Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Amoralsk skrev (23 timer siden):

Er heller ikke så bekymret for backene. Tror Dalot/AWB kan bli bedre spillere enn de er i dag. Spesielt AWB har jo egentlig både fysikk og teknikk til å lykkes, men han ser jo helt klumpfot og delirisk ut fordi: 1) han er fotballdum eller 2) han har blitt altfor dårlig trent og veiledet. Samme gjelder egentlig Dalot. På venstresiden kommer nok Williams tilbake som et alternativ til Shaw. Ikke optimalt, men neppe noe å prioritere å kjøpe på i sommer.

En ting er iallfall rimelig sikkert. AWB er ikke i nærheten. Fyren kan løpe og takle, men that's it. I løpet av 4 år har han knapt utviklet seg i United. Om de ikke har troen på Dalot eller Laird, bør ny høyreback definitivt inn.

Og ganske absurd at du mener inntil 4 angripere må inn, men bare et par spillere fra sentral midtbane og bakover. Det er mildt sagt skivebom. Uniteds største problem er for mange spillere i den mer defensive halvdelen av laget som er svake eller middelmådige ballbehandlere. Sammenlign f.eks De Gea med Alisson og Ederson, AWB med Cancelo eller TAA, Liverpools og Citys stoppere med Uniteds og Rodri/Fabinho med Fred og Mc Tominay, og det er klasseforskjell. United bør definitivt prioritere forsvar og sentral midtbane. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

AWB har ikke utviklet seg mye nei. Jeg tror fremdeles det er håp for ham, men som de fleste andre backer er han helt avhengig av å ha en passende ving foran seg, og en disiplinert defensiv midtbanespiller som sikrer rommet han forlater.

I Palace var han en ganske god dribler som rundet motspillere hvor det faktisk endte med at han leverte fra seg ballen i beina til medspillere, det er jo helt surrealistisk å tenke på nå. Forrige sesong var det en viss bedring offensivt, med noen mål og perioder hvor han leverte målgivende. Men han passer nok bedre i en spillestil der man ligger trygt bakpå med korte avstander i laget.

Så brukes han riktig, eller passer inn i stilen kan han bli bra. Litt på samme måte som Fellaini? Tror kanskje ikke AWB passer så godt i Ten Hags lag. Vi trenger nok i det minste en annen type back i tillegg til ham.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Noe av det mest interessante må jo være hvem ETH klarer å ta med videre og får til å fungere. At Bruno og Sancho er toppklasse i et fungerende lag er vel de fleste enige om. Men hvem ellers? Det var jo en god del spillere som tidvis fungerte under Solskjær, og uten tvil tok steg fra Mourinho-perioden. Shaw var jo god nok til at han ble landslagsback. Maguire var relativt grei iallfall frem til sommeren 21. Mc Tominay fungerte tidvis. Og Rashford leverte jo 26 målpoeng i PL i 19/20, noe som egentlig er toppklasse. Kan disse ha roller i ETH sitt United-lag?

I tillegg må de tørre og kvitte seg med dyre spillere som ikke fungerer. Oppryddingen under Solskjær ble altfor halvhjertet. Best eksemplifisert at nye kontrakter til Jones og Bailliy, samt forlenger til bl.a. Mata, Matic og Cavani. I tillegg til de som har utgående kontrakt denne sommeren samt Ronaldo og Jones neste år, bør iallfall Martial, AWB og Bailly stå på en salgsliste.

Kanskje også flere, men flere fortjener nok en sjanse i minst en sesong til, og i tillegg er det ikke sikkert at de bør bytte ut så mye som et dusin spillere på en eneste sommer. Lingard, Mata, Cavani og Pogba ut på utgående kontrakt til sommeren. I tillegg er det vel klart at Matic forsvinner. Legg til AWB, Martial og Jones/Bailly, og det er 8 stk. Det er vel nok egentlig for en eneste sommer. 

Endret av OlavEH
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
Mr. President™ skrev (1 time siden):

Føler den. 30 år hadde kanskje ikke føltes så lenge som jeg alltid har tenkt at det må ha gjort for Pool-fansen. Allerede nesten 1/3 på vei.

Ble heldigvis noen oppturer, øyeblikk og underholdende fotball mellom ligagullet da. Ikke bare tørke og elendighet  :)

setter miracle of Istanbul over gullsesongen personlig.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Slettet-D7I5Gr2 skrev (1 time siden):

Ble heldigvis noen oppturer, øyeblikk og underholdende fotball mellom ligagullet da. Ikke bare tørke og elendighet  :)

setter miracle of Istanbul over gullsesongen personlig.

Godt poeng, dere var jo nære ligagull ved noen anledninger i årene rundt 2010 også. Men tida går jammen meg fort, hadde aldri trodd at det skulle ta oss 10+ år vinne ligaen på nytt. Personlig så ønsker jeg først og fremst et nytt ligagull før en eventuell CL-triumf.

Men har aldri vært mer positiv til fremtiden enn nå med alle disse endringene som foregår i klubben. Vi kan nok bare drømme om dominansen til City og Liverpool under Pep/Klopp, dessverre så tror jeg Glazers fremdeles kommer til å være for begrensende, men det er positivt at klubben begynner å bevege seg mot en retning med mer strømlinjeformet sportslig fokus. 

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

meoq4lvek1v81.thumb.png.d5f0ab0e7a393a7e2f2d78fea7c53cdf.png

Maguire topper denne listen, men jobben hans blir også vanskeligere på grunn av spillerne han har rundt seg. At Matic derimot har 6 feil på så mange færre kamper er jo helt krise (passer fint at han gir seg om noen uker). Så har vi også begge backene våres på denne lista. Et godt anker eller en ballvinnende midtbanespiller tror jeg kan gjøre underverker for dette laget her, spillerne er mye bedre enn prestasjonene denne sesongen skulle tilsi, så da er spørsmålet om psyken og mentaliteten deres kan reddes litt inn med EtH + noen nye trenere i mens det gjøres gradvise utskiftninger over noen vinduer.

Takk og lov for at dette sirkuset går mot slutten nå. På tide å bli et ordentlig fotballag igjen.

Endret av Mr. President™
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mr. President™ skrev (3 timer siden):

Føler den. 30 år hadde kanskje ikke føltes så lenge som jeg alltid har tenkt at det må ha gjort for Pool-fansen. Allerede nesten 1/3 på vei.

Vent 19 år til så skal du få kjenne på om det føltes lenge.

10 år går fort. De siste 20 kjennes lenger når man venter. Spesielt om Liverpool vinner et par håndfuller med ligatitler mens dere venter ...

Skriver ikke dette for å gni det inn (hvilket uansett er altfor tidlig), men for å uttrykke min dypeste sympati. Jeg vet veldig godt hvordan det føles for dere nå!

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar
1Dr.E skrev (15 minutter siden):

Vent 19 år til så skal du få kjenne på om det føltes lenge.

10 år går fort. De siste 20 kjennes lenger når man venter. Spesielt om Liverpool vinner et par håndfuller med ligatitler mens dere venter ...

Skriver ikke dette for å gni det inn (hvilket uansett er altfor tidlig), men for å uttrykke min dypeste sympati. Jeg vet veldig godt hvordan det føles for dere nå!

Det er såklart mye lenger, mente bare at jeg har alltid tenkt at det tilhører sjeldenhetene å ikke vinne ligaen på så lenge i moderne fotball, men så skal det egentlig bare en ufunksjonell klubbledelse til for at det skjer. Det er tross alt nesten 20 år siden Arsenal sist vant ligaen og jeg tror det kommer til å gå minst 12 år før vi gjør det. Dere var nok enda litt mer uheldige med at økonomien deres også ble kjørt i grøfta som gjorde veien enda litt lenger i motsetning til oss hvor økonomisk profitt har satt sportslig suksess helt i skyggen. 

Lenke til kommentar

Dårlig timing å falle ned fra toppen rett før Premier League ble danna og de virkelig store penga begynte å renne inn ja.

United traff ekstremt godt med sin gullalder. Ferguson, class of 92 og noen utmerkede kjøp i f.eks. Cantona og Schmeichel. Engelsk fotball ble globalisert på midten av 90-tallet, og United var laget å se på.

Om Liverpool-fansen har vært tålmodige, tenk på Leeds-gjengen a!

De runder 30 år i år de også, har vært i Championship og League One i over halvparten av tiden siden da, og vinner ikke ligaen igjen i noen overskuelig fremtid.

Lenke til kommentar

Nei si det. Av samme grunn som de før ham?

Men det som jeg tror er annerledes med denne ansettelsen er at United måtte tilpasse og innrette seg for å få han til å ta jobben. Er han misfornøyd og føler seg urettferdig behandlet så tror jeg ikke han har noe problem med å si i fra og eventuelt si opp.

Her var det jo dønn motsatt med feks Ole og Jose. Ingen av de hadde sagt opp uansett, men av helt ulike grunner.

Intervjuet med Ten Hag minnet meg litt om en yngre utgave av Jose Mourinho.

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...