Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare sånn for å ha alt på det rene: ingenting er bekreftet enda om Darmians ryktede utlån, selv om det meste tyder på at det vil skje nå :)

Her er kilden (italiensk): https://www.gazzetta.it/Calcio/Serie-A/Juventus/20-01-2019/juventus-quasi-fatta-darmian-prestito-oneroso-diritto-riscatto-320523185730.shtml?refresh_ce-cp

Håper det går i boks og at han gjør det bra! Blir sikkert ikke så populær i den andre delen av Torino nå, men...

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Usikker på om jeg følger? Darmian har ikke vært bra totalt sett for United, men Snikpellik ønsker at at han skal lykkes og gjøre det bra videre i karrieren.

Jeg stiller meg bak Snikpellik. Darmian er nok ferdig i United, men jeg ønsker han uansett alt det beste for fremtiden, og takker han for hans professionalitet og tid i klubben.

Beklager hvis dette innlegget er skivebom

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fortsett gjerne, tweets er bra :) Nesten overraskende lite eufori her inne i forhold til hvor bra vi gjør det! Likevel bra at folk fortsatt har beina på jorda.

I morgen er det en måned siden Solskjærs første kamp, og det begynner å bli mulig å tegne seg et slags bilde av hvordan dette går. Fasiten så langt er sju seire av sju mulige i et tett program.

Etter han kom inn har vi tatt 18 poeng i ligaen, tre mer enn Liverpool, seks mer enn Spurs og City, og åtte mer enn både Arsenal og Chelsea. Vi har scoret flest mål (17) sammen med Liverpool og Spurs, og vi har sluppet inn færrest mål i ligaen (4). Målforskjellen på 17-4 gir 13 plussmål som også er best i ligaen i denne perioden. 

Vi var 11 poeng bak fjerdeplassen før jul, nå er det kun 3 poeng opp. 

Dette er en helt utrolig snuoperasjon uansett hvordan man ser på det. I starten argumenterte noen med at det eneste Solskjær gjorde var å bringe positivitet tilbake i klubben og at han ikke var José Mourinho. Synes det er mer interessant å se på hvilke grep han har gjort med laget og hva han har gjort taktisk - for man vinner ikke plutselig sju kamper på rad uten å ha gjort en rekke riktige endringer. 

Den største forskjellen er hissigheten i gjenvinningsfasen og klarere roller på midtbanen. Matic holder i større grad tilbake og beveger seg ikke like mye opp i banen, mens Herrera er utrolig aggressiv. Når vi vinner ballen går det på færre touch, og vi er mye mer gjennombruddshissige. Pasningsføttene utnyttes også bedre nå, Lindelöf spesielt som har byttet side i midtforsvaret. Backene står høyere i banen, i hvert fall mot de svakeste motstanderne. Lukaku har blitt satt på benken, som har gitt Rashford muligheten til å få mange kamper på rad og bygge opp selvtillit. Effektiviteten foran mål er noe helt annet nå. Vi varierer mellom 433 og 4231. 

Så er spørsmålet hvor lenge det holder. Vi har sett at spillerne blir veldig slitne mot slutten av kampene nå, spesielt mot Spurs og Brighton. Det vil jo på en måte være naturlig at spillerne begynner å merke effekten av mer løping på kroppen nå. Derfor er det jeg håper mest på nå at vi får i gang Sanchez og Fred, sånn at vi har større rotasjonsmuligheter og mindre risiko for slitasje. Gjør vi det, har jeg stor tro på at vi kommer til å ligge på CL-plass når sesongen er over. 

Hva tenker dere om fortsettelsen?

Lenke til kommentar

Det blir spennende å se. Må erkjenne at jeg ikke har fulgt Man U knapt siden 90 tallet, da OGS og andre nordmenn var med, så kjenner minimalt til hva som har vært siste åra. Det er betydningen for Nordmenn og Norsk fotball som gjør at jeg er interessert nå.

Etter det jeg har sett, virker det som det er det defensive som er den store utfordringen. De var heldige( men også gode, særlig keeperen) mot Tottenham. Men vi ser at der har man strevet mest, også mot lag som Reading. 
Et godt forsvar er meget viktig, så der trengs det å jobbes mye. Kanskje et par nye spillere også? Framover ser det egentlig bedre og bedre ut syns jeg. Både mot Tottenham og Brighton syns jeg vi så enda litt mer forbedringer offensivt i de 1 omgangene. Det er det defensive som virker såpass frynsete, at det er litt urovekkende.

Lenke til kommentar

Man United trenger heilt klart forsterkninger i forsvaret. Det sa JM, og det har vel Ole sagt også.

Ole sa også at han mente at laget var for dårlig trent, og det har vi vel sett i kampene, de holder i 70 minutter også tar motstanderen mer og mer over. Hadde ikkje De Gea stått i mål som en gud de siste 20 kunne kampen mot Tottenham endt skikkelig ille.

Det er ikkje sikkert han er like god og heldig mot andre gode lag, så eg håper de kommer i god nok form til å holde 95 minutter snart.

Lenke til kommentar

Ja, det er åpenbart at vi trenger en stopper til når vi har så skadeutsatte spillere der bak, samtidig som prestasjonene deres også varierer.

Mourinho fant aldri frem til et fast stopperpar. Delvis på grunn av skader, og delvis på grunn av vingling. Under Ole har vi fått kontinuitet der bak, som helt klart hjelper mye. Kontinuiteten her er også delvis på grunn av skader, Smalling og Rojo har vært ute hele tiden og Bailly har vært utestengt. Jeg synes først og fremst Lindelöf har vært veldig god. Jones har også vært godkjent, selv om det rusker litt i blant. 

Ser man på antall minutter spilt under Solskjær er det Jones og Lindelöf som har vært mest på banen av utespillerne. 

Skjermbilde-2019-01-21-kl.-09.51.57.png

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel så enkelt forklart at det er de eneste stopperne en har hatt tilgjengelig under Ole.

Bailly var vel den som ble foretrukket sammen med Lindelöf helt til han dummet seg ut å ble utvist. Når Bailly ikke lengre var tilgjengelig var Jones vårt eneste alternativ som stopper sammen med Lindelöf, og det er først i neste kamp at Bailly igjen er tilgjengelig. Darmian fikk vel en kamp som stopper også, og klarte seg i grunn greit i den kampen. Jeg skulle gjerne sett mer av ham som stopper enn Jones.

Smalling nærmer seg vel tilbake fra skade nå også?

Lenke til kommentar

Det er vel så enkelt forklart at det er de eneste stopperne en har hatt tilgjengelig under Ole.

Bailly var vel den som ble foretrukket sammen med Lindelöf helt til han dummet seg ut å ble utvist. Når Bailly ikke lengre var tilgjengelig var Jones vårt eneste alternativ som stopper sammen med Lindelöf, og det er først i neste kamp at Bailly igjen er tilgjengelig. Darmian fikk vel en kamp som stopper også, og klarte seg i grunn greit i den kampen. Jeg skulle gjerne sett mer av ham som stopper enn Jones.

Smalling nærmer seg vel tilbake fra skade nå også?

Kan ikke se at det stemmer helt, han har jo bare startet én kamp av fire mulige - i resten har Jones spilt. Jones ble valgt foran Bailly i de første kampene mot Cardiff og Huddersfield. I tredje kampen til Ole, mot Bournemouth startet Bailly og ble utvist. Bailly var tilbake fra karantenen og satt på benken mot Brighton nå sist, mens Jones spilte.

Stemmer at Smalling og Rojo visstnok er rett rundt hjørnet nå :)

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...