Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med TSX - lekker litt bensin

huf

Anbefalte innlegg

Hei.

En morgen jeg skulle ut å se til tsx'en min(1998 mod.) så så jeg at den hadde lekket bensin. Hele forgasseren og ned gjennom motoren var våt av bensin. Jeg stengte kranen (den står alltid åpen), og startet motoren og kjørte den tom. Etter det lot jeg den stå over natten med kranen igjen. Neste morgen var det tørt (normalt).

Når jeg kjører som normalt, så kan jeg ikke se at den lekker noe særlig, men den har blitt vanskligere å starte, og den lekker litt akkurat i oppstarten. Dette har jeg aldri hatt problemer med før. Hele mopeden virker også mer "dau" enn før. Jeg oppnår samme toppfart, men den virker mer dau på de lavere girene.

Noen som aner hva som kan ha skjedd?

PS. Ikke trimmet. Originale deler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, ja jeg har sjekket slangen.

Men se her hva jeg fant ut: (slangen som er merka rundt, mangler.)

Bilde av forgasser

Slik som det står nå, så renner det bare bensin rett ut av der slangen skal innpå. Den har sikkert falt av på et vis... Noen som vet hvor den går hen? Er det en returslange av noe slag? Den går rett ut i fra kammeret.

Endret av huf
Lenke til kommentar

Slangen som mangler ligger bare ut bak motoren. Vis forgasseren din fløder over tar du den av skrur opp de fire skruene i bunnen. Da ser du flotøren, den sitter med en pinne mellom 2 festeører. Vis det ligger litt rusk eller skitt i ventilen under kan det gjøre att den ikke lukker når flotøren skal stenge den. Er enkel service og gjøre selv.

post-156-1124056680_thumb.jpg

Endret av Chevelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...