Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enda de også sliter med skader. Altså, de kom uten Neymar og Cavani. Du kan ikke mene at vi er i "nærheten" av PSG mtp på spillermateriell?

Neinei. Jeg skriver jo at PSG er et stykke foran oss når det gjelder de nest beste. Altså bredden.

United er i nærheten av å ha en god nok førsteellever til å kunne konkurrere med de beste, hvis spillerne leverer maksnivå. Men ikke helt der enda, det trengs å forsterke litt. Problemet er som sagt først og fremst bredden, for mangler vi et par av de som vanligvis starter blir vi en del dårligere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hæ?! 

Ja, mot Fulham altså. syns det er den kampen de har virket tryggest i forsvaret sålangt. Men det var mot Fulham, ok men likevel.

Hovedproblemet for hele laget, er at samspillet ikke sitter enda. De har ganske bra spillere, men pasningspillet fungerer ikke særlig bra. 

Mye famling og misting av ball under tempo og press. De så vi også mot svake lag som Reading og Burnley. Selv de lagene var sikrere i pasningspillet enn MU. Det ser ut som det bedrer seg litt og litt da, men der er mye å jobbe med.

Lenke til kommentar

Enig med Snik her! Stammen og nivået til vår beste 11er er ikke så langt unna å kunne konkurrere med de andre topplagene i Europa. Det trengs noen brikker i de fleste leddene, men vi trenger absolutt ikke 6-7 nye spillere for å vinne en tittel. Er meget fornøyd med Man Utd etter at Solskjær tok over og gleder meg til alle kampene framover

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er én ting jeg undrer på, fordi det er flere av dere som virker å være (altfor) fornøyde, og det er den generelle "nei, dette er godt nok"-holdningen. Hvorfor er andreplass "godt nok"? Hvilken klubb er det dere heier på? Vi skal være verdens beste klubblag for svarte faen!

Nei, det nytter ikke å spare seg til fant. Sånn i farten så kan jeg nevne noen spillere som gjør en potensiell 11er til noe svært middelmådig. Ingen av de under holder toppnivå, og de kunne like gjerne vært navn man ser i en 11er til Southhampton:

Matic/Mata/Young/Shaw/Jones/Smalling/Rojo/Dalot/Fred/Sanchez

Laget ser mye bedre ut nå under Solskjær - ja, men det er ikke ensbetydende med at det er *bra nok*, laget er ikke på *PL-tittel* eller *CL-tittel*-nivå, og skal vi tilbake til dette nivået, så må det handles, det finnes ingen vei utenom, fordi gjett hva - samtlige av de andre klubbene kommer til å handle også

Til neste år er alle spillerne (selvsagt) enda eldre. Jeg grøsser med tanken på at vi skal ha Matic i 11ern til neste år også  :mellow:

Om det ikke kommer inn 4 storsigneringer til sommeren, så er det et dårlig vindu i mine øyne 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

I mine øyne er det kun disse spillerne jeg ser for meg som gode nok til å være en del av en fremtidig CL/PL-vinnende førsteellever:

de Gea, Lindelof, Bailly, Matic, Pogba, Herrera, Rashford, Martial.

Og skal vi dra den enda lenger så er det kun de Gea og Matic av disse som faktisk har bevist noe over tid. Alle vet hvor god Pogba er, men alle vet hvor grusom han kan være hvis han ikke er i humør. Matic er på feil side av 30-tallet og er til tider grusom. Lindelof og Bailly er fortsatt veldig usikre kort men KAN potensielt bli toppspillere. Herrera er god akkurat nå, men varer det? Og hvor mange ganger har man ikke sett like store talenter som Martial og Rash svinne hen?

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar

Det er én ting jeg undrer på, fordi det er flere av dere som virker å være (altfor) fornøyde, og det er den generelle "nei, dette er godt nok"-holdningen. Hvorfor er andreplass "godt nok"? Hvilken klubb er det dere heier på? Vi skal være verdens beste klubblag for svarte faen!

snip

Ordet fornøyd kan bety så mangt i forskjellige sammenhenger.

Det er nok ikke mange United-fans som er fornøyde med å kjempe om topp fire. Jeg er kun fornøyd om vi kjemper om ligagull og semifinale i CL, og det gjelder helt sikkert de fleste andre her inne og ellers på kloden. Ingen av disse målsetningene vil nås denne sesongen heller.

Men de fleste ser nok også realistisk på ting, og realiteten er at vi har vært ganske langt unna det som er forventet helt siden Sir Alex ga seg. Og vår verste halvsesong siden det er bare et par måneder tilbake i tid. Det er historie.

Så er jeg også enig i at vi ikke har mange nok gode spillere per dags dato. Men klubben har endelig sett at vi trenger en manager som vet hva klubben dreier seg om, at det er viktig å underholde. Som gjør de spillerne vi har bedre. Det har fungert. Jammen ser det ut til at de har intensivert jakten på en sportssjef også, noe som i seg selv viser større ambisjoner på overgangsmarkedet. Jeg mener vi har grunn til å være optimistiske igjen.

Som Manchester United-supporter, kan man være fornøyd hvis man..

- ser på hva som har skjedd de siste årene? Nei.

- ser på kvaliteten til spillertroppen? Nei.

- ser på sesongen 18/19 i sin helhet? Nei.

- ser på hva som skjer akkurat de siste årene tatt i betraktning? Ja, definitivt.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Slik ting så ut for 2 måneder er eg absolutt fornøyd med at United er på fjerdeplass i PL no.

United er i dag ikkje ett topplag i PL, både Liverpool og City er klart bedre, og det var bare flaks og en blekksprut i mål som gjorde at vi vant mot Tottenham.

Det beste vi kan ha som ett realistisk mål i år er fjerde i PL og med litt flaks kan vi kanskje vinne FA-cupen.

I PSG møtte vi ett av Europa's beste lag, og det var tydelig klasseforskjell.

Så, fornøyd i dag med utviklingen siden Ole tok over, men ikkje fornøyd med totalen. Men det er ikkje gjort over natta å gjøre United til ett topplag i PL og CL. Det trengs mange forsterkninger i alle lagdeler. Vi får bare håpe at Glazer gir Ole eller Pochettini nok penger til å bygge opp ett topplag i løpet av en sesong eller to.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Oles feil at Lingard (og Marital) ble skadet? ManU presset godt og hadde relativ kontroll over PSG fram til det.

Oles feil at Sánchez sugde svett eselballe? Tillit og blabla... Han er en rutinert spiller for pokker! Han burde ha bidratt mer enn hva han gjorde igår.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle de tre ryktes ute mot Chelsea på mandag. Kamp mot klokka for Martial og Lingard, men det sies nå at begge trolig er ute både mot Chelsea og Liverpool. Sanchez skadet seg i oppvarmingen og kom innpå med skade mot PSG, så han er usikker.

Mot topplagene er Lingard og Martial våre to mest effektive spillere, så det er store tap som viser hvor sårbar Uniteds tropp er. 

Mål mot topp 6-motstandere 18/19:

5 mål: Anthony Martial
3 mål: Jesse Lingard
1 mål: Marcus Rashford, Alexis Sánchez

8/10 mål mot topp 6 er altså scoret av Martial og Lingard. Sistnevnte er også veldig viktig i presset defensivt. Så handler det om hvordan vi ønsker å spille fotball også. United blir et ganske annet lag uten disse to.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

I mine øyne er det kun disse spillerne jeg ser for meg som gode nok til å være en del av en fremtidig CL/PL-vinnende førsteellever:

de Gea, Lindelof, Bailly, Matic, Pogba, Herrera, Rashford, Martial.

Spørs om Herrera har noe å gjøre på denne listen. Kan nok være en del av troppen, men om vi skal vinne Premier League/Champions League så er jeg redd Herrera ikke strekker til mot de aller, aller beste. Kaanskje i det rette systemet, men da skal de andre utespillerne være meget bra. Heller ikke Lindelöf og Bailly har noe å gjøre på denne listen (foreløpig), men som du er inne på.. disse to kan bli toppspillere. 

Jeg har forresten ikke helt mistet troen på Luke Shaw. Han varierer i prestasjonene, men er fortsatt ung.. Når man ser hva Klopp har fått til med Robertson så føler jeg det blir for tidlig å gi opp Shaw. Potensialet er der. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...