Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At Manchester United var et bedre lag på søndag legger ingen skjul på, men Man Utd spilte ikke en overbevisende bra kamp likevel. Liverpool spilte dog forferdelig - helt seriøst, jeg tror aldri i mitt liv jeg har sett en så dårlig og elendig kamp fra gutta noensinne - og det gjorde at det i realiteten aldri var noen åpen kamp, foruten de første minuttene.

 

Hvem som generelt sett er best av Liverpool og Man Utd er umulig å si. Liverpool har de siste sesongene vunnet langt mer pokaler og trofeer, to av dem skikkelig store, mens United holdt Merseyside-gutta ett poeng foran seg på tabellen. Det sier vel hvor jevngode lagene er? Man Utd tok 4 av 6 poeng mot Liverpool i ligaen, men Liverpool slo Man Utd ut av FA Cupen. Altså går det ikke an å fastslå "hvem som er best" ut fra forrige sesongs resultater heller. Det eneste skikkelige svaret en egentlig kan si er sant, er at begge lagene er jevngode og at en rekke tilfeldigheter spiller inn på hvem som går seirende ut av innbyrdes oppgjør - form, bane, karantener/skader, etc. En kan diskutere seg blå om hvem som er best, men i bunn og grunn blir det bare subjektive supportermeninger og ren synsing. Det eneste fasitsvaret man har er at Liverpool har vunnet mer betydningsfulle trofeer de to siste årene, enn Man Utd., som holder seg til å samle på andreplasser og Ligacup-pokaler. :D

 

Liverpool ser ikke ut til å være i form i det hele tatt for tiden, i motsetning til Man Utd. Supporterne har dog rett til å være litt kjepphøye - vi hadde sikkert også vært det om vi var i samme situasjon, men alle vet at nedgangstidene kommer for også Man Utd. Og kom igjen, med-Liverpool-supportere ... vi må vel gi dem noe glede nå når de spiller bra, de kommer jo tross alt ikke til å smile mye i mai når alt av turneringer og ligaen er ferdigspilt. :D

Lenke til kommentar

SasaB, Hewitt: For å vere Manchester United fans virker det som dykk er litt vel negative til United. Men vi må jo ha lov til å vere litt kritiske mot laget vi alle liker. (For dykk er ivrige United fans sant? I og med at dette er ein tråd for dei, og dykk begge er relativt aktive i denne tråden burde det ikkje vere nokon tvil om det.) :)

 

Men denne kranglinga fram og tilbake gir oss ikkje noko nytt. La oss heller vere glade for at vi vann, så kan vi sjå fram mot neste kamp.

Lenke til kommentar

Jeg er nok så lite Man Utd-supprter som en kan bli, thank you very much. Jeg er her for å diskutere, og spesielt etter en kamp som Man Utd - Liverpool. Jeg vet ikke helt hva du siktet til med innlegget ditt, men dersom du mente at vi ikke bør være her fordi dette er en tråd for Man Utd, må jeg i så fall si meg sterkt uenig i at det kun kan være Man Utd-fans i denne tråden og ingen andre som vil diskutere saklig. Hva er vitsen med Diskusjon.no, da? Mener du likevel dette, vil jeg heller anbefale deg å ta med moderatorkreftene til Liverpool-tråden, som stadig invanderes av Man Utd-supportere. Nå har jeg ikke noe imot dette, men hvis det først skal stride mot reglene (som jeg i så fall ikke skjønner noe av), så er det langt verre der.

Lenke til kommentar

Så klart ein skal få lov til å diskutere, men fleire innlegg her virker meir som syting/klaging/unnskyldningar framfor å føre ein sakeleg diskusjon. Trussler om vald er heller ikkje spesielt konstruktivt.

 

Det er og fint å tenke seg om før ein postar i denne typen tråder. Det er tross alt ein tråd for fans, som det så fint står i emnetittelen. Kjem ein supporter frå eit anna lag slengande med unødvendige kommentarer som bare er til for å provosere, er ikkje dette bra. Du veit at det stort sett er fans som les denne tråden, og følgande bør du og vite at fleire sikkert blir irritert av enkelte komentarer (no tenker eg generelt). Provoserande innlegg legg ikkje opp til ein sakeleg diskusjon, og er derfor unødvendige.

 

Side opp og side ned om kven som er best av Manchester United og Liverpool fører ingen plass. Fans er ein gong fans, og ingen ting vil forandre seg uansett kor lenge dykk krangler.

Lenke til kommentar

Er helt enig i at provokasjoner ikke er bra. Jeg vet ikke hvem du sikter til, eller om du bare snakker generelt nå, men jeg kan iallfall ikke se noe provoserende med min post. To småartige kommentarer med glimt i øyet er vel det eneste i nærheten, og jeg ville ikke akkurat kalt disse provokasjoner.

 

Rivalisering vil det alltid være, og sunn rivalisering er bare bra. Så lenge ingen kommer med rene provokasjoner eller det utartet seg til en usaklig krangel, ser jeg ingenting galt i å diskutere litt opp og ned hvem som er best og lignende, selv om vi aldri vil få et enstemmig fasitsvar på dette. :)

Lenke til kommentar
Ikke bry dere om Stonemeister, han vil bare ha noen banna. Og jeg skal sørge for at det ikke blir en her inne.

 

Anyway, dere spilte bedre. Vi spilte dårligere enn vanlig og bellamy er skadet. Derfor skal en viss NightKeepper holde igjen spiserøret. Alle lag har en oppovertidd og en nedovertid, forsåvidt gjelder dette ikke Chelsea, der for stabile. Liverpool har en nedvertid, mens dere har en oppovertid.Å krangle er meningsøst, der fikk hevn for FA-cupen nå. Men når Chelsea og Arsenal+Liverpool gruser dere ikke kom til meg og grin..

7134759[/snapback]

 

Tror du virkelig Bellamy kunne påvirket kampen eller? Hvorfor skal jeg holde igjen "spiserøret" fordi vi er 11 poeng foran dere, er dette tilfeldig eller? Når har i det hele tatt Liverpool grust oss de siste åra? 3-1 hjemme i 2001 eller? Kom med noen bedre argumenter kid.

Lenke til kommentar
Tror du virkelig Bellamy kunne påvirket kampen eller? Hvorfor skal jeg holde igjen "spiserøret" fordi vi er 11 poeng foran dere, er dette tilfeldig eller? Når har i det hele tatt Liverpool grust oss de siste åra? 3-1 hjemme i 2001 eller? Kom med noen bedre argumenter kid.

7139827[/snapback]

Så og si alt i fotball er basert på tilfeldigheter, så ja, det er ganske tilfeldig. Liverpool er rett og slett totalt ute av form om dagen. Derfor vant dere ganske greit på søndag. Neste gang lagene møtes, kan Man Utd være inne i en formsvikt. Slikt er umulig å unngå, og det kommer alltid når det er mest ubeleilig.

Lenke til kommentar
Rivalisering vil det alltid være, og sunn rivalisering er bare bra.

7136729[/snapback]

 

Ja, uten rivaliseringen ville fotball vært drit kjedelig... La oss være supportere nå.

 

Rooney signerer snart ny 10 års kontrakt

 

:love: Elsker den gutten... ( :ermm: )

 

 

Og Beckham er velkommen tilbake, ingenting som å få en legende tilbake, som kan sette opp Saha og Rooney. Har på følelsen av at noen spillere frykter en storhet som Beckham. Kanskje han også jobber seg inn på landslaget og får sine gjenværende fem kamper så han når hundre.

 

Frisparkene hans også... :dribble:

 

ttt jeg er Liverpool og Chelsea fan til jeg dør...

7140264[/snapback]

 

Medgangssupporter? :p Verste kommentaren ever.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar
Fa-cupen. Dere ble ikke grust men kasta ut! 3-1 eller 2-0 er ikke å gruse. 4-1 og 3-1 er der. Og formasjonen var ikke bra heller... Laget spile dårlig av flere grunner. Vi spilte som Brann, og var ustødig og svakere enn vanlig...

 

ttt jeg er Liverpool og Chelsea fan til jeg dør...

7140264[/snapback]

 

Haha. Once again the famous FA-Cup argumentation. Finn på noe bedre, hvem bryr seg om FA-cupen? Ligaen som teller her, og meg bekjent har ikke dere vunnet den på et par-15 år.

Lenke til kommentar
Må ærlig innrømme at den nye drakten til United faller mer og mer i smak hos meg. Den kan ikke måle seg med fjorsesongens, men gud den begynner å bli fin.

 

Bestilt meg fullt draktsett med 20Solskjaer bakpå.  :ph34r:

7142089[/snapback]

 

Beklager, men du vet at vi kan gi oss med ninjaen nå, tråden har blitt stengt, og ingen trenger å bevise noe som helst.

 

Sorry for OT.

 

Har United fått nye drakter igjen?

Lenke til kommentar
Beklager, men du vet at vi kan gi oss med ninjaen nå, tråden har blitt stengt, og ingen trenger å bevise noe som helst.

 

Sorry for OT.

 

Har United fått nye drakter igjen?

7142137[/snapback]

Haha. Jeg elsker fortsatt ninjaen, så jeg vil fortsette å bruke den. :)

 

Men, kanskje ikke fjorårets, men hvertfall Vodafone-drakten, som forøvrig er verdens nydeligste drakt. Har kjøpt meg AIG-drakten. :)

Lenke til kommentar
Haha. Once again the famous FA-Cup argumentation. Finn på noe bedre, hvem bryr seg om FA-cupen? Ligaen som teller her, og meg bekjent har ikke dere vunnet den på et par-15 år.

7141538[/snapback]

FA-Cupen betyr ingenting? Hahaha, her viser iallfall du liten forståelse for engelsk fotballs tradisjoner. FA Cup er det største et engelsk lag kan vinne, utenom PL og CL. Kun de to største overgår FA Cup. FA Cup er verdens eldste fotballturnering, og har stolte tradisjoner. Hvorfor tror du Premier League-lag stiller med nærmest toppet mannskap i de tidlige rundene i FA Cup, i motsetning til Ligacupen hvor så og si hele laget består av juniorer og reserver frem til kvartfinalene? FA Cup er fortsatt enormt stort å vinne, og for mange engelskmenn er det enda større prestisje i det enn å vinne CL.

 

Selvsagt vil man aller helst vinne ligaen. Men nå har vel ikke Man Utd heller greid det på en stund ... Tredjeplass og FA Cup > Andreplass og Ligacup anyday.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...