Ducklink Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Hei jeg lurer på hvor avansert det er å, lage ett kort du kan styre med pcen, som du eks forer med 12v fra en ekstern strømkilde (ikke kommunikasjonsporten kortet står i). Som kan styre noe lys osv, Så du kan styre med pcen. Det bør og tåle noen ampere. Er dette vanskelig og lage? Deler fra elfa? Koster det mye? Vanskelig å lage Software? Koster det mye å kjøpe? Noen som har gjort liknende? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Må sikkert ha tilkobling via com-port da... Tror ikke det skal være så vanskelig å lage et program i visual basic. Tror egentlig dette blir vanskelig å lage, men uansett, lykke til! Lenke til kommentar
Firesky Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 http://overklokking.no/art.php?artikkelid=15421 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Norsk Hobbyelektronikk har noe som sikkert kan brukes. Du må bare koble til et rele selv. http://www.hobbyelektronikk.no/catalog/ind...080162e34d6ee8e Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Ref. overklokking.no "Hauk". Relekort og datakabel kan du få kjøpt av meg. Programvare skal jeg få opp igjen på serveren, men jeg kan skreddersy til de enkelte formål. Lenke til kommentar
icer Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Ref. overklokking.no "Hauk". Relekort og datakabel kan du få kjøpt av meg. Programvare skal jeg få opp igjen på serveren, men jeg kan skreddersy til de enkelte formål. Hvor mye koster Hauk å lage? Med deler fra Elfa bestilt fra skole? Endret 14. august 2005 av icer Lenke til kommentar
Ducklink Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Delene fra elfa kostet litt over 400 uten porto så blir vel ca 500. Hondaen: Relekort, mener du att du lager hauk? isåfall pris? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Jepp, lager hauk. Ferdig bygget og testet. 549,- kr for kortet. 89,- kr for 1.8 meter fungerende tilkoblingskabel til pc. Kortet mates med 12V. (fra f.eks pc psu). All nødvendig programvare følger med. Nå er det lett å styre ting rundt deg med et museklikk Interesserte kan sende mail. (Svar kan noenganger ta litt tid å få, da jeg er ute å reiser endel i jobbsammenheng). Lenke til kommentar
icer Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Jepp, lager hauk. Ferdig bygget og testet.549,- kr for kortet. Jeg mener hvor mye blir det i bare deler? Kortet etser jeg på verkstedet på skolen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå