Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Jfr. det jeg nevnte lengre opp der så er det jo slik at halve angrepsrekka til United forsvinner 30. juni. Forskjellen på angrepet og forsvaret er jo at man på papiret har kvantitet i forsvaret, men mangler kvalitet. Fremover på banen er vel problemet det motsatte. 

Ser ingen vits i å laste opp med fire-fem nye forsvarere i sommer. Bare se på hva én mann (Varane) gjør med tryggheten der bak. Han var ikke involvert i noen av Uniteds stortap (Leicester, Watford, Liverpool*2, City*2), og antall innslupne mål pr. kamp reduseres dramatisk når han spiller. United har iflg Whoscored.com sluppet inn 0.85 mål pr. kamp i de kampene Varane har spilt mer enn 60 minutter i.

Men han er for mye skadet, og Maguire/Jones/Bailly er for dårlig som erstatter. Derfor må nok en ny, trygg stopper inn. Får man i tillegg på plass en som kan fungere som et skjold foran forsvaret, så tror jeg mange defensive problemer er løst.

 

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Amoralsk skrev (6 timer siden):

Krysser fingrene for at trioen Murtough-Rangnick-Ten Hag er klokere enn de klovnene som har drevet spillerlogistikken tidligere. På den måten slipper man kanskje å bruke enda en sommer på å jakte urealistiske mål, og ende opp med ad-hoc-kjøp som i beste fall er terningkast 3.

Har håp om at disse endringene i klubben endelig vil føre til varig bedring. Det jeg har fått med meg av Murtough er egentlig veldig positivt - det er han som var pådriver for å få inn Rangnick som en rådgiver for klubben. Det er en anerkjennelse av at store endringer må gjøres og at man vil lytte til ham. Og Murtough kjenner både Ten Hag og Rangnick godt fra før. Jeg tror det er større mulighet for at klubben faktisk vil imøtekomme manageren på overgangsmarkedet nå, og holde seg mer unna spillere som ikke er ment å passe inn i noe spesifikt, eller har bikka over middagshøyden.

Er sunt skeptisk til Ten Hag, kanskje mest på grunn av klubben/styret og spillerne han overtar, men også hva jeg har hørt de siste ukene fra nederlandske eksperter hvor mange mener at dette ikke kan gå bra, og at Ten Hag ikke vil komme til å takle presset. 

Velger å være litt mer positiv jeg. Nå får vi for første gang en relativt ung, moderne manager med en veldig klar spillemåte, og for første gang en som ønsker å ha ballen mest mulig i laget siden Van Gaal, bare med et mye mer offensivt fokus. Det vil nok ta tid med de spillerne man har nå, spesielt når vi skal spille oss ut bakfra og komme oss ut av press. Forhåpentligvis har Ten Hag en plan på hvordan man skal fremstå frem til han har et mannskap som kan håndtere dette bedre. For det er lite sannsynlig at plan A fungerer før det er gått litt tid. Er veldig spent på hvordan backene våre vil takle Ten Hags stil.

Er griseglad for at det ikke ble Pochettino. En manager jeg liker godt. Jeg bare har ikke hatt noe tro på at han ville vært det riktige retningsvalget.

Ser ut som Steve McClaren av alle kan bli assistenttrener. Kanskje ikke så dumt, de kjenner hverandre fra før i Twente og Ten Hag har etter sigende ikke verdens beste engelskkunnskaper. McClaren er en gammel traver i engelsk fotball som kjenner ligaen veldig godt og kan da bli en fin link til spillerne. 

Lenke til kommentar

Jeg er skikkelig positiv til ansettelsen av Ten Jag, og er vel den første ansettelsen etter SAF jeg faktisk har tro på.

Virker som at det er en plan på alt som skal skje nå,  og forhåpentligvis er tiden der spillerne kan gjøre som de ønsker uten konsekvenser nå over.

Jeg tror dette blir spennende, og håper inderlig at de rette spillerne hentes inn denne gangen og at en får satt noe å bygge videre på de neste årene.

Forøvrig trist hvordan HM får gjennomgå

Lenke til kommentar

Tror og håper han får tid.

NRK skriver følgende: Vanligvis må en ny trener bevise at han er god nok for klubben. Med Erik ten Hag er det Manchester United som må vise at de er gode nok for ham.

Er ganske enig. Det vil si, denne gangen så vil fansen i mye større grad enn tidligere være kritiske ovenfor spillerne enn manageren. Vi ser det allerede med Rangnick, og (dessverre) med Maguire. Får håpe det hovedsakelig fører til mer tålmodighet blant fansen i tiden som kommer, og ikke bare at sinnet i stedet rettes mot andre.

Mr. President™ skrev (33 minutter siden):

Manglende selvinnsikt er fremdeles et problem. Det blir godt å få ryddet litt i stallen :)

Ser for meg at endel av de spansk- og portugisisktalende spillerne i større grad har ønsket seg en trener som også er det. Var jo i tillegg til Poch og ten Hag også endel managere fra La Liga som ble trukket frem som mulige ansettelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
blured skrev (3 timer siden):

Ser for meg at endel av de spansk- og portugisisktalende spillerne i større grad har ønsket seg en trener som også er det. Var jo i tillegg til Poch og ten Hag også endel managere fra La Liga som ble trukket frem som mulige ansettelser.

👇

Sitat

https://www.manutd.com/en/news/detail/fred-reacts-to-erik-ten-hag-appointment-as-man-utd-manager

“It’s great news,” says Fred in an interview with Premier League Productions. “He’s a world-class coach who will help us a lot here. I’ve watched Ajax and they are a great team who play good football. We know he helps us a lot and hopefully next year we can win trophies.”

 

Sitat

https://www.manutd.com/en/news/detail/david-de-gea-excited-by-erik-ten-hag-as-new-manchester-united-manager-22-april-2022

“Very excited the club has made the decision so now we all know,” the Spanish goalkeeper says, in an interview you can watch below.

“We know what he has done for Ajax, he has nearly been in a Champions League final, won titles and he develops players, so I’m very excited.

“I think he plays very good football. Now we have to be focused on the last games but we are excited for this. Now let’s focus on Arsenal and fight for the top four.”

 

Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (5 minutter siden):

Spillere i Ajax som vil forsterke oss og som vil være naturlig at han tar med seg?

Har ikke sett mye Ajax siden de herja i CL, men jeg så finalen mot PSV i helga og et par tilfeldige kamper her og der tidligere i sesongen. Mazraoui på høyrebacken deres er veldig bra, men tror han er ryktet til andre storklubber også. Tror dessverre han har Raiola som agent.

Lenke til kommentar

United har hatt det tøft de siste par årene, med utenomsportslige forstyrrelser også i tillegg til uhell med skader.

Tenker på ting som Maguire i arresten på ferie, Greenwood-saken, og en forferdelig tragedie som snur livet på hodet for han som har båret laget og snudd kamper alene denne sesongen nå.

Utrolig hvordan ting skjer samtidig av og til. En ulykke kommer virkelig sjeldent alene.

Midt i det hele kræsjer Bruno på vei til trening. Det er klart det påvirker ham.

Tror dette laget underpresterer på grunn av mange faktorer som forsterker hverandre og skaper en ond sirkel.

Skummelt å tenke på hva en dyktig manager med litt tæl og en solid plan kan få til over et par sesonger.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (8 minutter siden):

Har ikke sett mye Ajax siden de herja i CL, men jeg så finalen mot PSV i helga og et par tilfeldige kamper her og der tidligere i sesongen. Mazraoui på høyrebacken deres er veldig bra, men tror han er ryktet til andre storklubber også. Tror dessverre han har Raiola som agent.

Mener jeg leste at han er uten kontakt også etter sesongen, og ingen tvil om at vi hadde trengt en ny spiller på høyreback.

Leste noen rykter om Tilmber og Antony også, uten at jeg vet noe om hvor god de er.

Lenke til kommentar
1Dr.E skrev (22 minutter siden):

United har hatt det tøft de siste par årene, med utenomsportslige forstyrrelser også i tillegg til uhell med skader.

Tenker på ting som Maguire i arresten på ferie, Greenwood-saken, og en forferdelig tragedie som snur livet på hodet for han som har båret laget og snudd kamper alene denne sesongen nå.

Utrolig hvordan ting skjer samtidig av og til. En ulykke kommer virkelig sjeldent alene.

Midt i det hele kræsjer Bruno på vei til trening. Det er klart det påvirker ham.

Tror dette laget underpresterer på grunn av mange faktorer som forsterker hverandre og skaper en ond sirkel.

Kan legge til alvorlig sykdom for babyen til Lindelöf og ran hjemme hvor kona og barna måtte gjemme seg. Sistnevnte skjedde også familien til Pogba nylig.

Lenke til kommentar

Har skjedd mye i troppen i det siste, ingen tvil om det og noe av det er ikke rettferdig. Likevel så vil jeg være forsiktig med å antyde at det er noen form for «uflaks», for mye av det er mangel på disiplin innad i troppen. Jeg etterlyser en høyere grad av profesjonalitet fremover, er lei av Instagram-primadonnaer som spiller som om det er La Manga cup. Det er på tide med struktur

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...