som også er passivt kjølt men det finner jeg ikke i noen nettbutikk . Anyone?) Tror jeg går for en raptor 74GB siden den ble stille i zalman-opphenget. I tillegg tar jeg kanskje en Samsung Spinpoint 120S 250GB. Holder meg til Plextor også (har veldig lyst på den SATA-koblingen ). Takk for hjelpen så langt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå