Beatnut Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Jeg er dog litt nysgjerrig på Fluxbox også (Er det ikke det det heter?). Noen som kan gi meg en rask innføring i forhold til feks Gnome og/eller Xfce? Edit:Skriveleif.. Endret 14. august 2005 av Beatnut Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Fluxbox er ein WM, dvs det einaste den gjer er å ta seg av vindauge. Du får også ein enkel meny (som du kan redigere) over program dersom du høgreklikkar på skrivebordet. Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Jeg er dog litt nysgjerrig på Fluxbox også (Er det ikke det det heter?).Noen som kan gi meg en rask innføring i forhold til feks Gnome og/eller Xfce? Anbefaler Fluxbox. Som sagt så er Fluxbox en WM. Det som skiller Fluxbox fra andre WM er at den er veldig konfigurerbar. Fluxbox i kombinasjon med ROX er etter min menig mye bedre en f.eks XFCE. Et par screenshots av Fluxbox med ROX: http://olear.slackforge.net/screenshots/fluxdesk2.jpg http://pub.nettstudio.no/olear/screenshots...x_is_back_3.jpg Endret 14. august 2005 av olear Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Vanskelig å installere Fluxbox når jeg er newbie? Med vindubehandler, mener dere at jeg fortsatt kjører med samme pakkene som feks Gnome, men at Fluxbox behandler den grafiske delen av det? Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Jeg er dog litt nysgjerrig på Fluxbox også (Er det ikke det det heter?).Noen som kan gi meg en rask innføring i forhold til feks Gnome og/eller Xfce? Anbefaler Fluxbox. Som sagt så er Fluxbox en WM. Det som skiller Fluxbox fra andre WM er at den er veldig konfigurerbar. Fluxbox i kombinasjon med ROX er etter min menig mye bedre en f.eks XFCE. Et par screenshots av Fluxbox med ROX: http://olear.slackforge.net/screenshots/fluxdesk2.jpg http://pub.nettstudio.no/olear/screenshots...x_is_back_3.jpg Det ser jo ganske bra ut. Akkurat n娨 dukket ett nytt lite problem. PÅ laptopen er det kun en inngang for enten ekstern mus eller eksternt tastatur. Jeg har en sånn Y-kobling der jeg kobler til både mus & tastatur i den ene enden og deretter den andre enden i PS/2 inngangen på laptop'en. Problemet er at den ikke får inn musa, men kun tastaturet. Noen som kjenner til problemet? Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Vanskelig å installere Fluxbox når jeg er newbie?Med vindubehandler, mener dere at jeg fortsatt kjører med samme pakkene som feks Gnome, men at Fluxbox behandler den grafiske delen av det? Flubox ligger i pakkesystemet til nesten alle distroer. En WM tar seg av vinduene. Du trenger eksterne programmer til filbehandling, bakgrunn, skrivebord osv. Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Flubox ligger i pakkesystemet til nesten alle distroer. En WM tar seg av vinduene. Du trenger eksterne programmer til filbehandling, bakgrunn, skrivebord osv. Vil det si at jeg må bruke feks Synaptic for å installere nødvendige programmer på nytt Edit:(utenom selve Fluxbox'en altså)? Endret 14. august 2005 av Beatnut Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Akkurat nå dukket ett nytt lite problem. PÅ laptopen er det kun en inngang for enten ekstern mus eller eksternt tastatur. Jeg har en sånn Y-kobling der jeg kobler til både mus & tastatur i den ene enden og deretter den andre enden i PS/2 inngangen på laptop'en. Problemet er at den ikke får inn musa, men kun tastaturet. Noen som kjenner til problemet? 2 ting: 1. Finnes det en overgang fra PS/2 til USB? (Har den andre veien men..) 2. Hva er ROX? Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Du trenger ikke noe ekstra programvare for å bruke Fluxbox. Bare installer den gjennom Synaptic og velg Flubox når du logger inn gjennom GDM (eller hva du bruker til å logge inn). Du kan bruke KDE/GNOME programmer i Fluxbox. Lenke til kommentar
olear Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 2. Hva er ROX? ROX er en filbehandler som f.eks Nautilus (GNOME) og Konqueror (KDE). Du trenger ikke ROX hvis du bruker f.eks Nautilus eller Konqueror. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Med Fluxbox må du vere forberedt på å fikle meir enn i GNOME/KDE/XFCE. Å køyre godt integrerte GNOME/KDE program i Fluxbox er lite vits, å då dei ofte dreg med seg halve GNOME/KDE, men du treng ingen slike program. ROX er ein filbehandlar, slik som Nautilus. F.eks er det lite vits å køyre opp Nautilus i Flux, då den dreg med seg mykje rart. Endret 14. august 2005 av objorkum Lenke til kommentar
Beatnut Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Med andre ord så bør jeg velge å ha installert alternative programmer og deretter feks avinstallere det som er fra KDE eller Gnome? BTW: Noen som vet om jeg kan konfigurere Ubuntu til å "finne" både mus & tastatur på en PS/2.inngang (som nevnt før..) Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Treng ikkje avinstallere noko. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå