Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ProphetSe7en skrev (1 time siden):

Ole må være ferdig i United nå. Kan ikke skjønne noe annet

All sportslig logikk tilsier jo det.

Spørsmålet er vel hva regnskapstallene viser og om eierne opplever det som gagnlig å sparke en leder som så langt har levert helt i tråd med forventingene.

Godt mulig det vil kreve større protester fra publikum på kamp, mer uforbeholden kritikk fra United old boys i media, eller et mer tydelig opprør i spillergruppen, før han endelig får gå.

Endret av SuperKrokodille
Lenke til kommentar
ProphetSe7en skrev (3 timer siden):

Ole må være ferdig i United nå. Kan ikke skjønne noe annet

Kan ikke akkurat si at jeg ser hvem som skal ta over. Og det tror jeg ikke klubben gjør heller, for da hadde det dukket opp mye tydeligere rykter på hvem i britiske medier.

Så før de har noe godt alternativ, vil jeg påstå at Ole helt klart er å foretrekke foran at Carrick/Phelan/McKenna stepper inn som caretaker.

Her er en samling bettingodds for "Manchester United - Next Permanent Manager" (link):

978746368_Screenshot2021-11-07at16_26_14.png.c703797b6bed17911b59178d8dfea283.png

Zidane prater ikke flytende engelsk.

Pochettino og ten Hag, de tror jeg ikke lar seg kjøpe ut.  Antakelig ikke Rodgers heller.

Ralf Rangnick ut sesongen / på en kortere kontrakt ? 

Resten på den listen er jo bare tull.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lett å legge skylden på treneren når spillerne ikke greier å leve opp til forventningene.

Personlig ser jeg gode muligheter enda, men man må kjøre på og ta risikoen på et smell eller flere for å få til den fotballen man ønsker. 

Er poeng det viktigste eller underholdningen kampene gir deg?

Lenke til kommentar

Er det fortsatt noen her som mener Solskjær er rett mann for jobben? Jeg mener det er utrolig at han ikke har fått sparken enda. Jeg hadde gode forhåpninger da han først fikk jobben, men det er nå ingen tvil om at han ikke har det som skal til for å styre et lag større enn Molde. Det er bare synd at Tottenham tok inn Conte som manager før Utd.

Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (2 timer siden):

Er det fortsatt noen her som mener Solskjær er rett mann for jobben? Jeg mener det er utrolig at han ikke har fått sparken enda. Jeg hadde gode forhåpninger da han først fikk jobben, men det er nå ingen tvil om at han ikke har det som skal til for å styre et lag større enn Molde. Det er bare synd at Tottenham tok inn Conte som manager før Utd.

Er vel ingen som gjør det nå? ikke OGS engang omtrent... aldri være dårligere enn dette.. dette er Moyes nivå... ser skakkjørt ut dette prosjektet. Signert solide spillere, blir dårligere, forstå det den som kan.

Lenke til kommentar

Har sett over litt av alle kampene denne sesongen. Må si jeg synes vi ikke har spilt en god omgang fotball (med unntak av CL-kamper og Spurs-kampen) siden førsteomgangen mot Everton, som var meget bra.

Da spilte Cavani på topp, Ronaldo var plassert på benken.

D55053C9-D226-49A0-96DB-2A2561C71DAF.thumb.jpeg.a892e977e87566fc38595d0a0d318712.jpeg

Etter pause, allerede i det 57. minutt da man hadde veldig god kontroll byttet Solskjær inn Sancho og Ronaldo for Martial og Cavani. Da endret kampen seg og initiativet havnet hos Everton, som scoret 7-8 minutter etterpå og endte med mesteparten av initiativet i andreomgangen. Man byttet seg utrygge.

Dette er det mest tydelige vendepunktet i sesongen. Det var noen under pari prestasjoner også før dette, men de var annerledes og bar mer preg av roller som ikke hadde satt seg. Etter dette har det vært større strukturelle problemer og et presspill som har vært under enhver kritikk.

Lenke til kommentar

Enig i at det ble et slags vendepunkt i sesongen ja. Dvs, jeg var også før dette tidspunktet svært kritisk til hvordan vi fremstod i endel kamper. Men vi spilte fremdeles på en måte som minnet om det Ole hadde bygget på i de foregående sesongene, og det føltes mer som et resultat av en dårlig pre-season.

---

Når det er sagt så synes jeg helt ærlig at gjengangeren under Ole har vært at vi aldri har fått til å prestere på et forventet høyt nivå over lengre perioder.

De gode periodene kan deles inn i:

1. 19 desember 2018 til 28 mars 2019. Ole sin caretaker periode. Den defensive organiseringen fra Mourinho sitter igjen, samtidig som vi går over til en mye mer offensiv fotball. Motstanderne har enda ikke lært seg hvor farlig det er å gi oss bakrom nå som Mourinho ikke lenger er vår manager. Spillerne gir virkelig alt i kampene. Toppes av seieren mot PSG, og Ole får fast kontrakt.
  2. 30 januar til juli 2020. Bruno kommer inn og tar PL med storm. Etter restart sammentreffer det med ekstremt god form på Greenwood, Rashford og Martial (samtidig).
  3. 17 oktober 2020 til tapet mot Sheffield 27 januar 2021. Vi taper mot Tottenham 1-6 i starten av oktober. Mourinho er spydig i forklaringen sin - at han ganske enkelt utnyttet våre offensive kantspilleres (Rashford, Greenwood) manglende defensive bidrag. Ole får en positiv reaksjon fra spillerne sine etter dette, og vi er tilbake til å være det laget som løper mest og jobber mest. Vi har en god periode frem til lufta går litt ut etter tapet mot Sheffield (den første kampen på lenge der Ole forsøker seg på litt rotasjon i Premier League). Og selv om vi den vårsesongen 2021 vinner mange kamper, så skjer det alt for ofte i form av en snuoperasjon etter et tidlig baklengsmål.
Lenke til kommentar

Synes vårsesongen etter blippen mot Sheffield var bra, men ikke perfekt nei. Noen snuoperasjoner, men jevnt over meget gode resultater, borterekord, masse fin fotball, fremgang fra forrige sesong, gradvis jevnere og som regel helt ok trygge bakover. Derfor kjøpte man Varane, som skulle gjøre oss mer solide bakerst, og Sancho som endelig skulle gjøre oss farligere på høyrekanten siden store deler av angrepsspillet har vært bygget opp på venstre.

Burde jo bygget videre på det man gjorde siste halvår forrige sesong i stedet for å endre defensiv struktur med å begynne å forsvare oss i 4-3-3 for å tilpasse seg til én færre ordentlig førsteforsvarer på banen (Ronaldo). Spillerne begynte å kjenne rollene sine i 4-4-2 og man fikk inn en verdensklassestopper, så den endringen er så unødvendig, og jeg synes det er rart man ikke har forsøkt å gå tilbake, men heller endret grunnformasjon til tre bak.

Lenke til kommentar
Svein M skrev (1 time siden):

Jeg tror en bør fortsette med Ole en stund til for å se om det går seg til.17 poeng på 11 kamper er ikke så ille.

Er vel mer prestasjonen utpå banen som bekymrer mest.. Kunne fort vært mindre poeng der. Kunne levd med å tape en kamp i ny og ne om de spiller underholdende.. 

Lenke til kommentar
Jakobk skrev (1 time siden):

PP ute med skade ut året. (8-10 uker)

Det er faktisk krise, selv om Pogba ikke har levert bra i det siste.

Da har vi kun Fred, McTominay, Matic og til dels Van de Beek til nød sentralt. Kanskje kan Lingard brukes dypere på en eller annen måte. Svært sårbare i den lagdelen om det skulle bli flere skader. 

Vi har noen unggutter som eventuelt kan kalles tilbake fra lån. Garner er en av dem, men utviklingen hans har ikke vært like bra i det siste etter Forest bytta manager. Galbraith eventuelt fra Doncaster.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...