Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Pensum:

Han har i grunn sagt dette (og mye annet) lenge nå, og jeg er så enig så enig, for han er drit lei av å se spillere som ikke «gidder» å spille for United. Neville snakker fra levra, og får mye tyn for at han er så ærlig, men han har jo helt rett :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sir Matt Busby player of the year er... lar fortsatt vente på seg. Faen så treige de er. Ingen som fortjener den uansett, egentlig. Jo, der kom det: Luke Shaw årets spiller.

Luke Shaw ble også players player of the year, altså stemt frem av spillerne. Har vært grei stort sett, som i og for seg er bedre enn de fleste. Ganske jevn også, helt til slutten av sesongen. Stod mellom han og Lindelöf ut fra det spillerne har sagt om stemmene sine tidligere.

Pereira med årets mål for suseren mot Soton.

Greenwood årets unge spiller. 31 mål, 12 assist.

Chong årets reservelagsspiller.

Zelem ble womens player of the year. Fortjent! Burde spille på søndag...

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Skjerpings! Må kunne unne enkeltspillere som har prestert godt, selv om laget fra februar og ut har vært elendig. Lindeløf og Shaw har vært stabile og gode, det kan ingen nekte for. Mener du man ikke skulle kåret DDG til player of the year under LvG og Moyes?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Solskjær i går:

– Vi står ovenfor en fantastisk utfordring, men det kommer også med et stort ansvar i en så stor klubb som denne. Media og alle kritiserer oss så fort de får en sjanse, men vi må bare stå sammen. Vi har vært gjennom tøffe perioder også før, men vi har kommet oss gjennom det. Det har vi gjort ved å stå sammen.

– Nå må vi kjøpe smart, fortsette med å gi unggutta sjansen og så kommer dette til å gå bra.

Lenke til kommentar

Skjerpings! Må kunne unne enkeltspillere som har prestert godt, selv om laget fra februar og ut har vært elendig. Lindeløf og Shaw har vært stabile og gode, det kan ingen nekte for. Mener du man ikke skulle kåret DDG til player of the year under LvG og Moyes?

Vel, man må selvfølgelig arrangere det, da det motsatte ville bare underbygd enda tydeligere hvilken dårlig sesong det har vært. Men vil påstå at det faktisk var mer optimisme i 2014 og 2015 enn det er nå.

2014 - Giggs ble interim i april. Vanvittig skuffende sesong, men tross alt bare en sesong siden vant PL, og man kunne legge så og si all skylden på Moyes. Så optimisme.

2015 - LvG. Klarte 4 plass, så en forbedring fra i fjor, og "alle" har fremdeles troen på hans "filosofi".

2016 - LvG. Klare for FA-cup finalen. Kjemper fremdeles om 4 plassen. Både Rashford og Martial slått igjennom. Garantert rykter om Mourinho innad i spillergruppen.

2017 - Mou. Klare for EL finalen. Fremdeles håp om topp 4.

2018 - Mou. 2 plass i PL, beste siden Ferguson ga seg. DDG hatt en helt vanvittig sesong, definitivt grunn til å feire han.

2019 - Ikke CL neste sesong. Ingen unge spillere virkelig slått igjennom. Kun 1-2 spillere som gjort det bra hele sesongen (Lindelof, delvis Shaw). Nøkkelspillere på utgående kontrakter, eller med bare 1 år igjen. Mange av de som får nye kontrakter er spillere som ikke burde fått det. Flere spillere begynner å bli for gamle til å egentlig kunne bidra skikkelig neste sesong. Bare vunnet 2 pl kamper siden 03 mars - i det som må være dårligste perioden til United siden før Ferguson ble manager for United. Lag som vi burde konkurrere med ser bedre ut og mer stabile enn noen gang. United sett på som en klubb som generelt drives svært dårlig på nivået over manageren.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hm, jeg er delvis enig. Jeg er veldig lite optimistisk nå, men mest i forhold til nærmeste fremtid og neste sesong. Men for et lengre perspektiv er jeg mer optimistisk nå enn jeg var forrige sommer, fordi klubben ser ut til å ha skjønt at det må gjøres endringer i hvordan ting gjøres internt.

De virker å ha skjønt at det må en sportslig leder mellom manager og Woodward inn i klubben, at overgangsstrategien må endres, og at det må gjøres store utskiftninger i troppen. De har også endelig ansatt en kommunikasjonssjef i klubben igjen. Vi mistet to av våre fysiske trenere på førstelaget denne sesongen, og nye vil komme på plass i sommer. Vi har endelig en manager som ikke driter seg ut hver gang han snakker offentlig, og som sier de tingene supporterne tenker på offentlig samtidig som han har bakkekontakt. 

Det er for meg helt sykt at verdens største fotballklubb ikke har gjort disse tingene riktig og tidligere. Så får vi se om det faktisk skjer noe i sommer, hvis ikke mister jeg en del av fremtidsoptimismen også. 

Lenke til kommentar

Ja, altså. Personlig synes jeg slike overgangsperioder som dette er veldig spennende å følge. Første perioden til LvG, og første perioden til Mourinho var det veldig gøy å følge klubben. Og det blir interessant å se hva OGS kan få inn av spillere i sommer, om man får noe skikk på den langsiktige tenkingen øverst i klubben, osv.

Men for mange av spillerne, er det nå snakk om at de har gått fra første halvdel av 20 årene, til siste halvdel. Og antakelig har de selv trodd på at - nå begynner vi å nærme oss noe. Spesielt etter 2 plassen i fjor. Men det har nå gått over til spørsmålet - skal jeg ofre resten av min karriere for å kanskje få til noe i denne klubben. Fordi det her kommer til å ta tid.

Endret av blured
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere oppløftende ting ble sagt i dag på Solskjærs siste prematch-pressekonferanse for sesongen. At han bruker "when/når" om en sportsdirektør-ansettelse er deilig å se. Fra United.no:

Ville du vært interessert i å hente spillere som det (referer til ung spiller fra Swansea) – selv om det kanskje kan bety at det vil ta et par år før United igjen kan konkurrere om ligatittelen?
– Jeg har vel vært ganske så ærlig om dette allerede. Å konkurrere om tittelen neste sesong vil være mirakuløst, siden vi er så langt bak nå, med tanke på poeng.

– Så neste sesong handler om å tette gapet. Det er glimrende om vi kan være med frem til februar og mars, men hvis ikke så vil sommeren nå også handle om å hente inn spillere som skal spille en rolle her over mange år, ja.

Betyr det at Mike Phelan er bekreftet som assistent videre at en fotballdirektør-ansettelse også er nær?

– Klubben vil offentliggjøre det når de har funnet rett mann. Frem til det jobber vi med den strukturen vi nå har.

– Jeg kan kun si at jeg og Mike har vært i utallige møter om nye spillere og veien videre, så jeg er fornøyd med prosessen rundt det. Så handler det om forhåpentligvis å få i mål noe av det vi ønsker.

– Mange navn er nevnt, men det er også mange navn som jeg så vidt har sett selv. Likevel, desto tidligere man får inn nye spillere jo bedre er det. Det er imidlertid ikke lett. Vi har identifisert noen spillere. Vi håper vi kan få tak i noen av dem, men det er ikke bare å velge, heller.

Blir dette den siste kampen til en del av spillerne dine?

– Det vet man ikke, kanskje, ja, men det blir kanskje også den første kampen i karrieren til en del spillere. Vi har hatt unge spillere som har banket på døra til førstelaget hele sesongen, og vi kommer til å starte med 1-2 unge spillere søndag.

Om Antonio Valencia:

– Jeg snakket med Antonio torsdag. Han har ikke vært kampklar de siste månedene, men han tror han kan spille noe, og kommer han gjennom treningene fredag og lørdag så håper jeg at vi kan gi ham en fin avskjed.

Er det noe nytt om Ander Herrera?

– Ander Herrera spiller kanskje. Vi har ikke valgt ut laget, så vil han nok offentliggjøre senere hvor han skal spille videre.

Mer her: https://www.united.no/nyhetsarkiv/live-11-00-solskjaer-moter-pressen-6/

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

2019 - Ikke CL neste sesong. 1) Ingen unge spillere virkelig slått igjennom. 2) Kun 1-2 spillere som gjort det bra hele sesongen (Lindelof, delvis Shaw). Nøkkelspillere på utgående kontrakter, eller med bare 1 år igjen. Mange av de som får nye kontrakter er spillere som ikke burde fått det. Flere spillere begynner å bli for gamle til å egentlig kunne bidra skikkelig neste sesong. Bare vunnet 2 pl kamper siden 03 mars - i det som må være dårligste perioden til United siden før Ferguson ble manager for United. Lag som vi burde konkurrere med ser bedre ut og mer stabile enn noen gang. United sett på som en klubb som generelt drives svært dårlig på nivået over manageren.

1. Scott McTominay?

2. Lindelof og Shaw har variert veldig i prestasjonene. Rashford og Herrera har vært de som har levert varene jevnt over synes jeg.

Lenke til kommentar

1. Scott McTominay?

2. Lindelof og Shaw har variert veldig i prestasjonene. Rashford og Herrera har vært de som har levert varene jevnt over synes jeg.

1. Scott McTominay slo gjennom på førstelaget forrige sesong, men man kan vel si at det virkelige gjennombruddet kom i år, ja - lagets bestemann i flere store kamper som har endt i seier, pluss et par mål.

2. Det er bare tull. Rashford og Herrera har vært ekstremt ujevne i prestasjonene sine. Herrera har dessuten spilt kun 25 kamper. Lindelöf etter min mening har vært den mest stabile hvis man ser på hele sesongen. Shaw en god nummer to der. Ironisk nok er begge to forsvarsspillere. 

Her er gjennomsnittlig spillerbørs fra United.no for hele sesongen, kan sikkert gi en pekepinn:

1. S. Romero, 6,58 (6 kamper)
  2. L. Shaw, 6,46 (40 kamper)
  3. V. Lindelöf, 6,28 (40 kamper)
  4. P. Pogba, 6,24 (45 kamper)
  5. D. De Gea, 6,23 (46 kamper)
  6. A. Herrera, 6,2 (25 kamper)
  7. C. Smalling, 6,12 (33 kamper)
  8. P. Jones, 6,0 (20 kamper)
  9. L. Grant, 6,0 (1 kamp)
  10. J. Mata, 5,98 (25 kamper)
  11. M. Rashford, 5,97 (43 kamper)
Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aiai, xisimon på reddit (regnes som tier 2, tier 0 er United sin offisielle kanal, tier 5 er løse spekulasjoner) har postet sin første gjennomgang av hva som skjer i klubben:

1. Lingard er ute på tynn is. Trenerne er bekymret over sluttproduktet hans, ikke viljen til å trene. Klubben er også bekymret over hans fokus på eget image, og ikke på fotballkarrieren sin.

2. Sanchez forsøkes å bli kvitt, men lønnen er et problem. Blir mest sannsynlig en byttehandel med cash imellom, men ingenting håndfast så langt.

3. Signeringer i sommer skal første og fremst være spillere med potensiale, med evt. noen etablerte "gode".

4. Neste sesong anses som en omstillingsfase.

5. Daniel James (sjekk ut på YouTube) fra Swansea nærmer seg. Ung waliser, ekstremt hurtig.

6. Koulibaly jobbes med.

Hvem er denne xisimon, spør du?

My name is Simon and most of you probably know me from previous leaks in the past two windows. I’m ranked as Tier 2 in the official tier guide (previous leaks: Dalot, Fred, Grant, Kohler, kit and tour details + a few more things) and just an ordinary person, fortunate enough to have a source at the club.

Previously I’ve mainly posted things right before an announcement, or even confirmed that I knew about something that had already happened, but starting now I intend that to change.

In the following months (and hopefully years) I’ll post regular updates about everything small and big going on at the club. A lot of it won’t be massive news and some I’m not allowed to share, but I feel like you guys deserve to know (almost) everything I know.

That's all for now. By the way, made a Twitter account: @u_xisimon!

Already tweeted a summary of the update and will post future leaks there (as well as here). Would appreciate a follow. I’ll be more available for questions there (as my notifications on here are very busy) and you can turn on notifications to get notified whenever I tweet something.

Personlig er jeg stor fan av ham, har hatt stort sett rett i det aller meste han har postet i flere år på r/reddevils.

Kilde: https://www.reddit.com/r/reddevils/comments/bmxzl8/summer_2019_update_1_10th_may_2019/

Endret av Bandidos-Pelle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ganske mye nytt for meg, i alle fall. At Lingard vurderes bort, at Koulibaly faktisk er i forhandlingsfasen og at neste sesong skal anses som en omstillingssesong var nytt for meg.

Det er forresten ikke Simon Stone, i den grad Simon Stone regnes som tier 1 (https://www.reddit.com/r/reddevils/wiki/transfer-reliability-guide) ville det være vært tidenes dårligste dekknavn/dobbeltnavn :p

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Spent på hva lønn Koulibaly får hvis han faktisk går til oss, godt mulig vi ødelegger lønnsstrukturen enda mer. 

Lenke til kommentar

Ingenting nytt med andre ord? :p

Akkurat hva jeg tenkte.  :grin2: I grunn litt skeptisk til slike folk, men skal følge med fyren på Twitter i tiden fremover og se om han leverer noe. 

Angående Lingard-greia, så har jeg lest at flere medsupportere er lei av at fyren driver med andre ting enn fotball.. men at han ikke har viljen til å trene nok? Det sliter jeg litt med å tro på, men tiden vil vise. Det blir litt som de supporterne som blir forbannet over hårsveisene til Pogba, for jeg tror han kan ordne seg på håret OG konsentrere seg om Manchester United..

Uansett, jeg blir veldig, veldig overrasket om Jesse Lingard (av alle spillere i klubben) er en av de som må forlate i sommer. 

Og angående sluttprodukt. Dette er Lingard vi snakker om. Et egenprodukt som gir alt for klubben når han får sjansen og ikke klager om han må sitte på benken av og til. Fyren er 26 år gammel (jevngammel med blant annet Mané, Neymar og Salah) og tror ikke vi kan forvente at han blir særlig bedre enn det han er nå. Men så lenge han holder seg unna skader så leverer han stort sett til godkjent de gangene han får sjansen og av og til godkjent+. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...