Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Syntes det trengs mer rotasjon, spillerene er sliten og er i aksjon hver tredje dag. Det finnes andre på benken som skriker etter spilletid, kunne like gjerne startet idag når vi møter ett av tidenes verste PL lag, kunne vel ikke gått verre. Nå har de tre dager til neste kamp igjen, og da er det garantert ikke rotasjon siden vi møter Arsenal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sheffield tar sin første borteseier. 12 mål totalt, 4 av dem har kommet mot oss. 6 mål borte, 2 mot oss. City kommer vel til å kjøre over samme lag på lørdag. 

Skuffet over Ole & Co, elendig laguttak og likevel så utrolig tafatte avgjørelser utover i kampen. Bruker som vanlig evigheter på å gjøre bytter, og i dag var de elendige. Matic burde vært erstattet etter første omgang, isteden ender vi opp med et rent backbytte hvor det eneste Shaw gjør er akkurat det samme som Telles. Skjønner virkelig ikke det der, vi fortsatte i akkurat samme spor, null bevegelse gjennom midten, alle står samlet på kanten og sender sentrer frem og tilbake. VdB inn for Tuanzebe var i det minste et mer offensivt bytte, men Mata burde ha blitt satt inn. En perfekt kamp for ham, forstår virkelig ikke tanken bak å ha Matic i denne kampen her. Synes dette her var utrolig svakt taktisk, og det gjør det ikke noe bedre at vi taper mot et av PLs dårligste lag noensinne etter at vi hadde en svak kamp mot dem sist også. De sliter mot alle unntatt oss. 

Lenke til kommentar

Hovedproblemet vårt er alle målene vi slipper inn. Ofte er det helt amatørmessig forsvarsspill som fører til baklengs, stort sett forårsaket av personlige feil. Det er ikke en eneste av spillerne våre man kan stole 100% på defensivt. Vi har sluppet inn 27(!) mål på 20 ligakamper denne sesongen. Vi havner under alt for ofte, og det sier seg selv at vi ikke kan fortsette å gjøre det, da vi vil ha kamper der vi bare scorer 1 mål. Da er det ikke nok. 

Lenke til kommentar
.berZerk skrev (59 minutter siden):

Syntes det trengs mer rotasjon, spillerene er sliten og er i aksjon hver tredje dag. Det finnes andre på benken som skriker etter spilletid, kunne like gjerne startet idag når vi møter ett av tidenes verste PL lag, kunne vel ikke gått verre. Nå har de tre dager til neste kamp igjen, og da er det garantert ikke rotasjon siden vi møter Arsenal.

Nå var det seks endringer fra kampen i helga da. Rotasjonen har fungert bra denne sesongen, vi har sett stort sett energiske og bra ut i andreomgangene med mer å komme med enn motstander. Vi har også hatt lite skader, en helt annen verden forrige sesong hvor det nesten ble helt absurd en stund.

Synes lagoppstillingen i dag ga mye mening med fysikk sentralt, Bruno tilbake fra start og kvikke bein i de tre på topp. Telles fikk sjansen etter Shaw har spilt mye, Lindelöf hviles for Tuanzebe. Kanskje det kunne vært brukt andre spillere, men hvem vet. De vi hadde utpå der er mye, mye bedre enn hva de viste i dag.

– 

Det funka bare ikke denne gangen. Alt gikk mot, vi spilte ræva og vi skapte ikke nok sjanser slik vi pleier. Fikk et mål mot tidlig som skulle vært annullert. Fikk så selv et mål billig annullert. Holdt på å ødelegge verdier i stua til et par løk på 1-2 der, så den orker jeg ikke snakke om. 

Men grunnen til at jeg ikke er så negativ totalt sett er at vi har levert bedre og stadig tryggere over lang tid (bare vårt fjerde ligatap siden forrige januar, og vår første ræva prestasjon og tap nå på 13 kamper), samt at det hele tiden har vært en utvikling. Ett tap/ræva ligakamp endrer ikke på dette større bildet for meg, jeg mener vi er foran på skjema i Premier League - og som skrevet på den forrige siden i tråden:

Sitat

Mener dog fortsatt vi må kunne forvente en periode med svakere resultater iløpet av vinteren, noe annet er litt naivt. Det vil være utrolig godt gjort hvis de klarer å unngå det. 

Så at tapet kom - greit, den rekka måtte stoppe snart. En periode med litt dårligere poengfangst - naturlig i en sånn sesong. Det er hvis de dårligere periodene ikke blir kortere og kortere vi kan bekymre oss, for da er det ikke lenger fremgang.

Fosterstilling og grining i kveld, så kan man våkne til en ny dag i morgen og tenke på at vi er 1 poeng bak førsteplassen, vår beste posisjon i ligaen på 8 år.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
55 minutes ago, Snikpellik said:

Nå var det seks endringer fra kampen i helga da. Rotasjonen har fungert bra denne sesongen, vi har sett stort sett energiske og bra ut i andreomgangene med mer å komme med enn motstander. Vi har også hatt lite skader, en helt annen verden forrige sesong hvor det nesten ble helt absurd en stund.

Synes lagoppstillingen i dag ga mye mening med fysikk sentralt, Bruno tilbake fra start og kvikke bein i de tre på topp. Telles fikk sjansen etter Shaw har spilt mye, Lindelöf hviles for Tuanzebe. Kanskje det kunne vært brukt andre spillere, men hvem vet. De vi hadde utpå der er mye, mye bedre enn hva de viste i dag.

 

Om det er noe jeg ikke vil har for mye rullering på så er det forsvaret, det er så ustabilt fra før og det blir i hvertfall ikke bedre med bytter. Siktet mer til de offensive kreftene våre, men det er lett å si i ettertid. Forventet virkelig at Donny skulle starte, samt at Rashford skulle hviles med tanke på at han allerede hadde en liten smell i helgen. 

 

Får håpe det går bedre mot Arsenal for denne kampen her var virkelig begredelig.

Lenke til kommentar

Vi visste at smellene kom til å komme, men det gjør det ikke mindre smertefullt.

Jeg er veldig skuffet og litt bitter etter kampen i går.

Vi må ikke glemme progresjonen vi har hatt denne sesongen. Ting går fremover, men vi har fortsatt en lang vei å gå.

Tror kampen mot Arsenal blir tøff. De er i god form for tiden. Blir i alle fall meget spennende.

Keep the red flag flying high! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

“Everyone at Manchester United is disgusted by the racial abuse received by players via social media after last night’s game.

“We utterly condemn it and it is encouraging to see other fans condemn this on social media also.

“Manchester United has zero tolerance of any form of racism or discrimination and a long-standing commitment to campaigning against it through our All Red All Equal initiative.

 "Identifying these anonymous mindless idiots remains problematic. We urge social media platforms and regulatory authorities to strengthen measures to prevent this kind of behaviour.“

Godt sagt fra klubben.

Tuanzebe har slettet Twitter-kontoen sin, og slettet Instagram-posten fra i går hvor han mottok drøssevis av rasisme. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Toppscorer og årets spiller kåret av spillerne forrige sesong. Den mest effektive spissen i ligaen, trengte få sjanser på å score.

Så er det blitt kun to ligamål denne sesongen, og bommet masse store sjanser, flere alene med keeper. Leverte en del målpoeng før jul, men må blir det flere og flere dårlige kamper. I går tror jeg var det dårligste jeg har sett av ham.

Håper han kommer seg igjen. Vi er ganske avhengige av at Martial leverer bedre de neste månedene. Cavani kan ikke spille hver kamp, og det tror jeg ikke Greenwood er klar for heller. 

Lenke til kommentar

Føler også at Martial er på overtid i klubben. Talentet han viste når han kom var enormt. Allikevel føler jeg ikke at vi sitter på en bedre spiller nå enn når vi så han i debuten. Han har såklart blitt bedre med årene, men han leverer fortsatt like ustabilt. For hans egen del er det kanskje best å dra videre. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...