Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Slettet-D7I5Gr2 skrev (1 minutt siden):

Det kan alle få? Søk i  vei

Ikke alle kan få amerikansk statsborgerskap, men så snart du får statsborgerskap er du en amerikaner.  Han er en sørafrikansk amerikaner.  Jeg er en engelsk/tysk/irsk amerikaner.  Musk er like amerikansk som alle amerikanere  unntatt native americans.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slettet-D7I5Gr2 skrev (32 minutter siden):

Elon Musk er fra Sør-Afrika.

Likefullt er han amerikaner. Skal man kjøre den logikken er følgende helt tilfeldig utvalg nordmenn ikke lenger nordmenn:

Åse Kleveland
Alexander Tettey
Cecilia Brækhus
Emil Gukild
Brede Hangeland
Davy Wathne
Kong Haakon VII
Amalie Iuel
Bernt Hulsker
Erling Braut Haaland
Anne Lindmo
Espen Eckbo
Karl-Petter Løken
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (11 minutter siden):

Det er fryktelig mye som er problematisk både med Musk og et eventuelt United-kjøp og eierskap. At han er amerikaner er ikke et av dem.

Bare fordi folk ikke tenker på Musk som en rovdyr amerikansk kapitalist som ønsker å starte en sosialist super League som sports ligaene i USA.  Folk protesterte imot Glazer i begynnelsen i hovedsak fordi han var en rik amerikaner men uten politisk og andre bagasje som Musk 

Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (26 minutter siden):

Bare fordi folk ikke tenker på Musk som en rovdyr amerikansk kapitalist som ønsker å starte en sosialist super League som sports ligaene i USA.  Folk protesterte imot Glazer i begynnelsen i hovedsak fordi han var en rik amerikaner men uten politisk og andre bagasje som Musk 

Må være ærlig på at jeg ikke forstod dette innlegget. Men skal prøve å svare på hvorfor jeg mener Musk ville vært grusomt.

Det kanskje aller største problemet med Musk er at han oppfører seg som et rasshøl både offentlig og etter sigende privat, hver eneste dag, døgnet rundt. Jeg tror heller ikke han har peiling på å styre en fotballklubb, og måten han detaljstyrer selskapene sine er mildt sagt uforenlig med det. Se bare på Twitter og tilstandene der nå. En egosentrisk narsissist. Musk + fotballklubb = katastrofe.

Så hjelper det jo ikke at han sprer russisk desinformasjon og mener Krim er russisk heller, det gjør jo ikke det.

Når det kommer til Glazers-familien protesterte ikke folk mot oppkjøpet fordi de er rike eller fra USA, men måten de kjøpte klubben på ved å påføre den enorm gjeld - noe fotballmyndighetene aldri burde  ha tillatt.

Hva som står på passene deres er temmelig irrelevant.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (6 timer siden):

.

Når det kommer til Glazers-familien protesterte ikke folk mot oppkjøpet fordi de er rike eller fra USA, men måten de kjøpte klubben på ved å påføre den enorm gjeld - noe fotballmyndighetene aldri burde  ha tillatt.

Hva som står på passene deres er temmelig irrelevant.

Jeg er uenig. Amerikanere «Don’t get it”

Gary Neville calls for English football to give American investment the boot over Chelsea owner Todd Boehly's All-Star Game idea, saying US owners are 'a clear and present danger to the fabric of the game'

I keep saying it but the quicker we get the Regulator in the better. US investment into English football is a clear and present danger to the pyramid and fabric of the game. They just don’t get it and think differently. They also don’t stop till they get what they want! 🛑

 

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Typisk Ronaldo-

But a funny anecdote came at his unveiling when McKennie recorded a video while preparing where at dressing room level he recounted a special anecdote with Cristiano Ronaldo from their days as teammates at Juventus."A story with Ronaldo, he was getting a massage and I was walking around and I said 'my God, your feet look terrible!' and he said 'my friend, these feet are worth a billion euros'," McKennie recalled.

"I replied 'you're right, respect'," the American midfielder laughingly confessed

Lenke til kommentar

Synes topp fire begynner å se ganske lovende ut.

Hadde det ikke vært for at vi slapp inn unødvendig teite mål heeelt på slutten mot Palace og Arsenal ville det også sett ganske annerledes ut oppover på tabellen. Da ville vi hatt tre poeng mer, og vært oppe på 49 poeng rett bak City og likt med Arsenal på poeng. Som egentlig forteller at vi begynner å komme relativt nære nå, men mangler fremdeles littegrann.

375086144_Skjermbilde2023-02-16kl_11_15_22.png.83959921a96f11936aed55bc4f3a0f37.png

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

I dag er den første fristen for å by på Manchester United.

Mens jeg synes det er veldig moro å følge laget under Ten Hag for tiden er det som om all den gleden er i ferd med å bli revet bort dersom klubben selges til en stat som Qatar eller Saudi Arabia.

Ikke bare United, men et slikt salg vil egentlig bety engelsk fotballs kapitulasjon hvor man en gang for alle kaster moral og etikk til side hva gjelder å akseptere menneskerettighetsbrudd. Slusene åpnes på vidt gap.

Håper alt jeg kan på at et slikt salg på en eller annen måte vil stoppes enten av myndighetene, FA, Premier League eller UEFA, men har ikke så mye håp. Krysser fingrene for at Ratcliffe eller investorgruppene fra USA klarer å overby Qatar.

Klubbens historie vil være den samme, laget og manageren likeså, men det vil likevel ikke smake godt å heie på en klubb som brukes til sportsvasking av et brutalt regime som bruker moderne slaveri, torturerer homofile og undertrykker kvinner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke ønsker at slike stater kjøper United så kommer det ikke til å endre mitt forhold til klubben fordi det tross alt er den samme klubben som det alltid har vært uavhengig av hvem som eier flest aksjer. Som de fleste andre så har jeg fulgt klubben i tykt og tynt og da skal jeg i hvert fall ikke la eierskapet gjøre en slutt på det fordi man har tillatt de å kjøpe fotballklubber i hele Europa, de samme eierne vesten har et ganske så godt forhold til og gjør handel med uten at det snakkes om menneskerettighetsbrudd utenom når sport og fotball er i bildet. Disse statene har motbydelige verdier som ikke må unnskyldes, men kritiseres, men jeg kommer neppe til å få dårlig samvittighet av å følge med på en klubb som har fått lov til å bli solgt til slike eiere. United kommer alltid til å være større enn sine eiere, om det blir emiren av Qatar så håper jeg i det minste de ikke gjør som i Newcastle og lanserer drakter i statens farger.

Lenke til kommentar

Ja, jeg deler for det meste det synet. Det er ikke hvem som eier klubben som skal få ta fra meg gleden ved å støtte Manchester United. For meg er ikke eierne av Manchester United det som definerer klubben, og sånn vil det heller aldri være. Det er det historien, tradisjonene og idretten som gjør. Eiere er midlertidige, klubben er på en måte "evig". Så jeg vil fortsette å se på kamper og heie på laget uten dårlig samvittighet. Men tar det litt glede og engasjement fra meg uansett? Ja, det gjør det. Så spørs det i tillegg hvordan eierne opptrer. Dersom de begynner å pumpe massivt med egne midler inn til spillerkjøp og høyere lønninger så vil jeg ikke like det. Eller som du nevner, å gjøre lignende ting som Newcastles eiere gjør med draktene.

Ønsker meg ideelt sett bare en eier som ikke bruker klubben til sportsvasking, bryr seg om klubbens historie og verdier, ansetter folk som kan faget sitt, tar vare på lokalmiljøet og ikke tar ut store pengeutbytter. Det bør faktisk ikke være en utopi. United er en rik klubb og kan konkurrere på øverste nivå så lenge man ikke tapper den for pengene klubben selv genererer. Vi trenger ikke eiere med utømmelige lommer for å være best.

 

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...