Sebbe Skrevet 14. februar 2022 Del Skrevet 14. februar 2022 Hei, jeg skal forsøke å trå veldig varsomt her. Jeg er supporter for et annet PL lag så jeg bare er nysgjerrig hva dere tenker om dere taper for Brighton imorgen? Tror dere Ragnick sitter når nye sesongen starter opp i august? Er ronaldo ferdig som toppspiller ? Blir det oppvask møtet for klubben deres? Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 14. februar 2022 Del Skrevet 14. februar 2022 Nå følger ikke jeg Manchester United så tett, men Rangnick skal vel uansett bare sitte ut sesongen. Så jobben hans er jo ikke akkurat i fare samme hvordan resultatene blir sånn sett. Ronaldo ferdig som toppspiller? Næh, Ronaldo er Ronaldo. Han har alltid vært sånn som dette. Og når laget heller ikke fungerer rundt ham, så ser det ekstra ille ut. 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 14. februar 2022 Del Skrevet 14. februar 2022 (endret) Cappo skrev (2 timer siden): Han har alltid vært sånn som dette. Og når laget heller ikke fungerer rundt ham, så ser det ekstra ille ut. Det har han egentlig ikke. Sist gang Ronaldo spilte seks kamper på rad uten å score mål var i 2010. Det er 13 år siden(!). Nå har han bommet straffe og på åpent mål flere ganger de siste kampene. Har ikke stått på sjansene han har fått servert. Endret 14. februar 2022 av Snikpellik 2 Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 Jeg håper Ronaldo bidrar mye i garderoben. På banen framstår han som en supercharger for murring og surmuling når det butter imot. Kanskje også initiativtaker til surmuling når det butter for han personlig. Jeg foretrekker Cavani. Lenke til kommentar
BertNaked Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 Sebbe skrev (13 timer siden): Hei, jeg skal forsøke å trå veldig varsomt her. Jeg er supporter for et annet PL lag så jeg bare er nysgjerrig hva dere tenker om dere taper for Brighton imorgen? Tror dere Ragnick sitter når nye sesongen starter opp i august? Er ronaldo ferdig som toppspiller ? Blir det oppvask møtet for klubben deres? Om dette skjer, så henter de inn Solskjær for å sparke han igjen. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 Anbefaler sterkt å lese Øyvind Eides taktiske analyser på United.no. Her er den nyeste: https://www.united.no/nyhetsarkiv/du-vinner-ikke-fotballkamper-med-en-backlinje-som-dette/ Han fortsetter å hylle det offensive spillet slik han har gjort de siste ukene. Men her fokuserer han mest på de defensive problemene. Sancho og Rashford får gjennomgå ganske kraftig... Det samme gjør Shaw, da han for andre kamp på rad opphever offsiden etter at Maguire setter felle, som fører til mål mot. Til tross for at Shaw har oversikt og ser hele linja. Hva Varane og Dalot driver med her kan man også spørre seg... Legger ved konklusjonen her til de som ikke er medlemmer av supporterklubben: Sitat Konklusjon: Det er i hovedsak to grunner til at United ikke vinner. 1) De scorer ikke nok mål 2) De gjør for mange enkle feil i forsvarsarbeidet. De greier ikke å tette igjen. De skaper imidlertid mer enn nok av sjanser. Den offensive strukturen til United ser til tider nå bra ut, noe jeg viste med eksempler i starten av denne analysen. Jeg vil likevel gjenta det jeg skrev lenger opp: Rangnick kan bare ta United-spillerne frem til målsjansen. Han kan ikke sette ballen i mål for spillerne. Ronaldo bør for eksempel egentlig kunne score i hver kamp slik United nå skaper sjanser, men gjør ikke det. Uttellingen må opp. Og selv om United bare scorer ett mål så må de likevel greie å vinne fotballkamper. Jeg husker veldig godt selv den rekka med kamper United hadde i 1995/96-sesongen, da de vant 1-0 flere ganger utover i sesongen. De aller beste lagene vinner også kamper de gangene de bare scorer ett mål. De må ikke score to eller tre hver eneste gang for å vinne fotballkamper. United gjør imidlertid for mange enkle feil, og jeg vil understreke det: Dette er enkle feil. Hvorfor gjør de det? Hvorfor går det fra så stort overtak innledningsvis til et annet kampbilde utover i kampen? Jeg mener at det er en blanding av flere ting. I starten av kampene så kveler United nå hver motstander de møter. Det er høy aggressivitet og stort engasjement. Motstander har nok med å henge med. De må på en måte ta igjen Uniteds tempo. Etter hvert så vil motstander imidlertid matche Uniteds tempo. United greier selvsagt ikke å ligge så langt over motstander i samtlige 90 minutter. Da blir det mer jevnbyrdig spill. Da begynner de tingene å skje som jeg blant annet har vist i denne analysen. Da greier plutselig motstander å spille seg ut av dette gjenvinningspresset, noe de ikke klarer innledningsvis, da de stort sett blir spist opp. Da skifter kampbildet. Jeg forstår at mange United-supportere nå er oppgitt, men vil understreke at det også gjøres mye riktig. Spesielt i angrep. United skaper mange sjanser, men de må være strammere i den defensive organiseringen. Når det blir så mange defensive feil så bør dette nå være et naturlig fokus. United trenger en trygg base i det defensive. Så vil jeg også legge til at jeg så Burnley – Liverpool i helga, og det må sies at selv om Liverpool vant 1-0 så skapte jammen meg Burnley, som United møtte i forrige kamp, sjanser også mot Liverpool. Poenget mitt med det er at de lagene United møter, de kan spille fotball de også. Selv om de ligger langt nede på tabellen. Totalt sett så vil jeg si at jeg er positiv med en bismak akkurat nå. Bismaken handler om det defensive, det som vanligvis egentlig skulle være det enkleste å fikse. 2 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 (endret) Laget mot Brighton and Hove Albion: De Gea Diogo Dalot, Victor Lindelöf, Maguire, Shaw McTominay, Fred Sancho, Bruno Fernandes, Elanga Cristiano Ronaldo United-benken: Henderson, Telles, Jones, Lindelöf, Wan-Bissaka, Ligard, Mata, Pogba og Rashford. Edit: Raphael Varane rapporteres å være syk, og erstattes derfor av Victor Lindelöf Endret 15. februar 2022 av Svein M Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 Blir interessant å se hvem som kommer til å skuffe oss i dag. 1 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 Den pasningen fra Fred til absolutt ingen, hvordan er det mulig å holde på sånn på dette nivået? Lenke til kommentar
Jakobk Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 Den var nok til Shaw, som stoppet løpet sitt. voldsomt så frustrert Ronny var i dag, gira på å ende måltørken Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 (endret) Jakobk skrev (5 minutter siden): Den var nok til Shaw, som stoppet løpet sitt. voldsomt så frustrert Ronny var i dag, gira på å ende måltørken Fikk så vidt med meg reprisen og ikke hele situasjonen så da var det nok ikke bare Fred sin feil, men det er jo så typisk oss. Sjukt.. Endret 15. februar 2022 av Mr. President™ Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 Plutselig spilles vi ut, og DDG er vår beste spiller igjen. Fin omgang av Sancho. Og jeg synes Fred også har hatt en fin omgang. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 Cristiano Ronaldo and free-kicks: Ending the long drought - Eurosport i muren. Jeg ble ikke sjokkert. Lenke til kommentar
ReaveЯ Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 Som forventet denne omgangen... Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 Jeg synes ikke dette var som forventet og er oppriktig skuffet over hva vi blir servert. Lenke til kommentar
blured Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 Håper de har holdt igjen med vilje (de tre foregående kampene har vi antakelig åpnet for hardt). Men blir ikke veldig imponert over det jeg ser. Lukter Pogba ganske tidlig i andre det her. Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 (endret) Elendig omgang, Brighton har jo vært hakket bedre. Sjukt ja at de har mer ball en oss sålangt.. burde ikke være mulig! Endret 15. februar 2022 av Golf'ern Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 (endret) Brighton har vært mange hakk bedre. De gjør alt vi ønsker å se fra United, men spillerne våre evner ikke å presse i det hele tatt. Endret 15. februar 2022 av Mr. President™ Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 På tide å bare blåse utspark når vi får cornere så slipper vi å bekymre oss for kontringer i mot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå