Gå til innhold

Vanskelig å få tak i highend pc'er ferdigbygd!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, kjørte ikke noen flere tester siden oppstarten. Har alt for mange programmer installert og kjørende, til at de blir noen gode benchmark resultater.

Best å kjøre benchmark på en ren installasjon.

 

Men har image av orginal installasjonen min, så kan jo selvsagt legge denne tilbake på en annen disk, så kan jeg teste litt mer.

Er ikke så opptatt av benchmark resultatene mer. Pc'en fungerer utmerket til mitt bruk. Battlefield 2 har jeg installert og spiller. Men har faktisk brukt mest tid på Rome Total War.

Har doom3 også, men spiller det ytters skjeldent.

 

F.E.A.R har jeg aldri spilt, og vet ikke om jeg kommer til å skaffe meg det spillet.

 

Venter på CIV 4 som kommer nå denne måneden :thumbup:

 

Er det noe du vil jeg skal teste, så si i fra. Kjører gjerne noen demo'er eller lignende, så du får noen resultater. Ikke noe stress.... :p

 

Det jeg bruker pc'en mest til er å encode DVD video (kremt...blir noen serier vet du fra over dammen). Ellers står den ubrukt, siden jeg bruker den bærbare mest til internett osv....litt mer mobil

Så, for å være helt enig, er det faktisk dager jeg ikke slår den på en gang....

Lenke til kommentar

Hadde jo vært litt arti om du kunne testet F.E.A.R da. Det krever jo en del. Litt dumt du ikke kan teste med den innebyggde benchmarken i det ferdige spillet.

 

Men demoen er her: http://gamer.no/art.php?articleId=18057

Hva får du i ca gjennomsnitt fps med aa X4 og af X8? Oppløsning på 1290x960? Alle detaljer/effekter på max selvfølgelig. Klarer maskinen din det? ;) Klarer ikke din det kommer ihverfall ikke min til å klare det :cry:

 

Anbefaler selvfølgelig å kjøpe det. Spiller du Doom3 en skjelden gang ser jeg ingen grunn til at du ikke skal spille F.E.A.R oxo fra tid til annen.

 

Jeg har Doom3 selv men har ikke giddi å runne det. F.E.A.R derimot er noe helt annet. Kjempenyskjerrig på hvordan det slutter. :love:

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

Skal hive inn en disk nå, og legge inn WinXP image'et.

Eneste forskjell blir da at OS ikke kjører fra Raptor disken, men det skal vel ikke ha mye å si på resultatet i FEAR.

Skal laste ned demoen nå, tar ca en time, ser den er på over 600 MB.

 

edit: hmmm, en halvtime tar det å laste ned 650 MB med linja mi....greit nok! :!:

Endret av myhken2
Lenke til kommentar

Ja dette ble ikke så lett som jeg trodde. Da jeg la inn XP første gang la XP seg på H: partisjonen. Da jeg oppdaget dette, tenkte jeg at det ikke gjorde noe.

Har ikke hatt noen problemer med det siden.

Men når jeg skal legge inn backup'en da blir det ett problem. Backup programmet plasserer diskene på en annen måte, og uansett hva jeg gjør, får jeg ikke OS disken til å bli H:

 

Har en liten worklog som du finner her så får jeg se om jeg gidder å gjøre noe med det i dag, eller om jeg tar det til helgen.

 

Ser ut som jeg må legge in XP på nytt og passe at den legger seg på c: denne gangen.

Lenke til kommentar
Ja dette ble ikke så lett som jeg trodde. Da jeg la inn XP første gang la XP seg på H: partisjonen. Da jeg oppdaget dette, tenkte jeg at det ikke gjorde noe.

Har ikke hatt noen problemer med det siden.

Men når jeg skal legge inn backup'en da blir det ett problem. Backup programmet plasserer diskene på en annen måte, og uansett hva jeg gjør, får jeg ikke OS disken til å bli H:

 

Har en liten worklog som du finner her så får jeg se om jeg gidder å gjøre noe med det i dag, eller om jeg tar det til helgen.

 

Ser ut som jeg må legge in XP på nytt og passe at den legger seg på c: denne gangen.

5096260[/snapback]

 

Irriterende problem.. får det samme hvis jeg legger inn XP på en S-Ata disk mens jeg har en kortleser koblet til. Må koble fra kortleseren hver gang jeg skal installere XP.. heldigvis ikke så ofte, men dog kjedelig å glemme det.

Lenke til kommentar

Æsj da... Hater når jeg skal gjøre noe jeg regner med er en enkel operasjon, som så viser seg å bli et mas.

 

Er glad og fornøyd den den første stunden og så begynner irritasjonen å boble mere og mere. Somregel prøver jeg så å rette opp det som har skjedd på "enkle" måter em stund, men det ender somregel i at jeg må begynne på nytt :realmad:

 

Artig med workloggen da. Skal følge med.

 

Nå har jeg akkurat ferdig med F.E.A.R selv. Siste kapittelet var imponerende bra. Fikk gåseud flere ganger :)

 

Men da tar jeg tidlig kvelden. Sov tre timer i natt og skal opp kl 0400 i morgen :thumbdown:

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar

ææææ, jaja, jeg har allerede pc'en og har hatt den en stund.

Men hvis du vet hvordan jeg kan se FPS i FEAR så hjelper det meg masse...

Skulle teste ut FEAR nå, men jeg ser jo ikke FPS....

 

jeg ville ikke brukt intel. jeg kan sette opp en pc til deg som er fremtidsrettet og slikt så kan folk gi kommentarer.

 

pcen kommer snart!

5096935[/snapback]

Lenke til kommentar

Skal sjekke fraps....

 

Og hva jeg skal med 3 TB...ja si det. Men tomt blir det. Mer diskplass står høyt på listen over nye innkjøp. Men det får bli på nyåret. Ikke akkutt plassmangel enda.... :!: :!:

 

du kan innstalere omegadrivers da får du FPS teller oppe i høyre hjørne, men vet ikke om du kan bruke omega på 7800 serien. men du kan bruke fraps.

 

google it!

 

hva skal du med 3 tb lagringsplass?

5097202[/snapback]

Lenke til kommentar
Skal sjekke fraps....

 

Og hva jeg skal med 3 TB...ja si det. Men tomt blir det. Mer diskplass står høyt på listen over nye innkjøp. Men det får bli på nyåret. Ikke akkutt plassmangel enda.... :!:  :!:

 

5097246[/snapback]

 

du er kansje han som ble kalt "roger" en nedlaster som nedlastet emorme mengder filmer i HDTV kvalitet og samlet på disse han brukte vell ca 10 tb i året

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...