Sandy Koufax Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Viktig! https://www.independent.co.uk/sport/football/premier-league/manchester-united-news-man-city-fc-ole-gunnar-solskjaer-pogba-de-gea-rashford-transfers-a8882076.html Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 (endret) Å beholde Phelan blir nok nøkkelen til suksess for Solskjær. Phelan ønsker å hente yngre spillere for så å modne disse riktig til førstelaget. Jeg tror det er en fornuftig måte å gjøre det på, heller enn å hente masse dyre ferdigutviklede spillere. United har en kjerne i laget allerede, en prioritet vil jo være å fornye kontraktene til disse spillerne. Ja, enig. Men samtidig er dette langt fra nok, for United trenger en sportsdirektør. Vi har hatt folk i rollen Phelan eventuelt skal ha før, også etter Ferguson. United trenger en større ledelsesstruktur som kan frita Woodward fra sportslig ansvar sånn at han kan gjøre det han er helt rå på, nemlig businessdelen. Dermed er en ny technical director et steg i riktig retning, men ikke nok. Er dog ikke helt enig i at United har en kjerne i laget nå, det er nettopp det som er det største problemet. Det dreier seg ikke bare om å tette hull i troppen, men å skaffe en stige som er lang nok til å klatre ut av hullet. Endret 23. april 2019 av Snikpellik Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Den stigen der er av typen «teleskop», for det må ryddes helt enormt. Dette er et problem som egentlig startet med Fergie sine to siste år (aldrende stall), som nå har resultert i total kollaps, og det er spillere og en ledelse som er tilfredse med «greit nok så lenge vi tjener litt cash». Vi har jo gått rett i Arsenal-fella ved at vi er en klubb som bare spiller fotball uten at det er så viktig med pokaler. Savner spillere som blør for drakta. Savner vinner-kulturen. Savner United Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 (endret) Ja, egentlig kan vi gå helt tilbake til hva som skjedde etter salget av Ronaldo i 2009. De siste ti årene. La oss lage en liste over våre 10 beste signeringer siden den tid (utenom Pogba): Antonio Valencia £15m Javier Hernandez £7m David De Gea £18m Ashley Young £17m Robin van Persie £24m Sergio Romero - gratis Luke Shaw £28m Ander Herrera £28m Zlatan Ibrahimovic - gratis Victor Lindelof £31m Jepp, dette kan så klart diskuteres, men dette er faktisk i hovedsak våre ti beste signeringer siden vi solgte Ronaldo. Jeg kommer ikke på noen signeringer som har vært bedre enn disse. Kanskje Chris Smalling eller Juan Mata. Kanskje til og med Fellaini siden han scoret en del helt avgjørende mål. De fleste av disse er også langt over middagshøyden nå. Det sier litt om hvor dårlig vi har truffet. 4 år under Ferguson, 1 år under Moyes, 2 år under Van Gaal og 3 år under Mourinho. Så kan vi sammenligne med for eksempel Manchester City i samme tidsperiode, siden 2009. Ja, de har brukt vanvittig med pund og er pengedopa så det holder, men ser man bort fra det har de også truffet langt bedre enn oss med rekrutteringen i denne perioden: Toure £25m Silva £25m Agüero £38m Fernandinho £30m De Bruyne £55m Sterling £44m Sane £37m Bernardo £44m Kompany - ukjent sum Laporte £57m Man kan sikkert lage en liste over de "dårligste" signeringene også, altså spillere som ikke har fungert særlig bra. Der er vi etterhvert nesten like ille som Arsenal og Liverpool om man ser på de siste 10 årene. Henriquez, Zaha, Kagawa, Mkhitaryan, Di Maria, Falcao, Depay, Schweinsteiger, Rojo, Darmian, Schneiderlin, Obertan, Bebe, Büttner... osv. Der har City truffet så sjukt mye bedre. Endret 23. april 2019 av Snikpellik 2 Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 (endret) Synes det er helt riktig å ta utgangspunkt i 2009, da Ronaldo forsvant. Husker Rooney sto opp mot Ferguson året etter og krevde en bedre stall (ellers dro han) og i ettertid har jeg jo forstått hvorfor han gjorde som han gjorde. Rooney var for dårlig de siste to-tre årene sine i klubben, men han satt klubben høyt og var villig til å ta opp en kamp eller to for å sørge for at vi bevegde oss i riktig retning. Verste av alt er jo at det siden 2009 neppe har handlet om penger, United har kjøpt billig, dyrt, ungt, gammelt og likevel så har man strengt tatt bare De Gea som er i nærheten av å være en legende av de som har ankommet etter 2009. Jeg tror hovedårsaken er klubbkulturen, som man gjerne skulle hatt i form av noe nedfelt på papir, a la det Ajax og Barca har drevet på med i mange år. Istedenfor var det SAF som var denne kulturen, og man ser nå hvor skummelt det er å la enkeltpersoner definere klubbens retning. United kommer aldri, aldri til å bli en toppklubb igjen så lenge man ikke tar en moderne tilnærming rundt dette temaet, og legger ned arbeid med å implementere en identitet i klubben. Det nytter ikke å skrike om United-DNA og egenutviklede spillere så lenge det ikke er noen substans bak ordene. Spillere som Pogba og Martial - supre talenter og veldig gode i perioder, men de viser seg fra sin sanne side når laget sliter. Synes de har vært direkte crap i to måneder nå, og kanskje bør de selges når vi kan få masse penger for dem fortsatt. Juan Mata, Romelu Lukaku og Alexis Sanchez passer bare ikke inn, og har strengt tatt aldri gjort det heller. Vi kan skylde på Young (34) og Fellaini når det går dårlig, men for meg er det de spillerne man er enige om at bør spille, som har sviktet. Tror vi kan leve bedre uten de ovennevnte, og erstatte dem med tre-fire sultne unggutter som har mye å bevise, som er uredde og som har litt attitude. Mine kjøp i sommer:Stopper Toby Alderweireld er rutinert, har bøttevis med PL-erfaring og kan trille kule. Sammen med Lindeløf kan man få et stopperpar som gir oss litt grunnspill. Pluss - han kan kjøpes for 20 mill pund. Midtbane Her må to-tre stk inn dersom Pogba slår følge med Herrera ut dørene. Jeg ville kastet halvannen milliard etter West Ham og Spurs for Declan Rice og Dele Alli. Og gjerne James Ward-Prowse som en tredjemann. Høyreving Jadon Sancho? Endret 23. april 2019 av Amoralsk 1 Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Heh... Rooney satte pengesekken sin høyt. Ikke klubben i den situasjonen. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Ja, enig. Men samtidig er dette langt fra nok, for United trenger en sportsdirektør. Vi har hatt folk i rollen Phelan eventuelt skal ha før, også etter Ferguson. United trenger en større ledelsesstruktur som kan frita Woodward fra sportslig ansvar sånn at han kan gjøre det han er helt rå på, nemlig businessdelen. Dermed er en ny technical director et steg i riktig retning, men ikke nok. Er dog ikke helt enig i at United har en kjerne i laget nå, det er nettopp det som er det største problemet. Det dreier seg ikke bare om å tette hull i troppen, men å skaffe en stige som er lang nok til å klatre ut av hullet. Vel, jeg har nevnt dem tidligere, men her er altså kjernen jeg mener laget har: De Gea (Jones) Shaw Pogba Rashford Lingard Martial Skriver Jones i parantes fordi han ikke er 100% som alle de andre. Med 100% mener jeg Utd kan, bør og må satse 100% på de spillerne, at de er gode nok til det og fortjener det. Så kan man legge til Lindeløf, Fred og Lukaku også, selv om de er mer usikre. Lindeløf fordi han vel har bevist at han er verdt å satse på, Fred kan gis en sesong å bevise det på, og Lukaku er vel bare et spørsmål om han passer inn taktisk. Ser man på kjernen, er den 100% bemannet i angrep, altså, United har alle angrepsspillerne laget trenger. Så er det bare å fylle på resten av kjernelaget. Keeperplassen er godt dekket også på reserve. Lindeløf kan jobbes inn i kjernen og Fred har potensiale til det av de som er i laget allerede. Fred bør gis en mulighet til å jobbe seg inn i kjernen. Da trengs det hovedsaklig høyreback, og en sentral midtbanespiller, så har United et kjernelag på 11, hvis de da kan jobbe nevnte spillerne inn i kjernen. Ellers må de også erstattes. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Lingard? Jobber fletta av seg iallefall, så der får han masse pluss, men desverre er det altfor variabel kvalitet til at han bør satses på som fast. God å ha på benken. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Vel, jeg var tidligere skeptiskt til Lingard og sa vel her på tråden tidligere at han er en av spillerne United bør selge. Det var kanskje rundt 1 år siden. Men, så har jeg sett mer og sett på statistikk og slike ting og har ombestemt meg. Han er en av de beste spillerne til United. Ja, muligens ustabil som du sier. De kampene jeg så ham i når jeg mente han burde selges, var dårlige kamper fra hans side. Men, totalt sett en spiller verdt å satse videre på, mener iallefall jeg. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Midtbane Her må to-tre stk inn dersom Pogba slår følge med Herrera ut dørene. Jeg ville kastet halvannen milliard etter West Ham og Spurs for Declan Rice og Dele Alli. Og gjerne James Ward-Prowse som en tredjemann. Hadde jeg vært Tottenham ville det har vært totalt uaktuelt å vurdere et bud under 100 millioner pund for Dele Alli. 120 million pund ville ha vært noe å vurdere og 150 million pund ville ha vært en grei pris å selge til. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Når Schweinsteiger kom til United så var han jo allerede pensjonist. Vi kan ikke drive å kjøpe slike spillere Det var et forsøk på en morsomhet, men jeg ser utifra antall likes at du ikke var alene om misforståelsen. Jeg får ta det til etterretning, så lover jeg å komme sterkere tilbake! Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 (endret) Eg skjønte den banan! Syns den var gøy! Når det er sagt likte eg enda bedre at nestemann ikke forstod den ?? Endret 23. april 2019 av Jotun 4 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Fair enough. Tar den, dette forumet har skada meg (jorda har blitt flat ffs) 1 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Jorda har da alltid vært flat Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 (endret) Jepp, og «global oppvarming er kun for å få deg/meg til å skatte mer» Hahaha Kampen i dag? Resultat-tipping? 0-2 og bussen blir parkert uten at vi får låne ballen Endret 24. april 2019 av bshagen 2 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Håper United kan slå hardt ned på spillere som sutrer over lønn, flørter med andre klubber og ikke legger ned innsats som forventet. Samme om de heter Pogba, DDG eller Rashford. Er de ikke villig til å legge ned den innsatsen som forventes eller skal snakket åpent om hvor fantastisk andre klubber er så erstatt dem. Pogba er fantastisk når han er i form, men samtidig så er han jo totalt fraværende når han ikke har dagen. Martial viser en sjelden gang hva potensial han har, men for det meste så er han ikke god nok. Selg overbetalte spillere, start på nytt med spillere som er mer opptatt av å prestere enn å promotere seg selv. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Kamptråd. Solskjær har tatt 23 av 27 poeng på Old Trafford i ligaen. Er det noe håp her? Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Idag er det symbosk United shorte. Ikke det at jeg har en, men trekker iallefall på en usynlig en. Det hørte kanskje feil ut. Lenke til kommentar
fox Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 https://www.nettavisen.no/sport/paul-pogba-skal-ha-gitt-lagkamerater-sjokkbeskjed/3423675891.html Ingen røyk uten ild sies det, siden landslagspause og flørt med Zidane har Pogba spilt dårlig og ManU har tapt nesten alle kampene. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Jepp, og «global oppvarming er kun for å få deg/meg til å skatte mer» Hahaha Satser på at du og resten skjønte sarkasmen i innlegget mitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå