Gå til innhold

Vanskelig å få tak i highend pc'er ferdigbygd!

Anbefalte innlegg

Bygde deg en maskin med 840EE, 3 års garanti, ferdig bygd og med Windows XP med noe av de specsene du hadde valgt deg ut på Komplett fra før. Nå ble det 4 SATA disker i dette og sikkert derfor prisen ble nesten 2500 kroner billigere hos PSData..

Men som sakt det er ikke et problem i dete hele tatt. Så jeg fatter ikke helt hva du snakker om. Bare grunnet at komplett og netshop ikke vil bygge det for deg så finnes det flere enn de i denne verden her.

Men jeg fatter ikke hvorfor du skal være så utrolig uflexibel når det gjelder de delene.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bygde deg en maskin med 840EE, 3 års garanti, ferdig bygd og med Windows XP med noe av de specsene du hadde valgt deg ut på Komplett fra før. Nå ble det 4 SATA disker i dette og sikkert derfor prisen ble nesten 2500 kroner billigere hos PSData..

skulle ikke han ha sli?

Men som sakt det er ikke et problem i dete hele tatt. Så jeg fatter ikke helt hva du snakker om. Bare grunnet at komplett og netshop ikke vil bygge det for deg så finnes det flere enn de i denne verden her.

Nei, brukte samme hovedkortet hos PSData som han hadde valgt hos Komplett bare at det ble 100 kroner billigere. Ett 7800GTX kort var det trådstarter hadde valgt hos Komplett, og da fikk han det i oppsettet hos PSData også.

Lenke til kommentar

Formann: Om dette er årets mest bortkastete kjøp, må vel jeg få lov til å bedømme. Er helt enig at jeg absolutt ikke trenger alt, og kunne spart mye på å gå ned noen hakk. Normalt sett har jeg alltid kjøpt en eller to hakk under det beste og raskeste, akkurat for dette er mest økonomisk når det gjelder ytelse/pris.

Men denne gangen, siden jeg nå har muligheten, vil jeg ha det beste av det beste. Og det må vel være opp til meg og bestemme hva jeg vil bruke pengene på? Regner med å bruke ca 40.000 på pc i år, 30.000 på stasjonær og ca 10.000 på bærbar til skolebruk. Siden denne kun skal brukes på skolen, kjøper jeg ikke noe dyre ting her, siden den bare ligger i sekken og slenger. Dumt med pc til 20.000 da...

Cluster1: Hadde du sett på handlelisten på komplett ser du at jeg selvsagt har en Zalman 7700cu. Ingen planer om å bruke noe annet. Har en Zalman 7000cu i dag.

Grunnen til at jeg ikke bruker psdata: De er ikke i Sandefjords området, og jeg har dårlige minner fra noen kjøp jeg gjorde der for "hundre" år siden.

De er sikkert blitt mye bedre, men "brent barn skyr ilden".

McFan: Hvorfor jeg er så uflexi når det gjelder delene? Jeg har brukt litt tid på å undersøke hva som vil være det beste totalt sett.

Har pleid å være heldig her, ved å bruke "riktige" deler, får man ytelses fordeler og mindre problemer. De delene jeg nå har brukt, er de som går igjen av de største testene som har blitt gjort på Intel 840 EE og i955XE. Er mer flexi når det gjelder skjermkortet, kan godt, eller kanskje helst være Gigabyte og ikke Asus. :thumbup:

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Cluster1: Hadde du sett på handlelisten på komplett ser du at jeg selvsagt har en Zalman 7700cu. Ingen planer om å bruke noe annet. Har en Zalman 7000cu i dag.

Ja jeg så det etterpå, men på pc-byggersiden til PSData er ikke CPU kjøler noe alternativ ser du. Derfor jeg nevnte det for deg.

Edit:

Ingen norske nettbutikker som selger Highend pc'er
er overskriften din på denne tråden, og nå har du jo fått bekreftet at PSData selger og bygger dette for deg. Dersom du har <<dårlige minner fra noen kjøp jeg gjorde der for "hundre" år siden>> burde du ta en titt i Webshopguiden for å finne ut hva andre har erfart.

Skjønner heller ikke påstanden din om at du ikke kan kjøpe fra en nettbutikk som ikke holder til i Sandefjordsområdet..?!

Endret av Cluster1
Lenke til kommentar

Ja jeg så det etterpå, men på pc-byggersiden til PSData er ikke CPU kjøler noe alternativ ser du. Derfor jeg nevnte det for deg.

Edit:

Ingen norske nettbutikker som selger Highend pc'er
er overskriften din på denne tråden, og nå har du jo fått bekreftet at PSData selger og bygger dette for deg. Dersom du har <<dårlige minner fra noen kjøp jeg gjorde der for "hundre" år siden>> burde du ta en titt i Webshopguiden for å finne ut hva andre har erfart.

Skjønner heller ikke påstanden din om at du ikke kan kjøpe fra en nettbutikk som ikke holder til i Sandefjordsområdet..?!

Hvorfor jeg ikke kan kjøpe fra en butikk som ikke ligger i Sandefjords området? Så lenge de ikke har "på stedet service", og at jeg da må sende pc'en i posten hvis den skal til reperasjon er hoved grunnen. Ligger de her i området, kan jeg eventuelt bare kjøre bort med pc'en, så sparer jeg noen dager der.

Men, det er ikke noe absolutt krav, så lenge de har de varene jeg ønsker meg. Beholder uansett pc'en jeg har i dag, og i tillegg har jeg en shuttle pc og bærbar, så sitter ikke uten pc hvis uhellet skjer.

Håper fortsatt på Netshop da, de skulle gi meg svar på torsdag, men hørte ikke noe. Håper på tilbakemelding i begynnelsen av denne uken.

Lenke til kommentar
Formann: Om dette er årets mest bortkastete kjøp, må vel jeg få lov til å bedømme. Er helt enig at jeg absolutt ikke trenger alt, og kunne spart mye på å gå ned noen hakk. Normalt sett har jeg alltid kjøpt en eller to hakk under det beste og raskeste, akkurat for dette er mest økonomisk når det gjelder ytelse/pris.

Men denne gangen, siden jeg nå har muligheten, vil jeg ha det beste av det beste. Og det må vel være opp til meg og bestemme hva jeg vil bruke pengene på? Regner med å bruke ca 40.000 på pc i år, 30.000 på stasjonær og ca 10.000 på bærbar til skolebruk. Siden denne kun skal brukes på skolen, kjøper jeg ikke noe dyre ting her, siden den bare ligger i sekken og slenger. Dumt med pc til 20.000 da...

Det er ikke noe galt i å ville ha det beste. Problemet er bare det, at maskinen du har satt ikke ER best. Slik det er i dag er X2 betydelig raskere jevnt over.

Det eneste stedet Pentium EE 840 er raskere er i 3d studio der den er 4% raskere en X2 4800+.

Du må gjerne kjøpe Intel fordi du tror Intel er best. Eller at du ikke liker AMD. AMD er for ustabilt kanskje?

I det øyeblikket du kjøper Intel P4 EE fordi du skal ha det raskeste blir det feil. Den er nemlig ikke raskest.

Tipper det blir andre boller når Toledo kommer, men foreløpig er ikke Intel sin dual core noe annet en to Prescott kjerner montert på samme kretskort.

Lenke til kommentar

Formann: Du har helt rett at Intel ikke er raskest totalt sett. AMD X2 4800+ er på mange områder raskere enn Intel 840 EE.

Leser du denne testen her, så er det helt klart at AMD er bedre til spill , men på den andre side: Intel er mer fremtidsrettet enn AMD. AMD planlegger å gå over til DDR2 i løpet av neste år. Intel kjører allerede DDR2.

Så de som kjøper AMD i dag, må bytte en gang i nær fremtid for å holde ytelsen på topp. Intel satser nok på 775 i det samme tidsrommet, derfor vil nok Intel være den plattformen som lettest lar seg oppgradere.

Men av erfraring, skjer det skjeldent at jeg oppgraderer pc'ene mine. Som oftes kommer det ny type CPU eller minne standard som gjør at det beste er kjøpe alt nytt. Men vil fortsatt påstå at det mest strategiske kjøpet pr dags dato er Intel 775 og da er Intel 840 EE det raskeste du kan få tak i. :thumbup:

Lenke til kommentar

Netshop fikset problemet mitt. I dag finner du plutselig alle delene mine inne på nettbutikken, og de kan bygge pc'en for meg, og tre års garanti følger med. :w00t::w00t::w00t:

Så uansett hva folk sier, Netshop gjør de lille ekstra for kundene sine. Dette var service man fikk på komplett før, men nå som de er blitt store, behandler de alle sine gamle kunder som luft. Men da er det bra at det finnes butikker der ute som faktisk vet å sette pris på kundene sine. :thumbup::thumbup:

Da har jeg bestilt denne pc'en (Handleliste på komplett), men den er bestilt hos Netshop.

Så innen utgangen av denne måneden (forhåpentligvis) sitter jeg med en Intel 840 Extreme Edition, 1 GB DDR2 PC-8000 og et Gigabyte 7800GTX 256MB skjermkort (bl.a) :w00t: og ca 30k mindre på bankkontoen. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Da er endelig alle delene kommet til Netshop.no, og da regner jeg og de, med at pc'en er ferdig til fredag senest... :w00t::w00t::w00t:

Ikke dårlig med tanke på at den 15.8 solgte ikke netshop hoveddelene (cpu, minne), samt hovedkort var estimert inn i midten av september.

Den 16.8 var alle delene lagt ut for salg i nettbutikken, og pc'en ble bestilt.

I dag er det den 24, så det har ikke tatt mer enn 8 dager å skaffe alle delene.

Sier vel litt om hvor service innstilt netshop er i forhold til mange andre der ute.... :thumbup::thumbup::thumbup:

Bare det å faktisk bestille deler de normalt ikke fører, sier sitt....prøv å få komplett til å gjøre det :yes:

Blir spennende å se om de møter noen problemer under monteringen da, det er faktisk første pc'em de bygger med dette oppsettet og de nye delene de har tatt inn... :ermm::ermm: Gleder meg til helgen forhåpentligvis

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Er det virkelig ingen i Norge som kjøper pc'er for mer enn 15.000-20.000? (uten skjerm)

Jeg vil tippe det er få ihvertfall, PCer har blitt billigere, og man betaler veldig mye for lite ytelsesøkning lenger opp. Men det er litt rart at komplett ikke kan bygge PCen, trodde de byget sammen uansett jeg?

AtW

Bestilte PC i deler idag for ca kr 30.000,-.

Fikk veldig bra service fra både NetShop og Komplett (ca 50/50 fordelt bestillingen på de to)...

Men klart at de fleste PC'ene ligger nok mellom 5.000 og 12.000 kroner.

Lenke til kommentar

oslo72: Hva endte du opp med da? AMD eller Intel? og ellers.

Hvor mye fikk du for dine 30.000 mot mine 30.000?

Kunne vært morsomt å sammeligne noen benchmark resultater osv, når begge pc'ene er oppe å kjører. Se hvem som gjorde den beste investeringen.... :D

Uansett er pc den dårligste investeringen man kan gjøre....

Har faktisk aldri solgt en eneste av de pc'ene jeg bytter, gir dem heller bort. Bytter i snitt nå hvert halvannet år. :blush:

Endret av myhken2
Lenke til kommentar
Har faktisk aldri solgt en eneste av de pc'ene jeg bytter, gir dem heller bort.

Amen!! En tradisjon som begynner å krystalisere seg i min familie er at jeg kjøper PC, digitalkamera, MP3 spiller og mobiler..og etthvert som jeg går lei dem fordeles de nedover i rekken. De er jo ikke verdt stort etter 2 år ca. Dog holder jeg lengre ut enn 18 mnd. Prøver å treffe starten på en teknologi kurve, og ikke nødvendigvis maxer ut på alt, men oppgradere litt underveis. Har vel siden jeg kjøpte denne byttet ut CPU, HD, grafikk kort(to ganger) og PSU. Den har vel ett år igjen før alt må byttes ut. Og da er det noen i familien som får en "ny" PC.

AKIRA

Lenke til kommentar
Har faktisk aldri solgt en eneste av de pc'ene jeg bytter, gir dem heller bort.

Amen!! En tradisjon som begynner å krystalisere seg i min familie er at jeg kjøper PC, digitalkamera, MP3 spiller og mobiler..og etthvert som jeg går lei dem fordeles de nedover i rekken. De er jo ikke verdt stort etter 2 år ca. Dog holder jeg lengre ut enn 18 mnd. Prøver å treffe starten på en teknologi kurve, og ikke nødvendigvis maxer ut på alt, men oppgradere litt underveis. Har vel siden jeg kjøpte denne byttet ut CPU, HD, grafikk kort(to ganger) og PSU. Den har vel ett år igjen før alt må byttes ut. Og da er det noen i familien som får en "ny" PC.

AKIRA

hehe, jepp familie og venner nyter godt av at jeg bytter pc... :thumbup:

Kul mobil og kamera du har.... :D:D Har akkurat de samme modellene selv.... :thumbup:

Lenke til kommentar
Selvsagt kunne jeg det, og jeg kunne jo bygd den selv også. Ikke noe stress. Men det er mer garantien jeg tenker på.

Bare bestill den hos meg, så får du den skreddersydd med full garanti :thumbup:

Bygger masse maskiner hvert år og er ikke akkurat plaget av reklamasjoner .

:D:D:D

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Selvsagt kunne jeg det, og jeg kunne jo bygd den selv også. Ikke noe stress. Men det er mer garantien jeg tenker på.

Bare bestill den hos meg, så får du den skreddersydd med full garanti :thumbup:

Bygger masse maskiner hvert år og er ikke akkurat plaget av reklamasjoner .

:D:D:D

hehe. Får bli neste gang.... nå er pc'en snart ferdig hos netshop og jeg gleder meg til å begynne å teste den ut :dribble::dribble:

Lenke til kommentar
oslo72: Hva endte du opp med da? AMD eller Intel? og ellers.

Hvor mye fikk du for dine 30.000 mot mine 30.000?

Kunne vært morsomt å sammeligne noen benchmark resultater osv, når begge pc'ene er oppe å kjører. Se hvem som gjorde den beste investeringen.... :D

Uansett er pc den dårligste investeringen man kan gjøre....

Har faktisk aldri solgt en eneste av de pc'ene jeg bytter, gir dem heller bort. Bytter i snitt nå hvert halvannet år. :blush:

Godt forslag, test og legg ut resultatene her :thumbup:

Du kan godt gi bort den pc`en du nettopp bestilte til meg om ca. 1,5 år :p:innocent::whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...