Deelay Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Hei! Har et spørsmål til folket..... Jeg har et trådløst og et vanlig nettverkskort, men de bruker samme IRQ-kanal, så bare et av dem fungerer om gangen! Hvordan bytter jeg IRQ? Endret 13. august 2005 av Oxido Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Eneste jeg kan si om dette er: Søk på Google... Google er din venn... F.eks "How to change IRQ" "Manually change IRQ" ++++ -MortenGj Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Kontrollpanel - klassisk visning - system - maskinvare - enhetsbehandling - nettverkskort - ditt kort - ressurser - endre IRQ.... puh... Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Kontrollpanel - klassisk visning - system - maskinvare - enhetsbehandling - nettverkskort - ditt kort - ressurser - endre IRQ.... puh... Det er akkurat dette jeg prøver på, men det står "ingen konflikter" og da får jeg ikke gjorte noe! Men, det ER en konflikt! Hmm, kanskje noe feil med Windows her! Restarter og ser om det funker! Lenke til kommentar
ddebono Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 IRQ konflikter er så og si et ikke eksisternede problem i dag. Det var et problem for 10-15 år siden. Så det er ganske sikkert ikke det som lager problemet ditt. Jeg tror heller at det er noe med nettverksoppsettet ditt. Kjører du DHCP ? Med samme fast IP vil det bli konflikt. Prøv også å kjøre begge og dra ut nettverkskablen og se om den fortsatt funker over trådløst. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 For Windows 2000 and XP, you can not manually change the IRQ number. In Windows XP, Device Manager may list some or all of the devices on your ACPI motherboard as using the same IRQ (IRQ 9). (To view the list of resources, click either Resources by type or Resources by connection on the View menu). No option is available to change the IRQ setting. Note that Windows 2000 and XP cannot rebalance resources in the same way that Microsoft Windows 98 does. After PCI resources are set, they generally cannot be changed. The only way to change the IRQ assignment is move the device to different slots. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Gode, gammle windows *mimre* Det kan hende du kan løse problemet med å endre instillinger i BIOS'en. Der pleier man å få et valg om IRQ skal være OS-styrt, eller BIOS-styrt. Uten at jeg vet om det eksisterer i så stor grad på nyere maskiner, kan jeg med trygghet si at jeg har slete med akkurat samme problemet i "gammle" dager. Nyere maskiner har jeg aldri hatt problemet med thou.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå