Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Solskjærs pressekonferanse før Leicester hjemme. Det er dessverre dårlige nyheter på skadefronten, og det kan vel nå kalles en skikkelig skadekrise.

Om alle skadene (Wan-Bissaka, Lingard, Pogba, Martial, Shaw, Dalot, Bailly, Fosu-Mensah):
– Jeg kan ikke love at noen av dem kommer til å spille, men vi skal forsøke å få noen av dem på benken i alle fall. Kanskje Wan-Bissaka og Lingard er klare. Pogba, Martial og de andre kommer definitivt ikke til å bli klare.

– Det har vært travelt på behandlingsrommet, og det er det fortsatt. Vi er litt usikre på hvem som er tilgjengelige.

– Pogba blir ikke klar, så sant han ikke blir mirakuløst bedre i løpet av natten. Han er ikke klar til å trene 100 prosent.

– Forhåpentligvis har vi flere tilbake neste helg mot West Ham. Paul og Anthony er i den kategorien. Jeg tror de kan bli klare til da, men jeg kan ikke si så mye mer enn det. Det er sånn det er i fotballen, og det er grunnen til at vi har en tropp med masse kvalitet. 

Om kampen:

– Leicester blir en tøff kamp. Det er et lag som vil inn i topp fire, de har gode spillere og en topp manager. Brendans lag spiller alltid god fotball, og vi vet at vi er nødt til å spille godt for å ta tre poeng.

– Vi har spillere med erfaring som kan inn også: Juan Mata, Nemanja Matic og Ashley Young. De startet ikke de første kampene og er nødt til å gripe sjansen.

Om Scholes uttalelser ("Jeg tror man nesten kan avskrive dem i de to neste sesongene").

– Paul vet hva det innebærer å være en United-spiller. Ser du på forskjellen på oss og City og Liverpool fra forrige sesong, kan du ikke forvente at vi skal utfordre de umiddelbart.

– Men han ser nok at vi beveger oss i retning riktig, det er jeg ganske sikker på.

Om Daniel James:

– Jeg er ikke overrasket over det han har gjort. Jeg så potensialet hans da vi speidet på ham, og Ryan Giggs fortalte meg det samme. Når du scorer i din første kamp på Old Trafford får du selvtillit, og det er mer i vente fra ham. Han har X-faktor med farten og eksplosiviteten sin. Han skaper alltid sjanser, og han har trent både på innlegg og avslutninger, så han vil score mål.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Kjip foran en såpass viktig kamp(situasjonsbasert). Leicester på vei opp og fram og spiller solid.

Rashford kommer til å stå fram, tipper united står frem og viser what's what på old Trafford og vinner. 3-1

Lenke til kommentar

Helt forferdelig krise for United, dessverre. Potensielt er halve den foretrukne startelleveren ute. 

Rashford bør stå frem ja, men han har ikke vært i så god form i det siste og heller ikke i landskampene var han spesielt god. Unge spillere vingler i prestasjonene. Den eneste angrepsspilleren vi har tilgjengelig og som er i knallform er Daniel James.

Vi må kanskje spille med Young på høyrebacken og Rojo på venstrebacken, som ikke har startet en kamp på år og dag og bare fikk minutter i totalt seks kamper hele forrige sesong. Midtbanen kan bestå av McTominay, Matic og Pereira mot Ndidi, Tielemans og Maddison. 

Jeg tror ikke United vinner denne. Forrige gang vi hadde flere skader var i Paris, men da klaffa taktikken 100%.

Eventuelt kunne man prøvd ut en treer bak med vingbacker for å tilpasse laget til alle skadene. Noe sånt, om ikke Fred/Pereira skal spille:

De Gea

Tuanzebe - Lindelof - Maguire

James - McTominay - Matic - Young

Mata

Greenwood - Rashford

Ender sikkert i noe sånt:

De Gea

Young - Lindelöf - Maguire - Rojo

McTominay - Matic

Mata

James - Greenwood - Rashford

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Rashford har blitt intervjuet av BBC. Her er noen quotes som har kommet ut:

– Everyone's confident in the manager, for one, and we may not be doing what he's telling us to perfection yet but the initial response to his tactics, his training has been phenomenal.

– For me, his plan, it's not just a plan for just this season or just the next game, it's a plan for years.

– I think he needs to be backed in the position that we're in now. We don't need this rotation of managers because you never settle.

– He's (Solskjær) is very different than Mourinho but that's expected because he's actually played.

– Off the pitch, he understands the players a bit more.

Lenke til kommentar

Arsenal ga i alle fall en nøkkel til alle bunnlag de skal møte i dag. De blir nok møtt med høyt press på samtlige utspark i overskuelig framtid. At ikke enten keeper, eller manager ser at "Dette kommer til å gå galt, vi slår langt i dag", gjør meg litt glad. 

Lenke til kommentar

Jeg kødder ikke. Så du Arsenal-kampen? Watford stod høyt på alle Arsenals 5-meterutspark. Og Watford fikk enten en sjanse ut av det, eller vant de ballen da Leno omsider begynte å sparke langt.

I tillegg var Arsenal ganske dårlig under press i bakre ledd. Vi møter Arsenal om 14 dager. Vi spiller gjerne med høyt press. Om Arsenal møter opp like dårlig mot oss, snuser vi raskt på rekorden vår mot dem (8-2). 

Lenke til kommentar

Deprimerende/ikke deprimerende fakta og statistikk etter Leicester:

- Vi har nå like mange clean sheets på Old Trafford som hele forrige sesong (2). 

- Sammen med Liverpool har vi sluppet inn færrest mål i ligaen (4)

- Vi får flest straffer i ligaen (40% av alle straffene går til oss). Alle har vært riktig idømt, og vi har også blitt snytt for to klare straffespark.

- Vi har ikke tapt etter landslagspause siden september 2016. Da møtte vi City hjemme og tapte 1-2.

- United har mistet ballen flest ganger (70), likt med Everton

- Aaron Wan-Bissaka har 28/32 vellykkede taklinger, som er klart best i ligaen.

- Selv med Matic og Mata fra start hadde United igjen ligaens yngste lag mot Leicester

Poengfangst etter Solskjærs første 25 ligakamper (før Leicester) sammenlignet med de andre managernes første 25:

- 52 - Guardiola (City)

- 47 - Emery (Arsenal)

- 45 - Solskjær (United)

- 43 - Pochettino (Spurs)

- 42 - Klopp (Liverpool)

Ser også at flere medier skrev "dårligste sesongstart noensinne" etter Southampton-kampen da vi stod med fem poeng etter fire kamper. Det er ikke riktig. Vi hadde fem poeng etter fire kamper også i 2004, 2007, 2008 og 2014. Sist vi hadde dårligere enn dét, var i 1992.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Fint innlegg, Snikpellik!

Sesongen så langt er egentlig ganske forventet, synes jeg. Jeg spådde at vi kom til å variere voldsomt i prestasjonene, gjerne tape poeng mot antatt (mye) svakere motstand til tider. Totalt synes jeg vi nesten har fått det vi fortjener poengmessig, selv om Crystal Palace-kampen er et ran. Der fortjente vi klart tre poeng og endte opp med null. Vi får bare feste setebeltene resten av sesongen, for vi kommer til å vinne mot lag som Spurs, men tape for Newcastle.

Endret av Bandidos-Pelle
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig. En litt sånn rar følelse over at vi har fått det vi fortjener (bortsett fra mot Palace), samtidig som vi har hatt veldig dårlig uttelling i forhold til xPTS. 

Egentlig bra solide defensivt så langt, men sluppet inn mål etter personlige feil. Leicester-kampen var oppløftende sånn sett, var veldig trygt. Vi var gode til å hindre de i å slå langt på Vardy, og de to stopperne tok han helt ut av kampen - vant alle duellene og hindret han i å komme seg i bakrom. 

Ligger ok på skjema til topp fire gjør vi i hvert fall foreløpig. Likt på poeng med Chelsea, Arsenal og Tottenham mens City er to poeng foran. Synes vi totalt sett har vært litt bedre enn de to førstnevnte og på nivå med Spurs, så dette kan bli en berg- og dalbane av en sesong. Er fortsatt så tidlig at vi ikke aner hvilken retning lagene tar. Det eneste som er sikkert er at alle har sine utfordringer.

Neste kamp er hjemme mot Astana i Europa League på torsdag. Forventer å se Fred og Tuanzebe fra start, og et par av akademi-gutta. Det blir også en fin mulighet for å gi Rojo og Jones sine første minutter denne sesongen, sånn at alle føler seg delaktige. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med Neville i studioet, som sa at dette laget er to-tre signering unna å se skikkelig bra ut. Så håper OGS for arbeidsro innad i klubben (mediene i England er jævlige uansett), får beholde profiler som DDG og Pogba og samtidig greier å bygge mer i form av nye signeringer på de neste to-tre vinduene. Disse signeringene kan fort koste mye, men jeg tror laget ville sett dramatisk annerledes ut som vi slapp å spille med spillere som Young, Matic, Mata, Shaw osv. Da snakker vi butikk :D

• Liker 1
Lenke til kommentar

Helt klart. Jeg håper vi får til et kjøp i januar, at en midtbanespiller eller offensiv spiller blir tilgjengelig da. Det hender at man kan få tak i veldig gode spillere i januarvinduene før mesterskap, hvis sesongen utvikler seg sånn at de trenger spilletid.  

Hvis de tre neste kjøpene vi gjør er like gode (så langt) som de tre første under Solskjær så begynner det kanskje å ligne på noe! Bare å håpe at han får tid og at han får god backing i de neste to-tre vinduene. 

EDIT: Flotte nyheter, De Gea har skrevet under på ny kontrakt! Avtale frem til 2023, med mulighet for å forlenge et år til.

“It has been a privilege to spend eight years at this great club and the opportunity to continue my career at Manchester United is a genuine honour. Since I arrived here, I could never have imagined I would play over 350 games for this club. Now my future is fixed, all I want is to help this team achieve what I believe we can and win trophies again, together.

“As one of the senior players in the squad, I want to support and lead in any way that I can to assist the younger players, so they know what it means to play here. I still feel that I have so much more to achieve at the club and I truly believe that Manchester United can build on the club’s tradition of success and reward our fans for their support.

“I am committed to continue repaying the fans for all of the care that they’ve shown me during the good times and the bad.”
Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...