Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

bshagen skrev (1 minutt siden):

Forskjellen da og mot United sitt lag nå var at Liverpool-laget så i alle fall ut til at de gadd å prøve. Dette laget vi har i dag ser jo ikke ut som de ønsker å være der en gang, de ser rett og slett ut som en gjeng som røyker og har dårlig kondis. 

Ser hva du mener :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bshagen skrev (5 minutter siden):

Begynner å bli noen år siden storhetstid til Arsenal også, så ikke helt "apples to apples" i min mening

Neida, men det ser iallefall ut som en plan nå og at alle drar i samme retning,  en identitet. Som vi har manglet siden Wenger. United har vunnet mindre de siste årene, så dere har ikke vært veldig gode akkurat heller. Vært bedre i ligaen de siste par årene dog.

Poenget er at under Ole hadde dere iallefall en spillestil .

• Liker 4
Lenke til kommentar
ChopperReid skrev (22 minutter siden):

Hovedproblemet i mine øyne er ikke nødvendigvis spillerne,  men den sportslige ledelsen som ansatte en som ikke har gjort en dritt som trener annet enn å visstnok "finne opp" gegenpress for hundre år siden. Kanskje en ok sportsdirektør,  men når ikke "elevene" tuchel og klopp opp til lilletåa trenermessig. Det er jo null harmoni og identitet,  som å se arsenal på slutten under emery, bare dårligere.

Jeg synes at det siste året bare har gjort det enda mer tydelig hvor stort problem disse spillerne faktisk er. Den sportslige ledelsen har prioritert å hente spillere som forsterker merkevaren istedenfor de som passer best til den fotballen klubben skal spille. Men så har vi jo også hatt 4 managere etter Sir Alex som alle har helt forskjellige måter å spille ball på. Dermed så sitter vi igjen med masse forskjellige navn som man på et eller vis må prøve å sette sammen til et lag.

Forstår meg ikke på kritikken mot Rangnick. Først og fremst er han manager på midlertidig basis, for det andre så er det ganske tydelig for alle som ser på kampene våre at det er lite til ingen vilje i dette laget her. Spillere som daffer rundt hele tiden. Selv når de mister ballen så er det sjeldent de jager for å gjenvinne den, når motstander vender spiller så ser du ofte flere spillere ligge igjen på motsatt side og jogge. Det er rett og slett bare ekstremt lite angrepsvilje i laget, så du "kontringene" vi hadde i dag? Verken Klopp eller Tuchel hadde fått til noe som helst med denne troppen her. Er jo ikke uten grunn til at Klopp sto igjen med et helt annet lag etter 3 år i Pool. Om ansettelsen av Rangnick var riktig eller ikke avhenger av hva vi gjør nå, hvis ledelsen ikke er villige til å gi EtH det han vil ha så kunne vi like gjerne bare ha ansatt Conte. Det hadde vært en kortsiktig signering og en fortsettelse av det samme mønsteret som ikke har fungert i 9 år. Men da hadde vi allerede visst at klubben ikke er villige til å sette det sportslige foran det kommersielle.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar
blured skrev (1 minutt siden):

(Manglende spillestil var jo en av de vanligste kritikkene mot Ole, uten at jeg noen gang var helt enig i det).

Haha ja. Alltid synes dette var en av de mest pussige kritikkene mot ham. Det og «individual brilliance» greiene de kom med hele tiden.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (10 minutter siden):

Haha ja. Alltid synes dette var en av de mest pussige kritikkene mot ham. Det og «individual brilliance» greiene de kom med hele tiden.

Skal sies at vi ble spilt svært lave da også og at alle fikk trille ball mot oss, så det er jo en ting det. At det ikke var en spillestil i det heletatt er jeg selvsagt uenig i, men spillestilen var ikke akkurat noen festfotball heller. Men som du nevnte, det er det eneste man får ut av denne troppen antagelig 

Lenke til kommentar

Problemet var i større grad hvordan vi spilte. Liten evne til å kontrollere kamper og presset motstander lavt. Vi var gode i enkelte perioder, men det begynte å gå lenger og lenger for hver gang vi imponerte. Ole hadde nok gjort det bedre med en bedre sammensatt tropp, men jeg kan ikke se for meg at han kunne ha utfordret Pep, Klopp eller Tuchel taktisk. Når det er sagt så tror jeg ikke noen av de hadde dominert noe med denne spillergruppen her heller. Altfor mange primadonnaer og Instagram-stjener på samme lag.

Lenke til kommentar
Dragavon skrev (18 minutter siden):

Trur det hadde vore bedre å beholdt Ole eg 😞

Veldig vanskelig å si, det var enormt dårlig de siste kampene før han fikk sparken. Det beste ville vært om man støttet Ole ordentlig på overgangsmarkedet, og ga han de spillerne/typene han faktisk ønsket, og som var så åpenbart trengt (midtbanespiller) og ikke en spiss som ikke passet spillestilen overhodet, men som tydeligvis MÅ spille alt. Da tror jeg ikke man hadde trengt å sparke ham.

Løsningen med en midlertidig manager ut sesongen er uansett ikke optimal, da spillerne vet at han uansett skal bort ved sesongslutt. Jeg liker Rangnick, men synes ikke den løsningen er noe god og det har åpenbart ikke funka.

Det er fullt mulig det ville gått like bra/bedre om man fortsatte med Ole og sendte Van de Beek og Martial på lån i januar slik man gjorde. Mange var jo frustrerte på grunn av lite spilletid.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Maguire har fått mye ufortjent kritikk en stund nå, men dette er et av de episodene hvor jeg virkelig lurer på hva som går gjennom hodet hans. Ser jo ikke ut som han har noe kontroll eller oversikt over hva som foregår til tider. Ikke første gangen han gjør noe rart. Hvor ofte ser man sånne ting hos lagene som er innenfor topp 4 per nå?

Lenke til kommentar
ChopperReid skrev (4 timer siden):

Poenget er at under Ole hadde dere iallefall en spillestil .

United har ikke hatt en spillestil siden van Gaal. Han fikk til gjengjeld nesten ikke en eneste spiller han pekte på, så den stilen så jo helt grusom ut. 

Nå skal en kontringstrener, som ble midlertidig erstattet av en gegen-trener, permanent erstattes av en ny Van Gaal. Sirkus United ruller videre uten mål og mening. 🤘

Lenke til kommentar
Mr. President™ skrev (9 minutter siden):
Det er i snitt 1km mer per utespiller. Alternativt tilsvarende en ekstra spiller.. Oppsummerer jo kampen veldig bra det. Flaut.

Hvordan er det kontra resten av sesongen? Fordi jeg syns de løper lite hver eneste kamp i grunn 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...