Gå til innhold

jeg blir gal!

fAight

Anbefalte innlegg

aahhhh, blir gal av tidenes eldste dilemma:) !

hva skal en stakkar velge ved oppgradering av pc? AMD eller Intel?

xp 2000+/2100+ eller p4 2 GHz northwood?

xp = bra ytelse, lavpris, men må ha dyr vifte

p4 = bra ytelse, men ikke til spill, megetbra vifte på kjøpet

har kjøpte inn alt annet utstyr til den nye pc'en min, ram, hd, dvd, brenner, kabinett osv, men men mangler bare cpu og HK. Fundert på type cpu i ca 2 uker nå!

hva skal jeg gjøre? uff, vet at mange av dere er lei av dette spørsmålet (jmf. topic), men men...

plz, svar fort, før tilbudet på p4 2GHz hos Komplett.no går ut..:smile:)

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal man legge litt penger i maskina, ville jeg gaat for Pentium IV. Det er ikke til aa komme fra at de er noen heftige overklokkere de satans ridere :grin: Hadde jeg kj0pt, hadde det blitt Intel..

Derimot, hvis man skulle hatt noe BILLIG, blir det AMD. AthlonXP 1800+/1900+ kanskje og et nForce hovedkort med integrert skjermkort, lydkort, nettverkskort. Onboard VGA'en som n0dl0sning. Eller kaanskje en Duron. Men da blir det billig :smile:

Lenke til kommentar

Hei!

Har du penger gå for P4 med ASUS 533 HK'et.

Vil du ikke bruker så mye penger gå for XP 2100+ og ASUS A7V-333(som jeg har + en XP 1800+) veldig bra HK!

Kjøling på XP'n gjør du som meg, veldig bra og effektivt!! TaiSol CGK760 med 80x80mm modda på vifte! Her kan du se hvordan å gjøre det, det er veldig lett å bøye ut finnene og borre hull så du får på 80x80mm vifta som du stripser fast!

Lenke til kommentar

En amd xp 2000 tilsvarer omtrent e p4 2.2 ghz på spill, jeg gikk for pentiumen når jeg var i samme valgsituasjon som deg for noen dager siden. Har ikke henta den ennå, så det vil vise seg hvor bra den er, tror egentlig ikke at du vil angre uansett hva du kjøper.

AtW

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-06 23:13, Rafael skrev:

Er ikke p4 til spilling?

P4 egner seg som **** til spilling, spesielt til nyere spill som kommer til å støtte SSE og SSE2.

I forhold til 3dnow som er eldgammelt.

så langt Leder AMD prossesorer over Intel rosessorer innen alle spill PGA AMD har høyere ytelse en Intel ..

men AMD støtter SSE også men ikke SSE2 .. (tar jeg feil?)

og trur du ikke når SSE2 blir brukt vil AMD komme med støtte?

Lenke til kommentar

AMD er bedre enn p4 i spill pga AMD har mye høyere "floating point units" mener jeg, men IKKE når du regner med SSE2, så når/hvis det blir vanlig så vil ikke den xp-ratingen holde mål.*

*(slik den blir vanligvis brukt, altså "tilsvarer p4" noe som jeg vet ikke stemmer, men det vet ikke flertallet)

Lenke til kommentar

Nærmest INGEN spill idag støtter i det hele tatt SSE2. Det vil jo ikke akkurat gagne spillprodusentene å skrive spill som bare funker/funker dårlig på halvparten av brukernes pc'er !

SSE2 er vel det dårligste argumentet for å velge P4 noen gang tror jeg... AMD XP støtter MMX,SSE,3DNow! og 3DNow!+ , mens P4 bare støtter MMX,SSE og SSE2 .. 3DNow er mye mer brukt enn SSE2.

Til trådsstarter : det spiller sannsynligvis ingen rolle hvilken du velger, du merker neppe store forskjellen i spill uansett. Så hvis du ikke er veldig opptatt av et par % på benchmarks, er det bare å la en terning velge ... :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...