fAight Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 aahhhh, blir gal av tidenes eldste dilemma:) ! hva skal en stakkar velge ved oppgradering av pc? AMD eller Intel? xp 2000+/2100+ eller p4 2 GHz northwood? xp = bra ytelse, lavpris, men må ha dyr vifte p4 = bra ytelse, men ikke til spill, megetbra vifte på kjøpet har kjøpte inn alt annet utstyr til den nye pc'en min, ram, hd, dvd, brenner, kabinett osv, men men mangler bare cpu og HK. Fundert på type cpu i ca 2 uker nå! hva skal jeg gjøre? uff, vet at mange av dere er lei av dette spørsmålet (jmf. topic), men men... plz, svar fort, før tilbudet på p4 2GHz hos Komplett.no går ut..:smile:) takk Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 svaret er enkelt .. XP 2100+ .den er bedre .. men !KJØLER! er et annet problem .. Lenke til kommentar
staljin1 Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Hei, Jeg hadde gått for P4 og godt OC vennlig HK. XP kan ikke klokkes like mye som P4 og da har du gjerne mer å gå på. Det hadde jeg valgt i hvertfall. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Hvorfor må du kjøpe så dyr vifte til AthlonXP da? Hvis du ikke er helt besatt på å ha temperaturen lavest mulig, så duger sikkert en ikke så veldig dyr vifte. F.eks denne her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl Lenke til kommentar
sete Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 hvis du skal oc, så bør du kjøpe P4. Kan gjøres glatt på 2,6 Ghz. Lenke til kommentar
kim2004 Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 hadde valgt amd med feks. et soyo el chaintech hk og en xp 1900 prosessor samt en alpha kjøler. hvis du velger overnevnte med et chaintech hk får du alt for ca. 2500,- Lenke til kommentar
fAight Skrevet 6. august 2002 Forfatter Del Skrevet 6. august 2002 kim2004: hvor hen da? leser gjennom forumet nå. Begynner falle for asus p4s533 m/lan, og p4 2 GHz northwood.... men det er fortsatt ikke forsent...bare gi meg flere argumenter til å kjøpe amd... Lenke til kommentar
vegge Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Overklokke? Intel P4! Standard hastighet? AMD! Jeg hadde i dag gått for P4, og klokket så mye jeg kunne. Men det er bare meg, begge systemer vil yte meget bra! Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Jeg ville gått for P4. Selvfølgelig Northwood, og 533mhz bus :smile: 2,26ghz hvis du har råd? Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Skal man legge litt penger i maskina, ville jeg gaat for Pentium IV. Det er ikke til aa komme fra at de er noen heftige overklokkere de satans ridere Hadde jeg kj0pt, hadde det blitt Intel.. Derimot, hvis man skulle hatt noe BILLIG, blir det AMD. AthlonXP 1800+/1900+ kanskje og et nForce hovedkort med integrert skjermkort, lydkort, nettverkskort. Onboard VGA'en som n0dl0sning. Eller kaanskje en Duron. Men da blir det billig :smile: Lenke til kommentar
Neo0 Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 svaret er egentlig enklelt amd xp 2100+ og en global win cpu vifte opp til 2.1 ghz den har to vifter på seg. støy , , tja litt Lenke til kommentar
hasuwest Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Hei! Har du penger gå for P4 med ASUS 533 HK'et. Vil du ikke bruker så mye penger gå for XP 2100+ og ASUS A7V-333(som jeg har + en XP 1800+) veldig bra HK! Kjøling på XP'n gjør du som meg, veldig bra og effektivt!! TaiSol CGK760 med 80x80mm modda på vifte! Her kan du se hvordan å gjøre det, det er veldig lett å bøye ut finnene og borre hull så du får på 80x80mm vifta som du stripser fast! Lenke til kommentar
Klorin Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Jeg ville også gått for AMD. Ser ut som de er raskere på spill og m.media apps. Har også lagt merke til at de fleste av de som sliter med spill som GTA3 og Morrowind har P4. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 En amd xp 2000 tilsvarer omtrent e p4 2.2 ghz på spill, jeg gikk for pentiumen når jeg var i samme valgsituasjon som deg for noen dager siden. Har ikke henta den ennå, så det vil vise seg hvor bra den er, tror egentlig ikke at du vil angre uansett hva du kjøper. AtW Lenke til kommentar
Rafael Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Er ikke p4 til spilling? P4 egner seg som **** til spilling, spesielt til nyere spill som kommer til å støtte SSE og SSE2. I forhold til 3dnow som er eldgammelt. Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Quote: Den 2002-08-06 23:13, Rafael skrev:Er ikke p4 til spilling?P4 egner seg som **** til spilling, spesielt til nyere spill som kommer til å støtte SSE og SSE2. I forhold til 3dnow som er eldgammelt. så langt Leder AMD prossesorer over Intel rosessorer innen alle spill PGA AMD har høyere ytelse en Intel .. men AMD støtter SSE også men ikke SSE2 .. (tar jeg feil?) og trur du ikke når SSE2 blir brukt vil AMD komme med støtte? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 AMD er bedre enn p4 i spill pga AMD har mye høyere "floating point units" mener jeg, men IKKE når du regner med SSE2, så når/hvis det blir vanlig så vil ikke den xp-ratingen holde mål.* *(slik den blir vanligvis brukt, altså "tilsvarer p4" noe som jeg vet ikke stemmer, men det vet ikke flertallet) Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Pentium IV skal visstnok *denge* AthlonXP i Quake III! Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 7. august 2002 Del Skrevet 7. august 2002 Nærmest INGEN spill idag støtter i det hele tatt SSE2. Det vil jo ikke akkurat gagne spillprodusentene å skrive spill som bare funker/funker dårlig på halvparten av brukernes pc'er ! SSE2 er vel det dårligste argumentet for å velge P4 noen gang tror jeg... AMD XP støtter MMX,SSE,3DNow! og 3DNow!+ , mens P4 bare støtter MMX,SSE og SSE2 .. 3DNow er mye mer brukt enn SSE2. Til trådsstarter : det spiller sannsynligvis ingen rolle hvilken du velger, du merker neppe store forskjellen i spill uansett. Så hvis du ikke er veldig opptatt av et par % på benchmarks, er det bare å la en terning velge ... :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå