Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Haha. Once again the famous FA-Cup argumentation. Finn på noe bedre, hvem bryr seg om FA-cupen? Ligaen som teller her, og meg bekjent har ikke dere vunnet den på et par-15 år.

7141538[/snapback]

FA-Cupen betyr ingenting? Hahaha, her viser iallfall du liten forståelse for engelsk fotballs tradisjoner. FA Cup er det største et engelsk lag kan vinne, utenom PL og CL. Kun de to største overgår FA Cup. FA Cup er verdens eldste fotballturnering, og har stolte tradisjoner. Hvorfor tror du Premier League-lag stiller med nærmest toppet mannskap i de tidlige rundene i FA Cup, i motsetning til Ligacupen hvor så og si hele laget består av juniorer og reserver frem til kvartfinalene? FA Cup er fortsatt enormt stort å vinne, og for mange engelskmenn er det enda større prestisje i det enn å vinne CL.

 

Selvsagt vil man aller helst vinne ligaen. Men nå har vel ikke Man Utd heller greid det på en stund ... Tredjeplass og FA Cup > Andreplass og Ligacup anyday.

7142275[/snapback]

 

FA-cupen betyr intet iforhold til ligaen, og champions league. Det er ligaen som er viktigst, ingen tvil. Vi samler ikke på fa-cupen. Liten forståelse for engelsk fotballs tradisjoner, generalisering her eller? Blir for dumt å si at jeg har liten peil på engelsk fotball sine tradisjoner, da det er feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selvsagt vil man aller helst vinne ligaen. Men nå har vel ikke Man Utd heller greid det på en stund ... Tredjeplass og FA Cup > Andreplass og Ligacup anyday.

7142275[/snapback]

 

2003 er jo ganske lenge siden ja og hvor mange ganger var det liverpool hadde vunnet serien siden 89/90 sesongen?

 

Er det 8 ganger United har vunnet serien siden '93 :hmm:

Lenke til kommentar
Selvsagt vil man aller helst vinne ligaen. Men nå har vel ikke Man Utd heller greid det på en stund ... Tredjeplass og FA Cup > Andreplass og Ligacup anyday.

7142275[/snapback]

 

2003 er jo ganske lenge siden ja og hvor mange ganger var det liverpool hadde vunnet serien siden 89/90 sesongen?

 

Er det 8 ganger United har vunnet serien siden '93 :hmm:

7142358[/snapback]

 

Meh, hadde det ikke vært for en viss russer...

Lenke til kommentar

Med penger kan man kjøpe seg suksess en kort stund, det holder i et par tre år også går det på ræva. Det nytter ikke å ha store stjerner sittende på benken for lenge det går et år eller to så blir de lei, så blir det krangling osv osv...

 

Og legger man sammen alt dette så går chelski på ræva i år og United vinnner serien ;)

Lenke til kommentar
Med penger kan man kjøpe seg suksess en kort stund, det holder i et par tre år også går det på ræva. Det nytter ikke å ha store stjerner sittende på benken for lenge det går et år eller to så blir de lei, så blir det krangling osv osv...

 

Og legger man sammen alt dette så går chelski på ræva i år og United vinnner serien ;)

7142434[/snapback]

 

Forhåpentligvis, men de nye, Ballack, Sheva og Kalou har ikke vært i Chelsea så lenge, og Mourinho er forholdsvis flink til å rullere.

 

Wright Philips derimot gjorde et meget dårlig valg når han dro til Chelsea.

Lenke til kommentar
FA-cupen betyr intet iforhold til ligaen, og champions league. Det er ligaen som er viktigst, ingen tvil. Vi samler ikke på fa-cupen. Liten forståelse for engelsk fotballs tradisjoner, generalisering her eller? Blir for dumt å si at jeg har liten peil på engelsk fotball sine tradisjoner, da det er feil.

7142301[/snapback]

Jeg har aldri nevnt at du har liten peil på engelsk fotballs tradisjoner, jeg sier du har liten forståelse for dem. Noe du i aller høyeste grad har hvis du sier at FA Cup ikke betyr noe. Det er vel heller du som generaliserer når du spør "hvem bryr seg om FA Cupen?". Jeg tror de fleste ser den store prestisjen det er i FA Cupen.

 

FA Cup betyr mye, svært mye, men ligaen og Champions League kommer et steg foran, ja. Jeg er dog glad for at ditt syn på å "samle på FA Cupen" ikke gjelder hele Man Utd-leiren.

 

2003 er jo ganske lenge siden ja og hvor mange ganger var det liverpool hadde vunnet serien siden 89/90 sesongen?

 

Er det 8 ganger United har vunnet serien siden '93 :hmm:

7142358[/snapback]

2003 er hele 3 år siden, så det er en stund, jepp. Tror ikke jeg har nevnt noe om hvor ofte Liverpool har vunnet serien siden 89/90, så det skal jeg ikke uttale meg om ...

 

Uansett er det rimelig feigt å regne ut ifra Man Utds store periode, og ikke Liverpools bare fordi den kom tidligere. Man Utd hadde sin storhetstid på '90-tallet, og var nærmest dominerende i engelsk fotball på den tiden. Ingen andre kan måle seg med Man Utds resultater på den tiden. Dog kan du ikke bruke det som et argument nå, lang tid etter. Da må du i så fall ta med '70- og '80-tallet, siden det var Liverpools store periode. Lag har store perioder hvor de dominerer, å argumentere med at Man Utd er et bedre lag fordi de har vunnet mye siden '93 er håpløst og irrelevant. I verste fall må du regne ut hvem som hadde den beste storhetstiden, og også det blir bare tull.

 

Hvem hadde forresten vunnet flest ligatrofé i hele historien, sa du? ;)

 

Konklusjon: Man Utd var bedre enn Liverpool (og hele England) på '90-tallet. Det gjelder ikke lenger i dag ...

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
Kall meg medgangsmann, men jge har støttet Chelsea og Leeds gjennom vanskelige perioder. Jeg liker å heie på lag som sliter, så jeg er ikke medgangssupporter. Leeds sliter for så vidt ennå...

Uansett Liverpool, vant CL for to år siden og i fjor FA, hav blir det i år da?

7144116[/snapback]

 

 

liverpool har vel alerede vunnet en titel iår da...communety sheild

 

 

så up yourse....

 

(okey ikke kanskje det beste,men vi slo no ditt beloved-chelsea)

 

iår vinner vi the cup-trible (igjen)

Lenke til kommentar
Kall meg medgangsmann, men jge har støttet Chelsea og Leeds gjennom vanskelige perioder. Jeg liker å heie på lag som sliter, så jeg er ikke medgangssupporter. Leeds sliter for så vidt ennå...

Uansett Liverpool, vant CL for to år siden og i fjor FA, hav blir det i år da?

7144116[/snapback]

 

 

liverpool har vel alerede vunnet en titel iår da...communety sheild

 

 

så up yourse....

 

(okey ikke kanskje det beste,men vi slo no ditt beloved-chelsea)

 

iår vinner vi the cup-trible (igjen)

7144612[/snapback]

Begynte å lure når jeg så deg poste i denne tråden danielzu.

Vi (Liverpool) tar Champions League i år også.

Serien er for pyser :roll:

Endret av danno_O
Lenke til kommentar
Kall meg medgangsmann, men jge har støttet Chelsea og Leeds gjennom vanskelige perioder. Jeg liker å heie på lag som sliter, så jeg er ikke medgangssupporter. Leeds sliter for så vidt ennå...

Uansett Liverpool, vant CL for to år siden og i fjor FA, hav blir det i år da?

7144116[/snapback]

 

 

liverpool har vel alerede vunnet en titel iår da...communety sheild

 

 

så up yourse....

 

(okey ikke kanskje det beste,men vi slo no ditt beloved-chelsea)

 

iår vinner vi the cup-trible (igjen)

7144612[/snapback]

Begynte å lure når jeg så deg poste i denne tråden danielzu.

Vi (Liverpool) tar Champions League i år også.

Serien er for pyser :roll:

7144634[/snapback]

 

 

skal jeg si takk eller hur?

(er mega-sliten...stor prøve i mytologi imorgen)

Lenke til kommentar
Hva er Manchester Uniteds normale starterlag??

7144670[/snapback]

 

Mitt foretrukkede starterlag er

 

Keeper: Edwin Van Der Sar (Nederland)

 

Høyre Forsvar: Gary Neville (England)

Midtstopper: Rio Ferdinand (England)

Midtstopper: Nemanja Vidic (Serbia)

Venstre Forsvar: Gabriel Heinze (Argentina)

 

Høyre Ving: Cristiano Ronaldo (Portugal)

Defensiv Sentral Midt: Michael Carrick (England)

Offensiv Sentral Midt: Paul Scholes (England)

Venstre Ving: Ryan Giggs (Wales)

 

Hengende Spiss: Wayne Rooney (England)

Spiss: Louis Saha (Frankrike)

 

Nå er sikkert noen uenige i dette...

 

Evra var vanskelig å la være å putte på lista, Fletcher og O'Shea kan henge seg.

Lenke til kommentar
Hvem hadde forresten vunnet flest ligatrofé i hele historien, sa du?  ;)

 

United: 15

 

liverpoold: 18

 

Så du har så langt rett, men det er større kjangs for at United har 19 før liverpool tar sitt gull nr 19 for å si det sånn ;)

 

Konklusjon: Man Utd var bedre enn Liverpool (og hele England) på '90-tallet. Det gjelder ikke lenger i dag ...

7142691[/snapback]

 

United: 2000, 2001 og 2003

chelski: 2004, 2005

arsenal: 2002

 

Er ingen jævel i matte men hvem er det som har flest på så langt? :hmm:

Lenke til kommentar

Hei alle Manu fans.

 

Vil bare si velkommen til kamp på Alexandra Stadium i kveld!

 

Crewe er plaget med noen skader: Billy Jones, Michael O`Conner, Tont Grant og Rodney Jack er vistnok ute. Laget mitt er nok ikke i stand til å skape for mye trøbbel for dere.

 

For dere er vel denne kampen en slags "la reservene få spilletid" kamp? Spillere som Solskjær, Heinze, Richardson, Smith og Silvestre er ventet å spille.

 

Jeg tipper 1 - 4, med Maynard som målscorer for Crewe.

 

Uansett lykke til, å måtte det beste laget vinne.

 

Deano

Lenke til kommentar
Stonemeister:

Hvor puttet du Solskjær, å ja hengende spiss... Hvorfor bare ikke fast siden han har overbevist, mens Rooney sliter og kan byttes noen ganger?

7145566[/snapback]

 

Solskjær kommer inn for Saha når det gjenstår halvtimen eller mindre.

 

Rooney er Uniteds beste spiller, selv om han ikke scorer, så han fungerer som opplegger for Saha, og snart scorer han også.

 

En scoring betyr ikke at man er en bedre spiller, Rooney spiller best, selv om han ikke scorer.

Lenke til kommentar

Ja, som DeanAshton sier, det er ny kamp i kveld mot Crewe Alexandra i Ligacupen.. Skal vel bli en grei kamp for manu, håper vi.. Men cup er cup. West-Ham røk for Chesterfield fra liganivå 3, Leeds røk for league1-laget southend, så alt kan skje... Men satser på at vi slipper noen cup-bombe på Alexandra Stadium ikveld...

 

Kampen sendes direkte på SportN fra 20.40 :)

Lenke til kommentar
Ja, som DeanAshton sier, det er ny kamp i kveld mot Crewe Alexandra i Ligacupen.. Skal vel bli en grei kamp for manu, håper vi.. Men cup er cup. West-Ham røk for Chesterfield fra liganivå 3, Leeds røk for league1-laget southend, så alt kan skje... Men satser på at vi slipper noen cup-bombe på Alexandra Stadium ikveld...

 

Kampen sendes direkte på SportN fra 20.40 :)

7148337[/snapback]

 

Tror nok ikke at det skal by på store problemer.

 

Rooney scorer i dag :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...