Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ut til at det blir avgjort straks. Jo fortere det er i boks, jo bedre. 

Digger jo Ten Hag, men vet ikke hvor mye tro jeg har på han med United. Morsommere å være optimistisk enn pessimistisk, så får velge å være det.

Hovedutfordringen blir å få en spillergruppe som har vist at de ikke makter å spille i et rigid system, til å makte å spille i et rigid system.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Jeg har trua på Ten Hag, slik jeg hadde trua for OGS og Mourinho, fordi det er spillergruppa og spillerlogistikken det må gjøres noe med aller først og jeg tenker at siden Woodward er ute så er det muligheter. Og håper på litt mer aggresivitet i vinduene, syns United oppleves som treige med å få på plass avtaler og ofte ender med å betale overpris og overbetaler spilleren(e). Om Ragnick er tiltenkt en slik rolle nå, så kanskje det er muligheter for at han kan settes på slike ting sammen med Ten Hag. Det er også viktig at Ten Hag får litt skikk på de Instagram-gutta som blir igjen over sommeren, for de er pil råtne tvers igjennom og det virker ut som de er i dårlig fysisk form.
 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (15 timer siden):

Og håper på litt mer aggresivitet i vinduene, syns United oppleves som treige med å få på plass avtaler og ofte ender med å betale overpris og overbetaler spilleren(e).
 

Det eg synest har preget MU sine overganger i mange år er som du seier at dei har vore trege med å få ting gjort. Og altfor ofte så har førstevalget forsvunnet til en annen klubb mens MU har endt opp med å kjøpe andre / tredje valg til en altfor høy pris. Berre unntaksvis har MU klart å få gode spillere til riktig tid og pris.

Lenke til kommentar

Synes det har blitt en viss bedring mpt. på noen av overgangene og spesielt kontraktene til nye spillere de siste par-tre årene. Nye kontrakter er for det aller meste blitt mye mer edruelige enn de var i årene før. Derfor har United det siste året ligget på tredje/fjerdeplass på lista over klubber i ligaen med høyest lønnsutgifter, etter tidligere å ha toppet den ganske klart.

Etterslepet er dog fremdeles noe som biter klubben i ræva, med flere spillere som sitter ut de lange, gullkantede kontraktene sine.

Lenke til kommentar

Ser gjerne at klubben nærmest helt slutter å gå etter de største profilene/overgangene. Det er så enorm risiko å bruke nesten et helt vindus transferbudsjett på en enkelt spiller som får 5 års kontrakt og lønning på godt over £200k i uken (slik at i praksis umulig å selge videre).

Mye bedre at en forsøker å få inn flere spillere på overgangssummer £15-20-30-40m, der en konsekvent gir noe "lavere" lønninger på £40-80k. Dermed vil man etter ~1.5 år kunne gjøre en vurdering på om en skal forlenge de med høyere lønn, eller rett og slett bare selge videre.

Der Daniel James (solgt videre) og Bruno Fernandes (forlenget nå med høyere lønn) som to eksempler på slike overganger gjort riktig.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Skikkelig spennende med Ten Hag. Har langt mer tro på denne ansettelsen enn hva jeg har hatt med de andre vi har hatt inne etter SAF.

Men nå håper jeg virkelig at klubben har tenkt å følge opp med de nødvendige spillerne, noe jeg tror Ten Hag har forsikret seg om.

Blir noen spennende år fremover, jeg ser virkelig frem til dette og gleder meg alt til ny sesong.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 timer siden):

Synes det har blitt en viss bedring mpt. på noen av overgangene og spesielt kontraktene til nye spillere de siste par-tre årene. Nye kontrakter er for det aller meste blitt mye mer edruelige enn de var i årene før. Derfor har United det siste året ligget på tredje/fjerdeplass på lista over klubber i ligaen med høyest lønnsutgifter, etter tidligere å ha toppet den ganske klart.

Etterslepet er dog fremdeles noe som biter klubben i ræva, med flere spillere som sitter ut de lange, gullkantede kontraktene sine.

Den siste lista jeg fant (postet her før) så leder United lønnslista enda. Hvor kan jeg finne bedre kilder? 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (3 minutter siden):

Den siste lista jeg fant (postet her før) så leder United lønnslista enda. Hvor kan jeg finne bedre kilder? 

Dette er den nyligst oppdaterte jeg har funnet, fra 6. mars i år:

https://www.marca.com/en/football/premier-league/2022/03/06/622504ab22601d94458b458e.html

Sitat

The wages of the Premier League's traditional six biggest clubs have been unveiled, with Manchester City topping the table. Wages from the Manchester City side add up to 355 million pounds, which is 12m pounds more than Chelsea.

What are the wage bills of the top Premier League clubs?

  1. Manchester City - £355m
  2. Chelsea - £343m
  3. Manchester United - £323m
  4. Liverpool - £314m
  5. Arsenal - £244m
  6. Tottenham Hotspur - £205m

 

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (5 timer siden):

Dette er den nyligst oppdaterte jeg har funnet, fra 6. mars i år:

Denne er også for denne sesongen, og ser at din liste er svimlende 1.5 x mer:
https://www.spotrac.com/epl/payroll/
 

Forøvrig så finner jeg Ronaldo på topp 510k i uka. For en 37åring. Det er ikke noe annet enn totalt galematias. Uansett, om listen din er den som er korrekt, så syns jeg det er et tankekors når du ser Liverpool vs United. Nivået er en divisjon unna hverandre mens United-spillerne tjener mer
 

RANK
TEAM
ACTIVE PLAYERS
FORWARDS
MIDFIELDERS
DEFENSEMEN
GOALKEEPERS
TRANSFER FEES
EST. TOTAL SALARY
1 Manchester United F.C. 25 £73,060,000 £50,180,000 £60,475,000 £24,700,000 £158,400,000 £208,415,000
2 Chelsea F.C. 26 £51,532,000 £59,630,000 £40,716,000 £10,764,000 £126,500,000 £162,642,000
3 Manchester City F.C. 21 £20,280,000 £73,484,000 £44,600,000 £2,392,000 £129,250,000 £142,944,000
4 Liverpool F.C. 27 £36,680,000 £47,190,000 £39,260,000 £11,388,000 £93,450,000 £134,518,000

 

Lenke til kommentar

Tja. Om det ikke står et trofe i skapet på Old Trafford i løpet av drøyt to år, så ryker vel denne karen også. Det er lett å si at man skal være tålmodig, bygge et lag, stein for stein og yada yada, men i toppfotballen får du ikke den tida. Lever resultater, eller ut. 

Spillergruppa nå er ikke god nok. Så vil det så klart være noen transfers inn og ut i sommer, men du må ta utgangspunkt i den stammen du har. Kan ikke bytte hele stallen i ett jafs. Kanskje etterfølgeren til ten Hag er heldigere og arver en sterkere stall + treffer blink med noen signeringer. 

Det vil jo også hjelpe på når alderen etter hvert tar stjernene på Liverpool og City, og de kanskje ikke finner de riktige typene til å erstatte dem. De har noen sesonger igjen i beina, da ... 

Lenke til kommentar
:utakt skrev (26 minutter siden):

Spillergruppa nå er ikke god nok. Så vil det så klart være noen transfers inn og ut i sommer, men du må ta utgangspunkt i den stammen du har. Kan ikke bytte hele stallen i ett jafs. Kanskje etterfølgeren til ten Hag er heldigere og arver en sterkere stall + treffer blink med noen signeringer. 

Både jeg og Snik (tror jeg i alle fall) har vært inne på det før, men dette har egentlig* vært et problem før siste sesong med Fergie. Den stallen han gikk av med var egentlig ikke særlig god, og Moyes fikk et tittel-lag som egentlig skrek etter oppgraderinger. Men siden de var "gode nok" (de vant jo) så blir det ikke lett å argumentere for å renovere stallen skikkelig. Faktisk så syns jeg litt synd på Moyes der og de andre etter ham også. Vi har en ledelse i klubben som ikke kan så mye fotball rett og slett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...