Magnus Holm Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 Hei hei Jeg skal bytte ut "test" med "test2" så lenge den er i mellom <dt> og </dt> Hvordan gjør man dette? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) preg_replace("#<dt>.*(test).*</dt>#smU", "test2", $var); Eller noe lignende. Regular expressions er fint til mye rart. http://no.php.net/manual/en/ref.pcre.php edit: stor U Endret 13. august 2005 av LoS Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 13. august 2005 Forfatter Del Skrevet 13. august 2005 Det virka IKKE Kan litt pcre, men ikke så mye... Lenke til kommentar
LoS Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Du kan jo godt si hva som skjer da. edit: prøv igjen, bomma på en sak. Endret 13. august 2005 av LoS Lenke til kommentar
Darkshade Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 regner med du mener <td> </td> og ikke <dt> </dt> Lenke til kommentar
???????? Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Det esensielle her er om det kan stå mer enn kun "test" mellom <td> og </td>. Hvis ikke kan du bruke str_replace("<td>test</td>", "<td>test2<td>"... Hvis det kan stå mer der så bruk <td>(.*?)(test)(.*?)</td> Lenke til kommentar
magikern Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 regner med du mener <td> </td> og ikke <dt> </dt> kommer an på om det er snakk om "table data" = <td> eller "description title" = <dt> Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 21. august 2005 Forfatter Del Skrevet 21. august 2005 Dette var bare et raskt eksempel... Egentlig skulle jeg først sjekke om man brukte IE. Hvis man gjør det skal <dt>et eller annet</dt> byttes ut med <dt>et eller annet:</dt> fordi IE ikke støtter :after. Men bare hvis <dt>et eller annet</dt> ligger mellom <dl class="kolonn"> og </dl> Jeg får ikke testa det nå, men når jeg kommer hjem skal jeg sjekke det ut... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå