Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å tape 0-2 mot City er ingen krise, men prestasjonen er uakseptabel. Kan ikke ha så lite possession, gjøre sånne tabber og skape så lite på hjemmebane. Det begynner å brenne på dass for Solskjær nå. Tror det har lite for seg å gi fyken riktig enda i mangel på alternativer, men skal han bli værende i jobben (om han ikke mister den i morgen) så må det en usannsynlig snuoperasjon til, både resultat- og spesielt spillemessig.

For å rocke om litt igjen nå så er det ikke så mye igjen å ta av. Formasjonsendring er gjort. Hva nå? Benke stjerner, gi sjansen til Lingard, Van de Beek, Matic og Telles?

Lenke til kommentar

Må si jeg funderer mye på hva årsakene er og hvordan en sånn voldsom dropp i prestasjoner både fra mange enkeltspillere og laget er mulig.

Det er jo litt mystisk synes jeg, med den fremgangen man hadde forrige sesong og et positivt overgangsvindu. Stemninga de første kampene var helt fantastisk og det var en tro på at man kunne få enda flere fremskritt nå. Så går det ganske raskt rett ned i dass, og det er vanskelig å helt sette fingeren på hvorfor? 

Mange har pekt på at Ronaldo er en årsak til problemene, noe som ble latterliggjort etter Atalanta-kampen der han scorer to mål. Men skal jeg være helt ærlig så tror jeg fortsatt han kan være en stor del av det. Ja, han scorer utrolige mål og er effektiv når han først får sjanser - men vi lykkes sjeldent i å involvere han særlig mye i kampene. Ofte er han knapt borti ballen i løpet av 90 minutter. Og de svake kampene begynte da han kom inn i laget.

Det å ha Ronaldo bør selvsagt være positivt, men ikke hvis manageren ikke klarer å få spillet til å fungere med ham på banen. Da hemmer det oss mer enn det gavner. Dette, i tillegg til enkelte spillere fullstendig ute av form, feil taktisk inngang til kamper, tabber, slitasje og skader er det jeg klarer å peke på som årsaker.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (28 minutter siden):

Må si jeg funderer mye på hva årsakene er og hvordan en sånn voldsom dropp i prestasjoner både fra mange enkeltspillere og laget er mulig.

Det er jo litt mystisk synes jeg, med den fremgangen man hadde forrige sesong og et positivt overgangsvindu. Stemninga de første kampene var helt fantastisk og det var en tro på at man kunne få enda flere fremskritt nå. Så går det ganske raskt rett ned i dass, og det er vanskelig å helt sette fingeren på hvorfor? 

Mange har pekt på at Ronaldo er en årsak til problemene, noe som ble latterliggjort etter Atalanta-kampen der han scorer to mål. Men skal jeg være helt ærlig så tror jeg fortsatt han kan være en stor del av det. Ja, han scorer utrolige mål og er effektiv når han først får sjanser - men vi lykkes sjeldent i å involvere han særlig mye i kampene. Ofte er han knapt borti ballen i løpet av 90 minutter. Og de svake kampene begynte da han kom inn i laget.

Det å ha Ronaldo bør selvsagt være positivt, men ikke hvis manageren ikke klarer å få spillet til å fungere med ham på banen. Da hemmer det oss mer enn det gavner. Dette, i tillegg til enkelte spillere fullstendig ute av form, feil taktisk inngang til kamper, tabber, slitasje og skader er det jeg klarer å peke på som årsaker.

Det blir for enkelt å legge skylden på Ronaldo. Ronaldo legger ikke press på deres forsvarsspillere, men City spiller i praksis uten press fra oss helt fram til innleggsposisjon. Hver gang. Vi presser enkeltvis - har alt for stor avstand mellom lagdeler, og når vi først vinner ballen er vi totalt blottet for selvtillit og plan for ballen. 

image.thumb.png.c9e33263705a34cdbfa63405193a9c08.png

Endret av Prusk
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 minutter siden):

Kanskje litt utydelig, men jeg legger ikke skylda på Ronaldo, men på manageren for ikke å få laget til å fungere bedre med Ronaldo på banen.

Da er vi enig. Ronaldo ble hentet av Solskjær. Det var åpenbart for alle at United måtte endre spillemåte om CR7 skulle løfte laget. Ronaldo er langt svakere i presspillet enn Martial. At resten av laget er blitt ubrukelig i presspillet er skremmende. Jeg ser ingenting til Solskjær sine ord fra starten av karrieren; "Ingen skal løpe mer og jobbe hardere enn oss". Vi er like svak som Spurs, og de har tatt konsekvensen av manglende retning fra manager. 

Lenke til kommentar

Veldig enig med deg ang. vurderingene av Ronaldo @Snikpellik

Det er sikkert mulig å løse. Men det vil kreve noe helt annet av kantspillerne våre, og kanskje også Bruno, for å få det til å fungere.

Tenker også at det gjør det en god del vanskeligere for en ny trener å komme inn for å endre noe på dette laget. Et ego som Conte hadde sikkert klart å stå i det. Men la oss si at klubben plutselig ansatte Hasenhüttl eller Potter etter det her. Klarer ikke se for meg at de har pondus nok til å få en garderobe med Ronaldo, Pogba og Matic til å følge det de ønsker av endringer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, Solskjær eller hvem enn som eventuelt skal overta laget få det til å fungere med Cristiano Ronaldo på banen i nesten hver kamp. Er han i klubben, så spiller han. Men han føles ikke som en brikke som bygger videre på Solskjærs prosjekt, han passer ikke inn i måten vi spilte fotball hverken forrige sesong eller hvordan Solskjær har ønsket at vi skal spille i sin tid som manager.

Dette visste vi og det ble snakket mye om da det ble klart at han skulle komme tilbake. Mange var enige om at det den risikoen er verdt det, for å slippe å se han i City. Kanskje vil det faktisk bli det sånn historisk sett også, men det føles ikke helt sånn nå.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (47 minutter siden):

Men han føles ikke som en brikke som bygger videre på Solskjærs prosjekt, han passer ikke inn i måten vi spilte fotball hverken forrige sesong eller hvordan Solskjær har ønsket at vi skal spille i sin tid som manager.

Det var derfor jeg var (tvilende) positiv til Conte. For som jeg skrev her for en tre-fire uker siden: Håpet mitt var at klubben skulle fortsette med den langsiktige tankegangen de har hatt under Ole.

Men idet vi signerte Ronaldo gikk klubben vekk fra både dette og det som har vært Ole sitt prosjekt. Og jeg så/ser ingen vei tilbake fra det nå.

Lenke til kommentar

Morsomt hvordan folk igjen tror det å erstatte Solskjær automatisk vil være positivt. Igjen, ny manager - fortsatt samme dårlige lag. En snart pensjonert Ronaldo kan ikke bære hele laget på sine skuldre.

At City vant er ingen overraskelse, de har spillere som faktisk er ganske gode. 

Lenke til kommentar
25 minutes ago, Korken said:

Morsomt hvordan folk igjen tror det å erstatte Solskjær automatisk vil være positivt. Igjen, ny manager - fortsatt samme dårlige lag. En snart pensjonert Ronaldo kan ikke bære hele laget på sine skuldre.

At City vant er ingen overraskelse, de har spillere som faktisk er ganske gode. 

Det har United og.

Lenke til kommentar
Prusk skrev (1 time siden):

Da er vi enig. Ronaldo ble hentet av Solskjær. Det var åpenbart for alle at United måtte endre spillemåte om CR7 skulle løfte laget. Ronaldo er langt svakere i presspillet enn Martial. At resten av laget er blitt ubrukelig i presspillet er skremmende. Jeg ser ingenting til Solskjær sine ord fra starten av karrieren; "Ingen skal løpe mer og jobbe hardere enn oss". Vi er like svak som Spurs, og de har tatt konsekvensen av manglende retning fra manager. 

Martial har ikke løpskapasitet, om det kommer av vondt i viljen eller om det er en personlig egenskap er jeg usikker på. I tillegg har han en negativ kroppsholdning ute på banen når ting ikke går hans vei. Tør å påstå at det er bedre å spille med ti mann enn å ha Martial ute på banen.

Lenke til kommentar
Korken skrev (31 minutter siden):

Morsomt hvordan folk igjen tror det å erstatte Solskjær automatisk vil være positivt. Igjen, ny manager - fortsatt samme dårlige lag.

Jeg tror ikke det.

Prosjekt Solskjær er det beste som har skjedd United siden Sir Alex ga seg, det har vært den riktige veien å gå og det er den riktige veien videre.

Men om Solskjær selv er riktig mann til å ta sitt eget prosjekt videre fra det han selv har bygget opp nå avhenger av at han klarer å få spillerne til å prestere og at han har deres tillit. Man kan ikke ha en manager som ikke har dette på plass.

Nå får han de ikke til å prestere opp mot sitt nivå, og det har vært sånn litt for lenge. Dersom han ikke snur det raskt, så må man tenke på å bytte manageren. Selv om vi vet både han og spillerne kan mye mer enn de viser for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...