larsern Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Jeg har en pc med et asus A7V-E hovedkort, hadde en AMD duron 800MHz prosessor og har kjøpt en AMD duron 1300MHz prosessor(200 MHz bus). Når jeg først satt inn den nye prosessoren fant pc'n den(det stod 1300MHZ), men den kom ikke lenger enn rett forbi biosen, deretter prøvde jeg med den gamle igjen og alt gikk fint, jeg prøvde da igjen med den nye og siden den gangen har alt vært et *******. Dette er de forskjellige tingene som skjer: med den gamle prosessoren: -pc'n viser grafikkortet og antall mb, men der stopper det og den understreken står og blinker, kommer ikke lenger. -pc'n kommer inn i biosen, men da funker ikke tastaturet. -pc'n kommer til detecting PCI devices forbi biosen, men da begynner understreken å blinke og jeg kommer ikke lenger. -pc'n kommer til en helt blank skjerm med understreken som blinker. med den nye prosessoren: -pc'n starter, men skjermen mottar ikke noe signal lenger. jeg har prøvd det meste, men håper på svar, m.v.h. lars Lenke til kommentar
arcade Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Du bør resette BIOS'en hver gang du har byttet CPU, ihvertfall om du har gått fra 1300Mhz til 800Mhz. Du finner ut hvordan du gjør dette i håndboken til hovedkortet (du finner også håndboken på nettsiden til Asus). Når du har oppgradert fra 800mhz til 1300mhz må du inn i Bios og stille riktig CPU hastighet. Arcade Lenke til kommentar
oathunder Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 Sjekk at HK-ditt støtter denne cpu-en, prøv å resette bios, med en gang makinen rebooter går du inn i bios og setter de riktige instillingene/setup default......eller lignende.... Lenke til kommentar
larsern Skrevet 6. august 2002 Forfatter Del Skrevet 6. august 2002 ... jeg resetta bisoen, startet maskinen på nytt med den gamle prosessoren, og fikk da ikke noe respons på skjermen i det hele tatt, den ble i "hvilemodus"... Lenke til kommentar
Yassir_6856 Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 du må oppdatere biosen, støtte for 1200+ i versjon 1008 sjekk heimesidene til ASUS Lenke til kommentar
larsern Skrevet 7. august 2002 Forfatter Del Skrevet 7. august 2002 hadde tenkt til å flashe biosen, men nå kommer jeg meg ikke inn på pc'n i det hele tatt, så da får jeg jo ikke tak i bios-flashen, med mindre jueg kan laste den ned på en annen pc og legge på en diskett som funker som en boot disk eller noe??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå