Mott Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Hei topic sier det meste. Kan jeg bruke min gamle harddisk i en ny maskin(nytt hardware) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Ja og nei, kommer an på hovedkortet osv. Gammel Windows ? Mener du Win98 eller en tidligare innstallasjon av nyere Win OS ? Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Jeg vil anbefale å bruke anledningen til å reinstallere Windows om du flytter windowsdisken fra gammel til ny hardware. Sist gang jeg byttet hovedkort hadde jeg WinMe og WinXP (eller kanskje det var win 2000?) på harddisken. WinME klarte å rette opp i drivere, men Xp kræsja under booting. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Så lenge maskinene ikke er så og si identiske, så formater disken og legg alt inn på nytt... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Har du XP eller Win2000 kan du bruke Repair Install. Da kan du beholde alt som det er, selv om hardware er helt forskjellig. Formatering er ikke nødvendig. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Det er windows XP. Min bror har så klart å rive vekk den lappen som stod på maskinen Kan jeg ta å kjøpe en ny harddisk flytte den over fra PATA til SATA og så sette denne inn i den nye maskinen(SATA) Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Har du mistet XP-key'en, så kan du finne den igjen. Les f.eks. denne tråden. Lenke til kommentar
Mott Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Foresten min bror har jo en sån OEM CD så bruker jeg bare min CD-KEY takk for hjelpen Lenke til kommentar
pellemann Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 jeg har xp professional og den disken har jeg brukt i 3 forskjellige maskienr, bare ta den ut og sette denn og starte opp, uten clean-install og alt det der. ganske greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå