Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte først at det var Liverpool sine 97 poeng mot City sine 98, som jeg synes er helt innenfor. Ganske sikker på at det er det også.

Føler dette er storm i ett vannglass, og betydningen av drakten er tatt helt ut av sammenheng.

Om det refereres til fa cupen og den tragedien så er det selvsagt helt uholdbart. 

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (1 minutt siden):

Jeg tenkte først at det var Liverpool sine 97 poeng mot City sine 98, som jeg synes er helt innenfor. Ganske sikker på at det er det også.

Føler dette er storm i ett vannglass, og betydningen av drakten er tatt helt ut av sammenheng.

Om det refereres til fa cupen og den tragedien så er det selvsagt hele uholdbart. 

Litt spesielt av en united-supporter å dra på united-kamp mot Manchester City (de er lizzom byrivaler) å ha heller fokus på Liverpool enten det er snakk om tragedien eller den gangen city(igjen united desiderte byrival) slo Liverpool med 1 poeng. 

 

Temmelig spesielt. 

Lenke til kommentar
Sebbe skrev (27 minutter siden):

Her er det snakk om Hillsborough katastrofen, er dere total blind?

Jeg har aldri sett "not enough 97" før, så for meg er det ikke en selvfølge i det hele tatt at det var referansen.

Når jeg googlet det så var det stort sett nyheter fra i dag om at en fan ble arrestert, og det var treff på at 97 poeng ville gitt seriegull ved 25 andre anledninger. Jeg fant ikke noen treff angående fa cup tragedien på de 4-5 første sidene på google.

Danielzu skrev (38 minutter siden):

Litt spesielt av en united-supporter å dra på united-kamp mot Manchester City (de er lizzom byrivaler) å ha heller fokus på Liverpool enten det er snakk om tragedien eller den gangen city(igjen united desiderte byrival) slo Liverpool med 1 poeng. 

 

Temmelig spesielt. 

Enig at det er helt feil fokus. Men en ser jo slike stikk mot andre lag hele tiden, enten det er sanger under kamp, skjerf eller lignende. 

Det er mulig dette var referanse til noe annet enn 97 poeng, jeg har bare vanskelig for å se at noen er så idiot at de gjør noe slikt. Dermed er det helt utenkelig for meg at referansen går mot en situasjon der noen omkom.

Uansett svært uheldig og totalt unødvendig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (1 time siden):

Jeg tenkte først at det var Liverpool sine 97 poeng mot City sine 98, som jeg synes er helt innenfor. Ganske sikker på at det er det også.

Føler dette er storm i ett vannglass, og betydningen av drakten er tatt helt ut av sammenheng.

Om det refereres til fa cupen og den tragedien så er det selvsagt helt uholdbart. 

Skjønner ikke hva som er så spesielt med dette. Det har skjedd 2 ganger de 5 siste sesongene at City har slått Liverpool med 1 poeng. Så hvordan er 97 så spesielt?
Det har også skjedd flere ganger de 5 siste sesongene at 97 poeng ikke har vært nok. 2 ganger med at City har hatt mer enn 97 poeng og når Liverpool vant ligaen. Så igjen, ikke så veldig spesielt at det gjør noe.

Kunne ikke brydd meg mindre egentlig. Litt pussig dog at han har på seg en trøye som liksom skal være et stikk mot Liverpool i en kamp mellom to Manchester lag. Men han om det...

Lenke til kommentar

Drakten er sikkert ikke kjøpt inn i år, men etter 17/18 sesongen før Liverpool fikk sølvtøy fra Premier League. Det var jo mye styr da om hvor fantastisk det var å få 97 poeng, at det hadde gitt tittel alle andre år osv. Litt typisk hele Liverpool og "neste år" mentaliteten. 

Men å gå med den drakten nå i 2023 er skivebom, uansett om det refereres til poeng og hvertfall om det refereres til noe annet.

Men ikke noe poeng i å dra denne diskusjonen lenger? Vi er vel alle enige om at det var unødvendig påtrykk på drakten. Jeg prøvde bare å få frem at det er ikke 100% sikkert at det refereres til en tragedie og dødsfall, og at en trenger ikke alltid å anta det værste hver eneste gang. Er "not enough 97" noe som er et kjent uttrykk mot ulykken? Har det noen gang blitt brukt før i noen sammenheng tidligere? I så fall så forstår jeg mer reaksjonene, om ikke så skjønner jeg enda mindre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mannen er identifisert. James White fra Coventry.

Han er, ikke sjokkerende, tidligere straffedømt. I 2020 ble han dømt for angrep på en sikkerhetsvakt på et hotell som huset asylsøkere. Som ung voksen ble han dømt til 18 måneders fengsel for å brannbombe klubbhuset til Stockton FC.

Han er medlem av det fascistiske ytre-høyre partiet Britain First og ser ut til å være en provokatør som ikke har noen særlig med grenser for hva han gjør for oppmerksomhet.

Det er flere supportere på Twitter som sier han har vært utestengt fra Old Trafford lenge. Jeg håper det vil være mulig for Manchester United å utestenge ham fra alle kamper, også de på nøytrale arenaer, men det er sikkert ikke så lett.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Startet ikke med sin foretrukne ellever én gang
https://www.united.no/nyhetsarkiv/startet-ikke-med-sin-foretrukne-ellever-en-gang

Ingen kamper med 11 førstevalg og bare 5 kamper med 10. Kun 13 med 9.

Får håpe vi er heldigere med skader neste sesong. At vi ikke får noen av de lange skadeavbrekkene, som for eksempel på Eriksen, Van de Beek og Garnacho denne sesongen. Alle som resultat av stygge taklinger som holdt de ute i måneder. Kan ikke være så vanlig at det skjer så ofte i én sesong. I tillegg er det for mange skader ellers også, selv om denne sesongen har vært veldig spesiell på grunn av kampprogrammet. Neste sesong blir mer "normal", så da blir det interessant å se om skadene blir færre.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...