Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Nesten hele samtalen over er litt på feil premisser, da United med skadefri tropp denne sesongen har spilt med Martial som nummer ni og ikke Rashford. Han fikk tilbake draktnummer 9 og Solskjær sa at han er toppspissen. Med Martial skadefri har Ole plassert Rashford på kanten, hvor han er best. 

Fotball er tydeligvis så ferskvare blitt at folk ikke husker hva som skjedde bare uker tilbake og glemmer at ting er annerledes når et halvt lag er skadd.

United gjorde ikke en tabbe ved å selge Lukaku. Han scoret så og si aldri mot god motstand, veldig sjelden det første målet i en kamp og jeg kan ikke huske han som matchvinner en eneste gang sist sesong. Jeg liker Lukaku som spiller og mener han fikk litt for mye tyn av supporterne våre, men måten han oppførte seg de siste månedene gjorde valget med å selge veldig enkelt. Det var ikke et alternativ å beholde han i klubben. 

Å ikke erstatte han er noe annet. Husker Solskjærs pressekonferanse etter Maguire-kjøpet hvor han sa rett ut at han håpet på en-to spillere til inn før overgangsvinduet stengte. Det fikk han ikke. Sikkert flere grunner til det, kan ha vært både lønnskrav, utilgjengelighet på markedet eller at den riktige spilleren ikke ville til klubben. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel ikke lenge før dere kommer til oss med en forespørsel på en av våre..

Tviler jeg på. Martial er vårt førstevalg som spiss. Trenger en backupspiss, og ikke verdensklasse.

Helt enig, @Snik. Det er Martial som er spissen som starter når alle er friske. Er heller ikke vanlig at 3 spisser er skadet samtidig. Skriker mer etter en tier/sentral midtbane for å flytte Pogba frem, enn etter en spiss slik jeg ser det.

Endret av Jakobk
Lenke til kommentar

Forferdelig synd at Rashford ble skadet i forrige kamp, nå som Pogba er klar igjen og Martial begynner å nærme seg. 

Blir veldig bra å få tilbake de to. Vi skaper sykt mye mer med Pogba på banen, og Martial var i god form før han ble skadet.

Litt statistikk på hva spillerne har levert siden jul:

Mål

1. Pogba/Rashford 10
  2. Lukaku 6
  3. Martial 5
  4. James 3

Assist

1. Pogba 8
  2. Martial og Shaw 3
  3. Fem spillere 2

Sjanser skapt

1. Pogba 48
  2. Young 33
  3. Rashford 30
  4. Shaw 25
  5. Mata 24

Vellykkede pasninger

1. Pogba 1289
  2. Lindelöf 1168
  3. Shaw 966
  4. Matic 904
  5. Young 787

Taklinger

1. Pogba 38
  2. Shaw 35
  3. Young 34
  4. Matic 32
  5. Wan-Bissaka 31
Lenke til kommentar

Tror oppriktig OGS får sparken før jul.  Han trenger spisser som Haaland, de som er der  nå er ikke engang interessante for topp 6 klubbene i PL.   

Tviler på at Haaland har nivået som trengs. Enda hvertfall.

Er Rashford lenge ute, er det kommet noen info om det? Kunne jo gå ganske greit av banen da.

Lenke til kommentar

Sikkert mange som ikke ser kampen, så here goes:

25: Stor sjanse for Rojo. Sniker seg på bakerste men stupheadingen går i bakken og treffer keeper. Burde få den i mål.

33: Sløsingen foran mål fortsetter. Pogba misser en helt enorm mulighet på hodet, helt alene foran mål etter et glimrende innlegg av Greenwood. Pogba ser sulten, men veldig rusten ut.

34 min: Foreløpig 10-0 i skudd på mål.

38 min: Nok en stor mulighet misbrukes når vi er tre mot én på sekstenmeteren til Rochdale. Greenwood velger å skyte i stedet for å spille på en av de to som er ledige motsatt. Reddes.

42 min: God sjanse igjen, Lingard header like over mål etter innlegg fra Wan-Bissaka. Det vil seg bare ikke foran mål.

Pause: så og si total dominans, men United fortsetter trenden med å misbruke store sjanser. Chong har vært variabel, og gjør mange enkle feil selv mot en 16 år gammel back. Både Wan-Bissaka og Fred har mistet ballen et par ganger. Poggen ser rusten ut samtidig som det er tydelig at vi er et mye farligere m offensivt lag med han på banen. Rojo ser fryktelig sinnagutt ut i kveld, men ikke på en positiv måte. Pereira har ikke vært så ille. Tre sjanser skapt fra han. Lingard usynlig.

46 min: Unge Brandon Williams kommer inn for Phil Jones. Går ut på venstrebacken, mens sinna-Rojo flyttes inn som stopper.

49 min: Chong som har byttet side mister ballen og Rochdale får en overgangsmulighet. Tuanzebe er helt sjef og løper den opp uten problem.

51 min: Rochdale får sin første mulighet i kampen og den er gigantisk. Det begynner etter at Fred feilberegner et langt oppspill, som gjør at de vinner ballen høyt og kan flytte opp. Etter fint spill skal de bare sette ballen i mål, men Wan-Bissaka redder mesterlig på streken.

53 min: Ny stor sjanse til United. Greenwood rett på keeper fra en meters hold på første stolpe.

59 min: Chong, som har vært svak igjen, byttes ut for James.

61 min: Enda en sjanse for United, James setter opp Greenwood i god posisjon men skuddet går på keeper. Han pleier å sette de der i mål.

67 min: Greenwood! 1-0. Glimrende brutt av Williams, som spiller ballen inn før den havner hos Lingard som setter opp Greenwood. Bra satt!

75 min: 1-1, Rochdale scorer ut av absolutt ingenting. Og det er en 16-åring som ser ut som han er 12. Konsentrasjonssvikt fra Wan-Bissaka og Pereira der, og nå får United svi for alle de brente sjansene.

84 min: Ut med Lingard, inn med Mata. Dårlig kamp av Lingard bortsett fra assisten.

85 min: Fint angrep av United, men igjen misbrukes en gigantisk mulighet. Wan-Bissaka synderen denne gangen.

87 min: Godt skudd av Fred, knallhardt. God redning. Nære mål.

93 min: Stor sjanse igjen etter innlegg fra høyre. Pogba blir holdt, men får frispark mot av en eller annen grunn.

94 min: Hardt skudd fra Fred igjen, rett på keeper. United presser på.

96 min: Straffekonk.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...