Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-GlDE6z

6

De endret det etter jeg posta, så tydeligvis hvor tilbakestående den vurderingen var.

Usikker på om Herrera får flere kamper nå når det er så og si bekreftet at han stikker til sommeren, vil heller spille inn Fred og McTominay istedenfor å sløse vekk tid til Herrera. 

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Usikker på om Herrera får flere kamper nå når det er så og si bekreftet at han stikker til sommeren, vil heller spille inn Fred og McTominay istedenfor å sløse vekk tid til Herrera. 

Enig, skal han bort så må de andre gutta være førstevalg. Midtbanen var god i går, de to utfyller hverandre ganske bra. Mye fotball i McTominay! Digg å se at enda en av våre egne akademispillere ser ut til å ta steget opp på nivået som trengs. Var veldig god borte mot PSG også, og etterhvert som han får mer minutter og erfaring blir han mer jevn. 

EDIT: Ashley Young hadde en fæl kamp igjen i går. Mistet ballen hele 32 ganger, og på 11 innleggsforsøk var det ingen som traff medspiller. Det skal sies at han hadde veldig vanskelige arbeidsforhold, siden vi ofte blir i undertall på høyresiden. Innsatsen er det heller ikke noe å si på,  men det er ikke godt nok det han leverer for tiden. Som førstevalg bør han være ferdig i United nå.

Jeg håper Dalot kan starte på høyrebacken i noen av de siste kampene i sesongen, etter at Shaw er tilbake fra karantenene mot West Ham og Barcelona borte. Frem til det må nok Young starte på venstre i mangel på alternativer. Blir overrasket om Solskjær velger Rojo.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Men Young vant også ballen en del ganger. Innleggende var fryktelige - flere av dem fikk han slå nær upresset. Rashford pisker ballen inn i feltet, mens Young prøvde å lempe dem inn. 

Fred var imponerende i går. Om han kan bygge videre på den prestasjonen, så har vi en defensiv midtbanespiller i verdensklasse.

Lenke til kommentar

Fred viste i går hvorfor Pep Guardiola ønsket han som fremtidig erstatter for Fernandinho. Var for meg banens beste. Vi får krysse fingrene for at han fortsetter i samme bane. Han er 26 år gammel, kostet oss vel rundt £50 mill, så han bør jo prestere på det nivået vi så i går. Var nære å kalle han en flopp for noen uker siden, men siden har han tatt steg i riktig retning. 

Lindelof trengte også en sesong på å spille seg inn i United. 

Lenke til kommentar

Nå ja. Han har hatt én bra kamp. Hyggelige at vi er positive til det, men han har en LANG vei å gå før han er en god spiller for United.

Jeg er derimot bekymret (ikke overraskende kanskje) for hvordan laget skal se ut før neste sesong, for disse ryktene rundt Pogba nå begynner å bli litt "ingen røyk uten ild". Om vi mister Pogba, hva i alle dager skal klubben gjøre da? Pogba er jo et transfer-target i seg selv, United har ikke råd til å miste Pogba. Laget er jo helt klin nødt til å handle, og de må handle for milliarder til sommeren. Jeg greier ikke å se hvem skal komme inn å erstatte Pogba OG styrke laget. Skummelt  :confused:

Lenke til kommentar

Fred var god borte mot PSG også. Jeg har troa på han neste sesong, men det er klart at det er nå eller aldri. Vi har ikke tid til å vente lenger på at han skal prestere jevnt bra.

Har større tro på at Pogba blir enn at han drar. Zidane snakket varmt om han, Pogba ble spurt om dette og ga et diplomatisk svar. I går etter kampen fikk han spørsmål av spanske journalister om han «vil møte Barcelona i El Clasico i stedet». Der svarte han at han heller vil snakke om kampen som nettopp ble spilt og returoppgjøret. Men det er jo klart journalistene spinner på dette for å få klikk. Det er foreløpig ingen troverdige medier som har meldt at Pogba vil bort i sommer.

Solskjær har forresten også sagt to ganger nå i det siste at han er sikker på at Pogba blir. Uten at det trenger å bety så mye så er det i allefall ikke noe som peker i retning at han vil bort i sommer.

Synes det er mer skummelt at Herrera drar og om det har noen effekt på De Gea.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Skadeoppdatering fra Solskjær før West Ham:

Herrera og Valencia er ute, førstnevnte kanskje klar til City/Chelsea-kampene. Matic veldig usikker pga sykdom, Sanchez trolig tilbake mot Barcelona. 

Både Shaw og Young er suspendert også. Det er like greit at de ikke spiller med tanke på hvile til Barcelona-kampen. Kanskje må Rojo og Darmian i aksjon.

Men det blir nok to av Fred/McTominator/Pereira på midtbanen igjen, som ikke er optimalt slitasjemessig. Barcelona kan jo hvile alle mann siden de omtrent har vunnet ligaen og møter bunnlaget Huesca i helga.

Andre ting som ble sagt:

Én seier på fem. Hvordan ser du på det?

– Vi er ikke glade når vi ikke vinner kamper, men vi har hatt en periode nå hvor vi har møtt noen gode lag. Vi har hatt noen gode prestasjoner, men vi har ikke hatt kvalitet eller tro nok foran mål. Mot Wolves og Arsenal, de to ligakampene jeg kan nevne, vi skulle vunnet mot dem med tanke på sjansene vi skapte.

– Som spiss så vet jeg hvor viktig den troen er. Av og til mangler man godfølelsen. Da handler det om å score nok på trening, og vi har trent en del. Så er det bare å håpe at vi høster av det også i kampene. Vi har nemlig ikke være kliniske eller nådeløse nok foran mål i det siste.

Hvordan er situasjonen til Ander Herrera? Da tenker jeg på grunnene til at han er ute og kontraktsforhandlingene…

– Han har trent hardt for å bli klar etter skaden han fikk mot Liverpool. Så returnerte han, men fikk en ny skade på trening. Han har jobbet knallhardt, men dessverre kom det på et tidspunkt….vel, så er det kontraktsforhandlinger, men de pågår. De kan jeg ikke kommentere.

Betyr det at det fortsatt er håp for at han blir her?

– Du må spørre ham om hvordan det går med de samtalene. Jeg vet ikke hvor langt de samtalene er kommet eller hva han har bestemt seg for. Men han vil alltid spille. Han er ikke fornøyd når han ikke kan bidra. Sånn er han. Han gir alltid alt, uansett.

Betyr det at du fortsatt ville tatt ham ut på laget, selv om han hadde bestemt seg for å dra?

– Ja.

Så du tror ikke fokuset hans ville endret seg på grunn av det?

– Vel, det kan hende at fremtiden har uroet ham. Kanskje det er en av grunnene til at han er blitt skadet. Hvem vet. Han vet ikke det, siden den siste skaden er ny. Forhåpentligvis er han klar til kampene rundt City eller Chelsea, den perioden, men jeg vet ikke siden han har fått en ny muskelskade.

https://www.united.no/nyhetsarkiv/live-11-00-solskjaer-moter-pressen-4/

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dårlig kamp i kveld.

Bra med seier, noe "Liverpoolsk" over de tre poengene i dag. Henger i tauene og motstanderen hadde fortjent de tre poengene like mye som oss, om ikke mer. West Ham skaper mange sjanser, vi er heldige som slipper unna med bare ett mål i sekken.

Vi skaper også en del i dag forsåvidt, men klarer aldri å få helt stålkontroll på kampen. Mangelen på en ekstra midtbanespiller blir ganske tydelig. Ingen defensiv sikring i form av Matic eller McTominator ved siden av Fred og Pogba. Da blir det Hawaii-fotball.

Vi spiller med en kamprusten Rojo som bare spilte sin femte kamp denne sesongen og målet i mot er både konsekvens av det, og De Geas stadige grusomme utspill. Han er ikke god nok på det. Vi må sette i gang spillet på andre måter, nå er jeg lei de elendige utspillene hans. Hans eneste store svakhet. 

Ellers er Smalling god igjen. Jones også avverger mye og har minst én helt avgjørende klarering foran mål. Digger hvordan han reiser seg opp og fortsetter full av blod i trynet. Det er derfor han har vært i United såpass lenge. Dalot gjør en solid jobb på backen, mens Fred fortsetter å vise at han har en fremtid i klubben.

Barcelona hvilte alle (!!!!) utespillerne sine i dag, vi gjorde fire endringer og har fortsatt noen skader. Det ble slitsomt for blant annet Pogba og frontrekka i dag, så ikke en optimal oppladning til den kampen. Men håpet lever.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Trist.

Vi får trøste oss med at vi kom så langt i utgangspunktet.

Lovende takter i første kamp og starten i kveld, men etter fryktelige personlige feil (igjen) så taper vi det på noen minutter. Young fortsetter sin helt grusomme form, og De Geas tredje tabbe denne sesongen.

Laget har vist mental styrke denne sesongen, men den var ikke der i dag. Overmakten ble også for stor.

Disse kampene viser nok en gang at vi ligger langt bak i spillermateriell for å konkurrere på dette nivået. Giggs mener vi er fem spillere unna der vi skal være, jeg er enig.

Må vinne resten av ligakampene nå. Usannsynlig. Får oppsummere mer i morgen.

Lenke til kommentar

Pogba og DdG. Hvorfor skal de bli, gi de én god grunn? Hva må United gjøre nå for at de skal fortsette å være med på dette prosjektet? 

Kanskje litt upopulært, men kan det være bedre for laget på lang sikt om de ikke blir værende? De Gea har vært lagets klart beste spiller de siste 4-5 årene, men viser nå tydelig sine svakheter, samt at han gjør flere tabber enn tidligere. Kanskje dette kan være et riktig tidspunkt for å få mest mulig for han?

Lenke til kommentar

Pogba og DdG. Hvorfor skal de bli, gi de én god grunn? Hva må United gjøre nå for at de skal fortsette å være med på dette prosjektet? 

Krysser fingrene for at begge to blir med videre. Det er allerede litt krise, men det blir fullstendig krise om vi f. eks mister Pogba og David de Gea i tillegg til Mata og Herrera. Det er jo disse spillerne man bør ta vare på (med unntak av Mata). 

Smalling, Jones, Matic, Sanchez og muligens Lukaku er nok de spilllerne som må fases ut etter hvert. Håper Sanchez drar i sommer, men har mine tvil. Matic har sett sliten ut den siste tiden, så la oss håpe at det er nettopp det han er.. og at han fortsatt har et par gode sesonger igjen i seg. 

Vi mister Herrera, Mata, Valencia, Darmian og muligens Bailly (og håper som sagt vi kan tilføye Sanchez på denne lista). 

Så er det bare å krysse fingrene for at Young skjønner at nok er nok - akkurat som Neville gjorde for en del år tilbake.. og at vi får inn minst 2 forsterkninger som går rett inn på laget. (forhåpentligvis flere)

Endret av Speltlompe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Ut : Herrera, Mata, Jones eller Smalling, Valencia, Young, Darmian, Sanchez? De Gea? Pogba?

Handles det ikke i sommer så rykker vi ned

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...