Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I forhold til antall kilometer løpt, så vil det være naturlig at vi løper noe mindre enn motstanderen når vi har 68% ball. Jeg skal ikke si at det utgjør hele forskjellen, men km løpt er vel en typisk ting som kun blir snakket om når laget taper.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Jakobk skrev (16 minutter siden):

I forhold til antall kilometer løpt, så vil det være naturlig at vi løper noe mindre enn motstanderen når vi har 68% ball. Jeg skal ikke si at det utgjør hele forskjellen, men km løpt er vel en typisk ting som kun blir snakket om når laget taper.

Det er greit når det er én kamp, men jeg mener jeg ser en trend der vi løper lite OG innehar lite ball. Dette strekker seg tilbake til da Ole var der. Men jeg har ikke noe objektivt å vise til, så kan hende jeg er på jordet her

Lenke til kommentar

Mister jo all lyst til å se fotball for tiden. Samme uinteresserte gjengen som går ut på banen i kamp etter kamp. Null innsats, null stolthet eller respekt for klubben. De er kun i United for enkelt påfyll av bankkonto.

Det er jo populært å gi skylden på eierne, men synes det blir skivebom med tanke på hva de har hentet inn av spillere og penger de har stilt til rådighet. Manager må jo ha godkjent dette, og manager er også den som velger å bruke spillerne.

Denne klubben hadde hatt godt av å nullstille seg. Gjør grundig research før ny manager ansettes slik at en har 100% tiltro til den de velger. Gi ham så full rådighet til å gjøre de endringer han mener er nødvendig. Få det inn i kontrakten så det er ingen tvil om hvem som er sjefen i garderoben, gjør ham fredet de neste 5 årene uavhengig av innsatsen spillerne legger ned på trening og kamp. 

Gir ikke en spiller alt for laget i kamp eller på trening så få de vekk umiddelbart. Få slutt på makten spillerne har, manager skal være den som bestemmer og han skal ikke trenge å gå på tå i frykt for å skade spillernes ego. 

Spillere som gjør opprør, ikke har riktig mentalitet, innsats eller respekt for fans, klubb og manager bør umiddelbart kastes ut av førstelaget og selges i kommende vindu. Bryr meg ikke en dritt om de heter Ronaldo, Messi, Haaland eller Rashford, la manager få den makt som trengs til at spillerne frykter ham og sin egen fremtid om de setter seg selv foran klubben.

My manager må være beinhard, og han må gjerne kaste noen på dør etter første uken på treningsfeltet. I det sekund han bestemmer seg for at en spiller ikke er ønsket med videre bør spillerne vekk fra alt som har med førstelaget å gjøre for å unngå negativitet og slapp holdning på treningsfeltet. De bør isoleres fra førstelaget.

Spillere som ikke signerer ny kontrakt når det er mindre enn xx måneder igjen bør fjernes å få samme behandling. De bør ikke lenger betraktes som Unitedspillere.

Det er lett å skylde på eiere eller manager, men jeg mener en stor del av problemet er spillerne og den makt de har til å diktere ansettelser og beslutninger som skal tas. Det vil aldri fungere så lenge manager må hele tiden trå varsomt i alt han foretar seg.

Blir en spiller tatt av banen og nekter å ta manager i hånden eller gjør andre protester ovenfor sjefen, så gi ham først 4 uker trekk i lønn. Antydninger til tilsvarende holdninger en gang til og rett ut av troppen og klubben. 

Jeg vil ha spillere som er redd for å miste plassen sin, som frykter at sjefen skal bli misfornøyd. Jeg vil ikke se en eneste likegyldig spiller i klubben noen gang igjen, det dreper all glede og entusiasme rundt klubben å ha det slik.

Jeg vil ikke ha en ny Ole som skal være bestevenn med alle sammen, jeg vil heller ikke ha inn en ny Jose som konstant sutrer i media og fraskriver seg alt ansvar utad. Ikke gi oss en ny manager som står å halvsover på sidelinjen og viser nøyaktig samme engasjement som spillerne viser på banen. 

Noe må gjøres og det må gjerne ta 5 eller 10 år å endre ting, men ta makten vekk fra overbetalte bortskjemte spillere som ikke bryr seg om klubb, manager,  resultat eller fans.

Endret av ProphetSe7en
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Hvem beholdes til høsten? Kan jo ikke kjøpe 11 nye spillere i sommer. Kjøpebonanza og united har ikke gått etter planen de siste åra heller.

Lenke til kommentar
Slettet-D7I5Gr2 skrev (13 minutter siden):

Hvem beholdes til høsten? Kan jo ikke kjøpe 11 nye spillere i sommer. Kjøpebonanza og united har ikke gått etter planen de siste åra heller.

Alle på utgående kontrakt forsvinner vel. Og det vil være overraskende om iallfall ikke Martial selges. Også AWB mangler så mye at han bør stå høyt på en salgsliste. Og Ronaldo bør slippes gratis om noen vil ta på seg den lønnsposten.

Endret av OlavEH
Lenke til kommentar
Slettet-D7I5Gr2 skrev (14 minutter siden):

Som blured skrev for noen dager siden:

blured skrev (På 7.4.2022 den 0.50):

Kommer til å bli ganske store endringer i spillergruppen etter denne sommeren da.

Hadde vel en post på det for endel sider tilbake. Men den kan oppsummeres slik:

1. Kontrakter som går ut til sommeren (5 stk)
Lee Grant, Edison Cavani, Mata, Lingard, Pogba

2. Antydet at vil vekk (2 stk)

Martial, Henderson (går ikke med på enda en sesong bare på benken)

3. Spørsmålstegn (2 stk)

Eric Bailly, Phil Jones

4. Gjenværende tropp (18 stk)

• De Gea, Heaton
  • Lindelof, Varane, Maguire, Shaw, Telles, Dalot, AWB
  • Fred, McT, Bruno, Matic,  Donny van de Beek (kun om Ten Hag kommer)
  • Rashford, Sancho, Elanga, Ronaldo

Inn kommer kanskje Garner (som nevnt) og 2-3 signeringer?

Altså snakker vi fra 5 til 13 endringer i spillergruppa. Ikke så lite det.

Er heller ingen grunn til å kjøpe 11 nye spillere i sommer. Plenty av spillere i United som er gode nok, så og si alle de blured listet opp på gjenværende i lista der er det etter min mening.

Et helt vanlig overgangsvindu med 3, 4 eller 5 spillere inn bør være nok, så lenge klubben begynner å gi manageren spillere han faktisk ønsker.

Lenke til kommentar
Jakobk skrev (15 timer siden):

Det er korrekt det, men når man ser det i sammenheng med kampen så beskriver det United ganske fint. Var veldig tydelig hvem som var interessert i poengene i går, det var utrolig lite bevegelse fra vår side i både angrep og gjenvinningsfasen.

Jeg husker en situasjon i andre omgang etter at vi mistet ballen på Everton sin halvdel, motspiller var vendt mot vårt mål og jogget rolig med ballen, i samme øyeblikk var det en United-spiller (muligens Bruno) som løp på tvers rett bak ryggen på denne Everton-spilleren (snakk om 2-3m hvis jeg husker riktig) for å dekke vingen. Absolutt ingen som går i press. Ingen vilje i dette laget. Sånt skjer stadig hos oss, men hvor ofte ser vi det hos topplagene når de ligger under? Disse spillerne har ingen ryggrad, de mister helt troen så fort de ligger under. 

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

@Mr. President™ Spørsmålet er om det viljen eller evnen (eller begge) det står på. For det er akkurat som om ingen av de helt veit hva de skal gjøre, verken med eller uten ball. Man kan da selvsagt peke på lederteamet, men fortballspillere har jo sine egne tanker de også, de har jo en viss form for fotballforståelse, men det er akkurat som om det er det det er mangel på - fotballforståelse. Eksempel er AWB, han  virker jo rett og slett dum. Jeg mener det, han skjønner jo ikke fotball. Men det er ikke bare ham, det er kollektivt også. 

Du ser det mange ganger i løpet av kampene, de sentrer bak medspillere i fart, de går to mann på motspiller men begge er passive og passer ikke på omgivelsene, de er ballwatching i forsvar på innlegg, i spill i mot så er det rygging inn i egen 16-meter, ingen ser ut til å være på plass der innleggene kommer, backene suges inn i midtforsvar på spill fra motsatt side og glemmer bakre, ingen frigjør seg for å hjelpe ballfører i angrep, ingen bevegelse og labbing rundt osv osv

Jeg tror managere har skyld i mye, men mange av disse tingene lærte man på fotballskolen som barn, dette er ting som er i ryggraden til gode fotballspillere. Men ikke hos oss. Og dette tror jeg er vanskelig for managere å rette opp i, for det er ned på absolutt basisnivå vi snakker her

Lenke til kommentar

Dette er resultatet av at klubben har hentet masse spillere med store navn og potensiale uten å ha noen plan for hvilken type fotball som skal spilles. Så dermed sitter vi med spillere etter 4 forskjellige managere, spillere som ikke er planlagt i forhold til fotballfilosofien. De har en rolle og en posisjon på banen som de gjerne er veldig gode i, men hvor mange av disse spillerne har blitt dyrket i de rollene opp gjennom årene? Det er ikke et sammensatt kollektiv som utfyller hverandre, jeg aner ikke hva de gjør, de aner ikke hva de skal gjøre. I går sendte de jo flere innlegg inn i boksen i håp om at det på magisk vis skulle føre til noe til tross for at det knapt var noen som tok løp inn der. Ingen plan og ingen som er i stand til å tenke mer enn ett steg frem. 

Forsvaret vårt er som kjent bare et sirkus. At det går an å være så uorganiserte.

Stiller meg forøvrig mer og mer uforstående til alle disse ekspertene og fotballsidene som fortsetter å legge fokus på Rangnick/Conte. EtH stiller jo faktisk krav til ledelsen for at han skal gidde å jobbe med dette her og hvis vi da ikke ender opp med ham så vet vi at ingenting kommer til å endre seg til tross for at de driver på med en strukturendring. Dermed er det akkurat det samme hvilke manager vi henter. Kan ikke forstå hvordan Conte skulle få orden på noe som helst her, han havner jo på kant med klubben like ofte som Mourinho, og det har vi jo allerede opplevd.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (28 minutter siden):

De som lager posteren trenger virkelig litt trening innen marketing. Jeg måtte google litt for å skjønne at dette kun er for å få ut Glazers og ikke noe nynazist-opplegg  😅😂

Munchen 1958, Comma 

Men ja, skulle gitt litt kontekst. Retter innlegget 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (2 minutter siden):

Ja skjønte koblingen til årstallet, men slike grupper kunne fint brukt det året i bunn for å spre hat også 😛 "Få det tilbake slik det var før" eller noe. Fint med litt kontekst ja :D

Å ja, trodde du tenkte på ørnen jeg 😛 

Lenke til kommentar
bshagen skrev (3 timer siden):

Det oppfordres altså til boikott ved neste kamp på OT, 17min (et minutt per år med Glazer). MUST har delt dette videre og det virker til å ha endel momentum. Les mer om det her:
https://www.united.no/nyhetsarkiv/onsker-17-minutters-boikott-av-norwich-kampen/

Les også punkt 4 der, de er tydelig leie av spillerne også

Bra! får håpe det gjennomføres ordentlig. Bare det ikke blir noe halvveis greier...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...