Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Penger har de brukt hvert år, til ingen nytte. 

Igjen, du må se på hvilke spillere vi har kjøpt de siste sesongene, kontra hva motstanderne har drevet med - som har bygget lag. Se på City, se hvordan de har handlet, så ser du på United etterpå. Men du vil jo bare drite i det, ta en 5-8 plass i noen år frem til vi har fostret opp en haug av middelmådigheter (som da har ingen toppspillere rundt seg) i fra akademiet? Class 92 er romantisk tankegang, men den tiden er over, og den kommer ikke tilbake

Så det må handles, og det må blandes inn i gruppa på en god måte, både for nå og fremtiden. Man må kjøpe spillere med et mål i tankene, ikke kun draktsalg. Man må ha en defintiv plan. Grunnen til at vi må handle for store summer de to neste vinduene er for at stallen nå er direkte sørgelig. Den er rett og slett ganske dårlig. Det er ikke noe å si en gang, sammenlignet med topp-lagene så er vi ikke *der*, vi er på en fortjent plass i ligaen

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Igjen, du må se på hvilke spillere vi har kjøpt de siste sesongene, kontra hva motstanderne har drevet med - som har bygget lag. Se på City, se hvordan de har handlet, så ser du på United etterpå. Men du vil jo bare drite i det, ta en 5-8 plass i noen år frem til vi har fostret opp en haug av middelmådigheter (som da har ingen toppspillere rundt seg) i fra akademiet? Class 92 er romantisk tankegang, men den tiden er over, og den kommer ikke tilbake

Kjøpe må man, men det er ikke summene som definerer hvor mye man forsterker. Foruten Pogba må vi vel utenfor topp 10 dyreste United-signeringer for å finne en reell forsterkning (Ferdinand og Rooney er vel like utenfor den listen).

Så kan man si at når United kjøper så blir dem dyr uansett mtp klubbens kjøpekraft. Men jeg ville heller brukt 50 mill pund på Declan Rice enn 100 på Verratti, for eksempel.

Mulig jeg misforsto deg, men virker som om det er summene du fokuserer på. :)

Jeg har likevel også en ønskeliste:

Kasper Schmeichel

Wan Bissaka

Toby Alderweireld

Declan Rice

James Ward Prowse

Diogo Jota

Denne er nøktern, men jeg tror den kan være fornuftig: Jota, AWB, Prowse og Rice er unge og har levert strålende i PL i år - her snakker vi spillere United kan ha i 8-10 år til. Alderweireld er, om man måler pris opp mot kvalitet, den klart beste stopperen vi kan få. Kasper Schmeichel er etter mitt syn PLs tredje beste keeper etter Alisson og Ederson. 

Da har man også erstattet De Gea, Valencia, Rojo, Herrera og Mata, og samlet sett oppnådd økt kvalitet i troppen. Så blir nøkkelen å beholde Paul Pogba.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Jeg vil ikke ha stjernespillere, draktselgere og annet primadonna møkk i overgangsvinduet. Ingen av de stjernekjøpene vi har gjort de siste årene har fungert overhodet, ingen av de. Mhikitaryan, Zlatan (fikk knapt 1 år ut av han, meningsløst), Di Maria, Falcao, Fred, Lukaku, Sanchez og til en viss grad Martial. Det siste jeg vil er at vi sprekker budsjettet på å hente typ Veratti, Bale osv der de kun kommer her for en megafeit lønning. 

Amoralsk sine forslag til spillere er nøyaktig de type spillerne vi burde se etter. Dean Henderson med Romero er også et mulig alternativ hvis De Gea forsvinner.

Lenke til kommentar

Jeg håper ikke De Gea forsvinner, slik jeg ser enkelte United-fans på Twitter og andre steder nå gjør. Han har vært vår beste spiller i mange år, og reddet oss utallige ganger. Spilt fantastiske kamper og hatt omtrent umulige redninger, noen perioder i hver eneste kamp.

Han ble til verdens beste keeper hos oss, som han har vært omtalt som av de fleste i flere perioder. Siden VM i sommer har han slitt, ikke bare gjort litt færre redninger, men dårligere utspill og igangsettinger, og nå kommer tabbene tett etter at det startet i Arsenal-kampen. Men han er bare 28 år, og kommer til å finne tilbake formen igjen, det er jeg helt bombesikker på. De fleste keepere har sånne greier i løpet av karrieren.

Dere andre som har fulgt United en stund husker kanskje Schmeichel sin elendige tabbebonanza midt i 98/99-sesongen. Alle trodde han var ferdig. Ferguson sendte ham på et par ukers ferie til Barbados midt i januar, og Schmeichel kom tilbake bedre enn noensinne og ble til slutt en veldig viktig årsak til at vi vant the treble med 20 clean sheets totalt den sesongen.

Det kan virke som De Gea er i tenkeboksen over sin egen fremtid, og at det kan være en grunn til at han er ukonsentrert. Nå som Herrera ser ut til å stikke, kanskje også Mata, er han muligens usikker på hva han vil gjøre videre. Vi kan ikke sende han til Barbados, men det er snart sommerferie uansett og De Gea kan komme tilbake med nye krefter. Bestemmer han seg for å fortsette hos oss tror jeg vi kan ha en fantastisk keeper i mange, mange år til.

Hvis De Gea likevel skulle dra, har vi heldigvis gode alternativer i Romero og Henderson. Henderson er ifølge Sky veldig gira på en fast overgang til Sheffield United hvor han har vært fantastisk denne sesongen og en viktig brikke i opprykket. Det håper jeg ikke skjer, for han er et megatalent.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Det er vel på tide å se på hvilke spillere med potensiale som virkelig ønsker seg til Utd? Det ser ikke ut som om Utd er det beste valget for de spillerne som matcher klubbens påståtte ambisjoner. Det samme gjelder igrunn managere.

Jeg vil tro Solskjær & Co har sett nok til at de får rensket troppen, og at de nå vet hvem som kan heve seg dersom den enkelte spiller har treningsgrunnlaget på plass?

EN av årsakene til at prestasjonene har falt tror jeg nok er at de har levert over evne i forhold til grunnlaget. Det har medført  stor slitasje med tilhørende skadeproblemer, og det bør vel ikke ha kommet som en stor overraskelse på eiere/administrasjon heller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Jeg tror den største grunnen til at prestasjonene har falt er ustabilitet på trenersiden, ubalansert lag bygget opp av forskjellige managere samtidig som Woodward får sine økonomiske spillerkjøp som ikke er av riktig kvalitet og mentalitet. Det trengs en langsiktig plan med oppbygging på alle plan, det er viktig at det ikke falles tilbake til en kriseplan med managere sparket og desperate stjernekjøp til absurde lønnskostnader. Det at LVG ble sparket slik han gjorde var en av de styggeste avgjørelsene til denne klubben, du kunne se at han hadde en plan og var begynt å bygge opp igjen klubben, så fikk han massivt med skader og andre halvdel av sesongen gikk til helvete med en ekstremt ung spillerstall. Jeg tror at med en god sommer der han fikk nye spillere inn så hadde han løst store deler av problemene vi hadde. 

Isteden gikk vi for en quick fix i Mourinho, der han fjernet det LVG bygget opp og startet med sitt eget, fjernet spillere og kjøpte sine egne. Dessverre gikk det som det gikk for Mourinho og vi er helt tilbake til scratch, med en stall som ikke henger sammen overhodet, store mangler på flere roller og en manager som har en historie i overgangsmarkedet som er mildt sagt skremmende. Hvis ikke styret og Woodward greier å rette opp på overgangsstrategien til klubben inkludert ansettelsen av en verdensklasse DoF så er Ole sitt oppdrag umulig og vi vil ha en jævlig dårlig framtid de neste årene. Blir ekstremt spennende å se hva som skjer i sommer.

Kan legge til at jeg er helt enig i at lvg spilte dritt kjedelig fotball til tider, men jeg følte at han hadde en visjon for hvordan klubben skulle føres videre. Det syntes jeg det mangler nå.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Viktig å huske på at alle spillerne ikke kan byttes ut samtidig, og at det er snakk om en ettårskontrakt. Troppen vår må gjennom en stor oppgradering og det blir ikke gjort på to overgangsvinduer.

Mata virker i det minste å være komfortabel med å spille veldig få kamper. Solskjær og Phelan vet godt at han ikke er god nok til å heve dette laget eller være en del av den førsteelleveren de ønsker å skape, men å beholde han i garderoben en sesong til kan være fornuftig nok. Det finnes dessverre mange spillere i troppen som er viktigere å bli kvitt, og som påpekt før så kan vi bare ikke bytte ut alle samtidig. Noen av de som skal ut må bli litt til. 

Vi vet også at United har tilbudt Mata en ambassadørrolle i klubben når han gir seg. 

Lenke til kommentar

Ny pressekonferanse med Solskjær, før sesongens nest siste kamp mot Huddersfield.

Om De Gea:

– Han kommer til å spille. Sergio Romero har skadet kneet sitt, så han trente ikke på torsdag.

– Selvfølgelig stoler jeg på ham. Han har vært fantastisk denne sesongen. Han har stjålet overskriftene av feil årsaker i det siste, men keeperteamet med Emilio Alvarez, Sergio, Lee og David er en gruppe som samarbeider utrolig godt. De har hatt bedre stunder, men David er klar for søndag.

– Jeg vil ikke fortelle alle hva vi snakker om i kulissene, men David er selvsikker og ser fram til de to siste kampene. Han ønsker å vise hvilken keeper han er. David har all min tillit.

– Det er et hypotetisk spørsmål om Romero hadde startet hvis han var skadefri. Sergio vet at jeg verdsetter ham høyt.

Om formduppen:

– Vi har ikke scoret nok på sjansene vi har skapt. Men det skjer. Da jeg kom inn var vi veldig effektive, samtidig som David var fantastisk i den andre enden av banen. Nå har marginene gått litt imot oss i stedet. Ser du bak resultatene har det ikke gått så mye opp og ned. Vi jobber med å skape flere sjanser og score flere mål.

– Vi har målscorere i laget vårt, både på midtbanen og i angrep. Vi har masse mål i laget vårt.

Om angriperne:

– Forhåpentligvis kan vi se Mason Greenwood mot Cardiff  (han er skadet nå og blir ikke med til Huddersfield).

– Anthony har mål i seg, så det er opp til oss å få ham inn i det igjen. Jeg er sikker på at vi kommer til å se ham score mål for United igjen.

– I vanskelige perioder trener vi litt ekstra på avslutninger, innlegg og å skape sjanser. Forskjellen på stang inn og stang ut er stor. Vi prøver å få den gode følelsen tilbake nå, og å få tilbake selvtilliten.

Om overganger:

– Det kan hende vi ikke er i Champions League neste sesong. Du ville bli overrasket over hvor mange spillere og agenter som likevel kontakter oss og forteller at de ønsker å bli en del av klubben i fremtiden. Det er ikke bare "touting" (kan vel oversettes til rævsleiking i denne sammenhengen...). 

– Det sier noe om tiltrekkingskraften denne klubben har. Spillere vet hva potensialet her er, størrelsen på klubben og at vi vil komme tilbake til gammel storhet.

– Jeg har alltid siste ordet om spillere som skal inn eller ut, og ja, vi har regelmessige møter om dette. Så langt er jeg fornøyd med hvordan det går på den fronten. Det virker som vi skal signere 250 spillere, men forhåpentligvis kan vi få inn spillere dere ikke har skrevet om også. Man vet aldri.

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Martial helt der nede ja, sjokk. Største latsekken i laget

Det er det mest irriterende med hele fyren, han gidder rett og slett gidder. Han har selvtilliten til Ronaldo men han gidder ikke å legge ned arbeidet. Slike folk er de samme folkene som vanlige bedrifter i Norge ikke forlenger med etter prøvetiden

Lenke til kommentar

Det er nettopp med tanke på rollen hans at tallene er ekstremt dårlige. Vi angriper mest på venstresiden (siden vi ikke har en høyreside) og det betyr mye sprinting på Shaw og tidvis backtracking på Martial når vi mister ballen. Der er han helt elendig. Han går også sjelden på disse eksplosive løpene i bakrom som vi har sett han gjøre når han en sjelden gang er i form. Måten Solskjær ønsker å spille på krever at vi strekker motstanderen når vi kan, og da må man løpe mye mer, spesielt i Martials posisjon.

Lenke til kommentar

Det er nettopp med tanke på rollen hans at tallene er ekstremt dårlige. Vi angriper mest på venstresiden (siden vi ikke har en høyreside) og det betyr mye sprinting på Shaw og tidvis backtracking på Martial når vi mister ballen. Der er han helt elendig. Han går også sjelden på disse eksplosive løpene i bakrom som vi har sett han gjøre når han en sjelden gang er i form. Måten Solskjær ønsker å spille på krever at vi strekker motstanderen når vi kan, og da må man løpe mye mer, spesielt i Martials posisjon.

aha skjønner.. synd det er ikke bare er å erstatte både han og Alexis mtp. syke lønninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...