Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Jaja, google kidsa som er så nøye på sånt... Jeg husker FA cup finalen mot magpies fra hukomelsen og blanda med charity shield fra 96/97 der jeg husker Cantona putta mot samme lag. Husker ikke så mye detaljer, men da var det vel schoolsy som putta 1 eller 2-0 målet i FA cup finalen i 99 ? POENGET var at Teddy ikke har putta det "avgjørende" målet, som faktisik er det som (i mine øyne) gjør deg til en legende (jf solskjær). For de av oss som faktisk SÅ fotball og ikke leser om det i etterkant på den tiden, vet at Teddy ikke var gud for oss. Cole-York derimot...

Teddy scora ikkje det avgjerande nei, og han blei aldri ei legende som Ole, men det har jo også med andre faktorar å gjere, sjølv om at 99-scoringa er det som sitt igjen hos dei fleste. For meg er Ole i alle fall så mykje mykje meir. Og det er nok også grunnen til at United-fansen fortsatt syng Solskjær-sangen. Holdningane og kampen for å få comebacket og måten han kom tilbake på har sementert heltestatusen i hjerta til mange av supporterane, sjølv om at det gjerne var målet mot Bayern som var starten på en fullt fortjent legendestatus.

Huskar godt 96/97 sesongen med Cantona. Beste minnet akkuat no er kanskje Solskjærs første mål, når kongen er førstemann som kjem for å gratulere. Sesongvideoen vart spelt til den ikkje fungerte lenger.

Huskar godt at eg fekk den første United-drakta mi til bursdagen i 97. Elskar den drakta. Med bilde av OT og i det heile tatt. Vil ikkje akkurat kalle meg google-kid. :p Huskar fortsatt kampen som gjorde at United blei laget. november 1993 borte på Main Road. NiallQuinn scora to mål og City hadde en komfortabel ledelse, men med to mål i andre av Cantona og ei sein avgjerande scoring av Keano på pasning frå Kongen så kjempa United til seg seieren mot byrivalen. Det var noko med måten United reiste seg i løpet av andreomgangen som gjorde et voldsomt inntrykk. Cantona har alltid vore kongen, men det er ein grunn til at den første drakta eg hadde med trykk på ryggen sto 16 og Keane på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg gjorde en grov feil. Jeg tenkte helt galt og sjekker ikke wikipeida før jeg skriver et innlegg, sikkert dumt det. Ja, alle veit at Cantona ikke spillte i 99, men jeg TENKTE litt galt og som jeg skrev blanda med en annen kamp. TENKTE ikke på at cantona ikke spillte i 99, da jeg skrev innlegget. Sånn, hvis flere vil pirke på det så er det greit for meg.

La oss ikke krangle om sånne drittsaker. La oss heller holde med Bolton som tar i mot Pool nå om 20 minutter. Det skal jeg!

archanios: Husker du hvor flinke vi var til å rulle opp på håndballvis i angrep? (fra side til side, mot etablert forsvar) Solskjær og Porborsky var så jævlig bra på det der husker jeg. schoolsy også... faen så mange mål vi putta fra skrått i 16m pga det spillet. Sånt ser man faktisk sjelden moderne fotball.

Forøvrig helt enig deg, når det gjelder Solskjær.

Lenke til kommentar
archanios: Husker du hvor flinke vi var til å rulle opp på håndballvis i angrep? (fra side til side, mot etablert forsvar) Solskjær og Porborsky var så jævlig bra på det der husker jeg. schoolsy også... faen så mange mål vi putta fra skrått i 16m pga det spillet. Sånt ser man faktisk sjelden moderne fotball.

En ting eg savnar så er det å ha en spelar som kom sånn som Solskjær gjorde så ofte litt ute frå sida, skrådde innover og berre curla ballen rundt keeper. Vi har endel spelarar som er fantastisk gode, men ingen som er så kloke i avslutningane som Solskjær. Det som er mest synd med karriera til kongen er vel at United ikkje klarte å krone den med et Cl-trofe. Det var en trist dag når han la opp. Huskar at sommaren hovedsaklig vart brukt til å hylle kongen med oppbretta skjortekrage, og United-supporteren sitt hyllestbilag.

Faen for et klovnemål til pool, og så har dei svineflaks at Bolton ikkje har to.

Lenke til kommentar
Har troa på Bolton eg idag egentlig

Jeg hadde også det, men det er kjedelig å få et sånt drittmål imot seg. Jeg ser ikke kampen, men ifølge VG Live er Bolton litt farlige frempå av og til, og det er jo bra. Satser på at captain Nolan tar sakene i sine egne hender og fikser en utligning! :D

Lenke til kommentar

En ting eg savnar så er det å ha en spelar som kom sånn som Solskjær gjorde så ofte litt ute frå sida, skrådde innover og berre curla ballen rundt keeper. Vi har endel spelarar som er fantastisk gode, men ingen som er så kloke i avslutningane som Solskjær. Det som er mest synd med karriera til kongen er vel at United ikkje klarte å krone den med et Cl-trofe. Det var en trist dag når han la opp. Huskar at sommaren hovedsaklig vart brukt til å hylle kongen med oppbretta skjortekrage, og United-supporteren sitt hyllestbilag.

Faen for et klovnemål til pool, og så har dei svineflaks at Bolton ikkje har to.

Godt å se at det er flere enn meg som merka at Solskjær pleide å gå inn skråt for så å curle ballen rundt keeperen - lettere sagt, iskalde avsluttninger. Vi får håpe at så lenge han er i United stabben greier å lære de nåvårende United spissene klasse avsluttningene hans. :)

20LEGEND

EDIT: Sorry The Game for min barsnlige ironi.

Endret av Chauz
Lenke til kommentar

Godt å se at det er flere enn meg som merka at Solskjær pleide å gå inn skråt for så å curle ballen rundt keeperen - lettere sagt, iskalde avsluttninger. Vi får håpe at så lenge han er i United stabben greier å lære de nåvårende United spissene klasse avsluttningene hans. :)

20LEGEND

EDIT: Sorry The Game for min barsnlige ironi.

Tror fotballen har blitt så mye raskere og bedre de siste 10-15 åra at denne opprullinga ikke er like lett å få til lengre, selv om vi er det eneste PL laget som pr dags dato får til slik spill forran motstanderens sekstenmeter.

No problemo Chauz :)

PS: Bolton tar poeng mot Pool idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...