Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Snikpellik skrev (8 timer siden):

Jeg er helt overbevist om at sesongen ville gått bedre om man bare beholdt Solskjær frem til sommeren. Glad sesongen snart er over.

Mulig det, men jeg tror ikke det ville hjulpet oss langsiktig. Vi har greid fine topp 4-plasseringer flere ganger uten at vi har tatt noen særlig flere steg. Det har bare dekket over problemene i klubben og resultatet er der vi er i dag. Jeg tror at RR har påvirket mye bak kulissene, han har erfaring på hvordan en klubb skal drives sportslig slik at vi lettere kan legge til rette for suksess selv etter videre managerbytter. Så for min del så blir det litt trivielt å tenke noe særlig på om hvordan sesongen hadde utviklet seg med Ole, om vi hadde greid CL eller ikke (tviler ettersom vi var ganske krise da også og det ble ikke bedre). Det hadde jo selvsagt vært fint, men det betyr mindre nå da jeg endelig har et håp som er mer langsiktig og ikke per sesong. 

For meg handlet ansettelsen mest om utviklingen utenfor banen og den er jeg veldig fornøyd med så langt. 

Lenke til kommentar

Enig i en del av det du skriver Mr. President, og jeg setter også pris på Rangnicks åpenhet og brutale ærlighet om klubben og styret. Er dog litt mer usikker på om alt han sier om spillerne utad er like klokt, for selv om det kanskje stemmer så vet jeg ikke helt om det hjelper klubben og spillerne til å gjøre det bedre sportslig på sikt.

Rangnick har gjort en svært tvilsom jobb som manager, man kan ikke si noe annet. Selv om spillerne, både mentaliteten deres, og tilgjengelighet selvsagt er et problem, så har han ikke lykkes med å få de til å prestere i det hele tatt, det har bare blitt verre. Han har ikke brukt styrkene deres og jeg synes han bommer totalt taktisk i flere kamper. Han gjør noen valg jeg bare ikke klarer å forstå.

At han har erfaring med hvordan en klubb bør drives sportslig er det null tvil om, men da burde han kanskje vært ansatt for å gjøre kun det, og ikke lede laget.

Mr. President™ skrev (10 minutter siden):

Strukturelle endringer

De endringene som er gjort i klubben og strukturelt frem til nå ville skjedd uansett med Ed Woodwards avskjed og Richard Arnold som tok over, og det meste skjedde før Rangnick kom. Det jeg tror Rangnick kan ha hatt en påvirkning på som er endret siden han kom er sparkingen av de to sjefsspeiderne. Tror det er begrenset hvor mye man får gjort på så kort tid mens man samtidig er manager.

Lenke til kommentar

I kveld klokka 20:30 er det FA Youth Cup-finale på Old Trafford mellom Manchester United U18 og Nottingham Forest U18.

Kampen har fått enorm interesse og er nå utsolgt (!!!!!!). Manchester United har solgt hele 63.000-billetter, i tillegg kommer Forest-supporterne i stort antall. Kampen vil knuse den gamle publikumsrekorden i FA Youth Cup på 38.000 (United vs Arsenal i 2007). Så dette blir en ganske utrolig opplevelse for de unge spillerne.

Sendes på V3 og Viaplay. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

United leder nå 1-0. Både Garnacho og Aarøen har vært nære å doble.

Dette bildet er tatt av Andy Mitten:

BC1F8481-2C21-41E4-A808-12A39FA246E5.thumb.jpeg.784a67aa4adbccaa8a63b435925e9995.jpeg

Har skimtet Sir Alex, Maguire og Jones på tribunen som heier på unggutta.

Det som skjer rundt førstelaget er kanskje pill råttent, men dette med å løfte frem de yngre generasjonene har definitivt ikke forsvunnet. Herlig!

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (7 timer siden):

Ikke fulgt med hvordan han har gjort det i Barcelonas, men mener jeg leste ett sted at han ikke har vært noen stor suksess etter overgangen. Om det stemmer er det kanskje ikke han en skal bruke 800 millioner på?

Han har vært dritbra i Barcelona, spesielt siden Xavi tok over. Slet bare i begynnelsen i likhet med resten av laget. Tviler på at de egentlig vil kvitte seg med han, men det kan hende de blir nødt pga økonomien.

ProphetSe7en skrev (7 timer siden):

Om det stemmer er det kanskje ikke han en skal bruke 800 millioner på?

Etter min mening - ja, hvis det er mulig og han ikke selv hater en overgang til United. For klubben er det en type midtbanespiller vi har manglet i mange år, og for Ten Hag er det en spiller han kjenner godt og som er perfekt for systemet hans. Det blir det nærmeste man kommer "plug and play".

De to viktigste posisjonene i Ten Hags Ajax-lag er venstrebacken og den sentrale ballfordeleren. Hele oppbyggingen dreier seg rundt disse. Er derfor veldig spent på om det skjer noen back-kjøp i sommer. Jeg tror ikke noen av de vi har fra før innehar egenskapene han ønsker. I Ajax har han Dailey Blind, og vi trenger kanskje en slik spillertype der igjen.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Troverdige Laurie Whitwell skriver i The Athletic at garderoben mener standarden på treningene er blitt "vesentlig dårligere" nå enn under Solskjær/Carrick/McKenna. Han skriver også at Rangnick ønsket at de to fortsatte, men det siste vet vi egentlig fra før.

Han skriver at flere i trenerteamet har reist på ferier gjennom sesongen, noen er bare plutselig borte fra jobb i perioder, og øktene er uregelmessige uten plan.

Dette kommer ikke så veldig overraskende når vi ser hva laget presterer (spesielt fysisk), men da vil trolig heller ingen av disse folka fortsette i klubben når Ten Hag tar over.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Jotun skrev (1 time siden):

Ser for meg at denne gjengen bare higer etter å trene mer og å legge innsats inn i øktene!!! 

Åsså blir de holdt tilbake! 

Haha, ja ikke sant 😂. Det her er en gjeng som viser at de har gløden og viljen der, men blir holdt igjen av trenerne. Om bare det fantes en måte de kunne gjøre prestere uten at noen pisker dem til det. Måtte kanskje ha doblet lønna hvis egeninnsats skal være en del av det de leverer 🥴

Lenke til kommentar

Dere må gjerne leve i den tro at det bare er spillerne, men absolutt alt er faktisk ikke bare spillernes feil heller. Er vel forsåvidt ingen som har sagt noe annet om innsatsen her, men det er jo helt åpenbart at trenerteamet til Rangnick ikke har fungert.

Man skal være ganske nyanseblind for å kun skylde på spillerne og manglende innsats fra dem for denne sesongen. 

Flere ting kan være feil på en gang.

Trenerteamet er mildt sagt suspekt på papiret, og det sier mye at Rangnick ikke fikk de han ønsket seg, og at det tok så lang tid å få på plass folk. Hvis øktene er ræva og folk i teamet plutselig mangler fra tid til annen fordi de reiser på ferie midt i sesongen er det et problem som smitter videre.

Lenke til kommentar
Jotun skrev (44 minutter siden):

Tror det er omvendt proporsjonalt. Halver lønna til de presterer. Da hadde vi kanskje hatt et par kamper med innsats. 

Ja, hadde arbeidsgiveren din tatt halve lønna di fordi han mente du var lat hadde du sikkert blitt kjempemotivert tenker eg 💩

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...