Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Lager en fortløpende oppsummering for de som ikke ser kampen :)

3 min: United aggressive i gjenvinning også i dag. James bruker farta, snapper ballen på midtbanen og setter opp Martial som klinker ballen på innsiden av stolpen med venstre. Millimeter fra scoring etter fire min. God start.

20 min: 1-0 United, Pereira med fint forarbeid og en ball gjennom til Martial på hjørnet av femmeteren som lurer ballen inn på nærmeste stolpe. Pent mål, men Gazzaniga burde nok tatt den.

23 min: Sissoko går unødvendig voldsomt inn i James bakfra for andre gang. Alli har også vært litt i overkant røff ved to anledninger. United-spillerne blir irriterte, og det blir en del knuffing og krangling med Kane og McTominator involvert.

Pause: Fortjent 1-0 til pause mot et lag som har færre minutter i beina denne sommeren enn oss. De var mer med de siste 15, men skapte lite. James har vært en håndfull for Spurs og ser mer og mer ut som en spiller som kan starte mange kamper denne sesongen. Martial ser også friskere ut enn på lenge.

46 min: Helt ny ellever for United etter hvilen.

50 min: Dalot, som har vært vår svakeste spiller denne turnéen, opphever offsiden slik at Son slipper gjennom ganske alene. Prøver seg på en lobb, men går langt over.

53 min: Bailly SKADET IGJEN så klart. Ser ut som kneet nok en gang. Bæres av på båre. Inn kommer Tuanzebe.

64 min: 1-1 Lucas Moura. Heldig mål, tar ned ballen på 16-meteren, fyrer et dårlig skudd som treffer Shaw og ballen spretter sakte forbi en utspilt Romero. Det første målet United slipper inn denne sommeren.

79 min: 2-1 til United, Angel Gomes! Nydelig kombinasjonsspill på venstresiden mellom Shaw, Gomes og Mata. Unggutten får en fin stikker fra Mata og fortsetter mot nærmeste stolpe og setter ballen pent og følsomt forbi keeper. Veldig pent og Gomes fortsetter virkelig å imponere på denne turneen.

Slutt: Grei kamp og fortjent med seier, ikke så overlegne som vi var mot Inter forrige kamp. Forsvarer oss bra og skaper litt sjanser. James, McTominator, Gomes, Shaw, Pereira og Martial var de som stod best frem i dag. Neste match mot KBK i Oslo på tirsdag!

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en av de som synes det er trist at Lukaku drar. Hadde ganske god tro på at han ville finne formen i Ole sitt system kommende sesong.

Se bare på i vinter da resten av laget spilte knallbra. Lukaku var skadet en del av den tiden, men da han kom inn i laget storspilte han og scoret to mål i tre kamper på rad. Han skapte også ting på egenhånd i den perioden. Mourinho brukte han mye feil som targetmann, og det funker ikke selv om han er stor og sterk.

Det er med ballen i beina, rettvendt at Lukaku er best og det skjønner både Ole og Martinez i Belgia hvor Lukaku er Europas beste spiss på landslagsnivå med flere mål enn kamper de siste par årene. Han har enormt gode spillere rundt seg der, men hvis United som lag hadde fungert de siste årene ville han scoret mange flere mål for oss også.

Så må man huske at han bommet mange store sjanser og til tider hadde førstetouch som en murstein, så noe er det som ikke har vært greit - kanskje han ikke har trivdes så godt utenfor banen.

Håper vi får mye penger for han og etterhvert inn med en lignende type spiss, for alle vi har nå er ganske like spillertyper.

Lenke til kommentar

Lukaku er en typisk Mourinho-spiss i mine øyne - stor, sterk, holde på ball, kan/bør spille ensom spiss og kan være defensiv når man skal sikre 1-0. Vanvittig god, ingen tvil. Verdensstjerne og bøtter inn mål på Belgia. Treg og seig dog, selvom han som du sier er god med gode spillere rundt seg. Jeg er usikker på om vi er der enda?

Passer ikke inn i OGS-systemet, min mening, tror Ole satser mer på raskere spillere på topp og raskere overganger (Matic må ut ass, det bindeleddet der er sirup). På sidelinjen derimot så er han jo en av bestekompisene til Pogba, og den linken der tror jeg kan være skummel. Vi så jo det når/før de kom til klubben

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Lukaku er ikke treig, han er dritrask. Ikke like kvikk på små flater, men han er blant Uniteds raskeste spillere.

Fant ingen nyere statistikk enn dette fra sesongen som var, men det viser at han er utrolig rask: https://talksport.com/football/517086/who-fastest-manchester-united-romelu-lukaku-quickest-stats-premier-league/amp/

11427538-6847093-image-a-71_155352056360

Spesielt med tanke på at han er over 90 kilo så er det ganske sinnsykt.

Er heller ikke enig i at han er best som ensom spiss, ei heller at han passet Mourinhos system. Han fungerer mye bedre i et dynamisk kontringsorientert lag, slik vi har sett i Belgia og litt av i United under Ole.

Men, alt dette trenger vi jo ikke bekymre oss over lenger nå uansett som han forsvinner. Heldigvis har vi veldig mye fart i laget nå, med Rashford, AWB, James, Shaw, Dalot og Greenwood :)

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke være enige om alt :)
Mente forøvrig ikke toppfart, mer hvordan han spiller fotball. Der er han seig, i mine øyne, det tar tid og det er lite presist. Snakker om i United. Laget til Belgia er dramatisk bedre enn United - ikke en gang samme sport

Lenke til kommentar

Klart for kamp i Oslo i morgen.

De som ikke er med hit, er: Sanchez som er tilbake fra ferie, men skadet og trener på Carrington, Bailly med kneskade og Lukaku som både er skadet og på vei til pizzaens hjemland.

Krysser fingrene for at alle de andre holder seg skadefrie frem mot sesongstart nå!

Lenke til kommentar

Blir artig med den kampen i morgen, men synd med skader.

Litt offtopic:

Drømte i natt, at jeg tok mobilen rett ut av handa på OGS, uten at han sa noe.

Det var på et hotellrom med flere. OGS sa: hold mobilen litt mot venstre, vri den og pek rett ut av vinduet, da ser du det.
Helt spontant tar jeg mobilen rett fra han for å prøve. Ser noen linjer som går fra venste og mot toppen av skjermen. Da skjønte jeg noe, og gav mobilen tilbake til han. Det så ut som det var helt ok, og ingen reagerte. Men da det gikk opp for meg hva jeg hadde gjort, våknet jeg og ble ganske stresset.
Wtf: hvorfor drømte jeg dette?? :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...