Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Planen har sikkert vært grei nok den, men OGS er ikke mann for å få det til å fungere på dette nivået.

Bare å innse realitetene: OGS har ikke det som skal til.

Hva er det du snakker om? Hva er det OGS gjør feil? Kom med noe konkret

Endret av bshagen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hele post match-intervjuet med Solskjær er fantastisk. Vi har endelig en manager som ikke legger mye mellom her, og sier ting som det er. Sett i kontekst med det han sa før kampen tror jeg Solskjær vil være steinhard med enkelte av spillerne nå og gjennom sommeren. 

– Fra dommeren blåste i fløyta gikk alt galt. Jeg vil si unnskyld til alle supporterne. De var fantastiske. Dette var ikke godt nok for et Manchester United-lag, hele veien fra meg selv og til spilleren, og vi vet det.

– Det er vanskelig å finne ord. Det var så dårlig. De slo oss på alt det grunnleggende. Langt kast, kontring på egen corner. Vi må komme oss inn i situasjonene.

– Som jeg sa forrige uke: det er ingen steder du kan gjemme deg på banen. Det tok 85 minutter før første skudd på mål. Det er ikke godt nok, vi vet det.

– Som jeg har sagt før: vi vet at vi ikke er godt nok trent (om at vi løp mindre enn Everton), og jeg kan ikke vente til pre-season. Vi har vært fantastiske som har kommet oss dit vi er, misforstå meg rett. Vi fikk gode resultater og plutselig var vi i nærheten av topp fire. Kanskje det har tatt oss igjen. For som jeg nevnte tidligere. Det handler om alt det grunnleggende. Det har ikke bare å gjøre med ferdigheter.

Jeg vil at vi skal løpe mest, jobbe mest. Hver uke. Slik som vi gjorde under Sir Alex Ferguson. Vi må jobbe for hverandre, og vi må stå sammen som et lag. 

Jeg skal ha suksess her. Men ikke alle spillerne her kommer til å være med på den suksessen. Noen skal selvfølgelig være med videre. 

Det må bety alt for deg å spille for Manchester United. Det er det det gjør for fansen. Det betyr alt. 

– Det er ikke overraskende at Everton løp mer enn oss, men det var ikke bare det som var galt i dag. Vi må stikke hodet frem. Vi må forsvare de lange innkastene, blokkere skuddene, gå inn i taklingene. Jobbe til det gjør vondt, for det skal gjøre vondt å vinne fotballkamper.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Arsenal med en hjelpende hånd OM united gjør jobben sin på onsdag. Vil man spille mot Færøyene på torsdag eller ei.

Lenke til kommentar

OGS gjør ikke feil, men har neppe kompetanse nok til å få ut det som kreves av spillerne og lagspillet over tid. Få trenere i verden har det på dette nivået. Og ganske sikkert ingen i Norge.

Håper instendig jeg tar feil, men har forferdelig bange anelser. Tror dette ryker så det lukter svidd.

Lenke til kommentar

OGS gjør ikke feil, men har neppe kompetanse nok til å få ut det som kreves av spillerne og lagspillet over tid. Få trenere i verden har det på dette nivået. Og ganske sikkert ingen i Norge.

Håper instendig jeg tar feil, men har forferdelig bange anelser. Tror dette ryker så det lukter svidd.

Han har jo ikke fått tid til å vise noe av dette enda. Fotball er ferskvare, man må ikke glemme hvordan det var da han overtok, midt i sesongen.

Dette laget hadde vår verste sesongstart noensinne i Premier League. Vi satt rekorder i antall baklengsmål, og sikkert bunnotering i antall scorede mål også. Vi ble knust av Brighton og West Ham.

Dette blir bare ikke fiksa over natta, og slettes ikke på en halv sesong heller. Men på den lille tiden han har vært manager lykkes han i å få oss tilbake i kampen om topp fire, til og med topp tre. Han fikk disse spillerne til å spille nydelig fotball, han gjorde taktiske grep som gjorde at vi vant kamper og han satt en klar startellever (før skadekrisa kom) for første gang i United siden Ferguson. Vi kom videre i cupen og CL, og har allerede kvittet oss med to spillere som er for dårlige til å spille i United.

At det nå kommer tilbakeslag er ikke annet enn forventet. Solskjær har hele tiden sagt at disse spillerne er for dårlig trent, og at noen av dem ikke passer inn i klubben. Greit nok at å tape 0-4 for Everton uansett ikke er akseptabelt, men det skjer som en konsekvens av at vi har for mange spillere som hverken er gode nok lenger eller blør for drakta.

Først når Solskjær har fått en pre season, et overgangsvindu med backing fra klubben og en halv sesong til kan vi dømme han.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...