Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Er det virkelig idiotisk å ville ha Mourinho bort? Pr nå så råtner de beste spillerne på rot, på benken. Han har prøvd absolutt alt, og mislyktes monumentalt. Gjør som Chelsea, send han på dør på mandan' og hent inn en caretaker. Gi klubben et halvt år på seg nå, til å hente inn en skikkelig trener. Er han spansktalende så rekker han til og med å lære seg litt engelsk på den tiden. 

Hvorfor er det bedre med en "caretaker" framfor JM fram til sommeren? Hadde kanskje vært mer spennende, men samtidig mer risikofylt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Real Madrid er en klubb som drives av seg selv og til dels ledelsen. Trenerens jobb er å kna ballene til stjernene så de kan fungere best mulig ute på matta. Zidane vil mislykkes så totalt i Manchester United. Det vi trenger nå, og som vi burde gjort for mange år siden er å drite i suksess de neste 5 årene, men gjenbygge klubben med unge, sultne spillere. Vi har vel noen supertalenter i de yngre rekker sånn jeg forstår det. Få ut kreftsvulster som Pogba, Lukaku, Sanchez og alle de kjipe, middelmådige navnene som Jones, Smalling, Valencia, Young og Fellaini som vi har måttet lide oss gjennom i så mange år. Bygg laget rundt Rashford, Martial og Shaw. La de Gea få dra å oppleve å spille for en klubb som matcher hans ferdigheter.

 

Drømmen er Pochettino. Vi har råd til å kaste bort ørten fantasilliarder på drittunger som ikke gidder å gjøre jobben sin, da har vi råd til å gi Pochettino et tilbud han ikke kan takke nei til. La ham få 5 år på å gjøre hva faen han vil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Real Madrid er en klubb som drives av seg selv og til dels ledelsen. Trenerens jobb er å kna ballene til stjernene så de kan fungere best mulig ute på matta. Zidane vil mislykkes så totalt i Manchester United. Det vi trenger nå, og som vi burde gjort for mange år siden er å drite i suksess de neste 5 årene, men gjenbygge klubben med unge, sultne spillere. Vi har vel noen supertalenter i de yngre rekker sånn jeg forstår det. Få ut kreftsvulster som Pogba, Lukaku, Sanchez og alle de kjipe, middelmådige navnene som Jones, Smalling, Valencia, Young og Fellaini som vi har måttet lide oss gjennom i så mange år. Bygg laget rundt Rashford, Martial og Shaw. La de Gea få dra å oppleve å spille for en klubb som matcher hans ferdigheter.

 

Drømmen er Pochettino. Vi har råd til å kaste bort ørten fantasilliarder på drittunger som ikke gidder å gjøre jobben sin, da har vi råd til å gi Pochettino et tilbud han ikke kan takke nei til. La ham få 5 år på å gjøre hva faen han vil.

Det mest komiske jeg har lest på lenge :D Lukaku har ærlig gått ut å sagt at spillestilen som Mourinho slenger ned på han passer han ikke. Hvorfor spilte ikke Pogba eller Mata mot Liverpool, eller hvorfor spilte de 90 minutter mot Valencia når dere var uansett videre? Skulle nesten tro at å vinne mot byrivalen var milevis viktigere enn å vinne kampen i Valencia.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det bedre med en "caretaker" framfor JM fram til sommeren? Hadde kanskje vært mer spennende, men samtidig mer risikofylt. 

Jeg tror det er bedre fordi jeg tror United knapt kan bli dårligere enn de er akkurat nå. Slik det ser ut på banen just nu, så er det en sur, lat stemning i hele gruppa og en manager som skviser gleden ut av spillerne. Historien gjentar seg med JM: i tredje sesong er spillerne lut lei trynet hans, og grunnen til at vi ikke er bedre enn det Chelsea var i 2015 er nok først og fremst fordi denne United-stallen har et visst bunnivå, tross alt. 

 

Jeg krever ikke noe topp fire eller CL-gull ut sesongen, men minstekravet må være å slippe å se Fellaini som spielführer og Lukaku som møtende spiss på topp, og da må tydeligvis Mourinho ut.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Det mest komiske jeg har lest på lenge :D Lukaku har ærlig gått ut å sagt at spillestilen som Mourinho slenger ned på han passer han ikke. Hvorfor spilte ikke Pogba eller Mata mot Liverpool, eller hvorfor spilte de 90 minutter mot Valencia når dere var uansett videre? Skulle nesten tro at å vinne mot byrivalen var milevis viktigere enn å vinne kampen i Valencia.

 

Hvor har Lukaku sagt dette?

 

At Pogba ikke spilte mot Liverpool er jo fordi han utviser elendige holdninger og en ekstrem giddalaushet. Det hadde du visst om du hadde sett United-kamper denne sesongen. At Mata ikke spiller handler vel om ubrukelighet på kontringer.

Lenke til kommentar

Kanskje holdningene hans er på grunn av Mourinho? Hazard var jo udugelig siste sesongen under Mourinho også. ser jo hvordan det gikk med han.

 

Nei Pogba må få muligheten til å blomstre under en manager som bruker han for det talentet han er, og det samme går forøvrig for Sanchez, Martial, Rashford, osv.

Man skal ikke avskrive spillere for at de har prestert dårlig under en defensiv gledesdreper som Mourinho.

 

Folk som roper om å selge Pogba er vitterlig ikke helt rett.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Begynner smått å helle mot at det ville vært bedre med en midlertidig manager enn at Mourinho skal få fortsette. Det er noe fundamentalt galt når våre beste spillere ikke får spille og / eller ikke presterer i nærheten av hva man kan forvente. Kanskje vil det hjelpe med en ny leder inn?

Lenke til kommentar

Hvorfor er det bedre med en "caretaker" framfor JM fram til sommeren? Hadde kanskje vært mer spennende, men samtidig mer risikofylt. 

For meg virker det som at flere spillere er usikre på å signere nye kontrakter fordi de ikke vet hvor klubben er til neste år eller hvilke ambisjoner klubben har. Dette er bl.a. de Gea, Martial, Pereira, Mata, Herrera, og er hvertfall spillere jeg ønsker skal fortsette i klubben. Om Mourinho er hele årsaken til at de ikke signerer eller bare deler av årsaken kan vi spekulere i, men å sparke manageren nå vil vise at klubben faktisk har litt ambisjoner og at dagens prestasjoner ikke er godt nok, samtidig som jeg tror at sannsynligheten for at vi kan beholde flere av de spillerne er større enn om Mourinho fortsetter til sommeren.

 

En annen årsak til at det ville være bedre med en midlertidig manager er at det ville automatisk gitt klubben og fansen litt mer positivitet. Bare en litt mer positiv spillerstil frem til sommeren, selv uten bedre resultater, ville være bra, synes jeg. Også litt mer rettferdig behandling av de forskjellige spillerne hadde vært fint. Akkurat nå er det bare negativitet.

 

Ellers er jeg veldig enig med de som sier at det bør ansettes en DoF før en ny, permanent manager ansettes. Tror det er viktig for å rydde litt opp i klubben.

Lenke til kommentar

24 millioner € koster det å gi JM sparken.

 

Når en ikke kan nå topp fire blir prisen redusert til 18 millioner €.

 

Legger en til lønnen han får frem til topp fire er umulig å oppnå så blir det mer eller mindre like dyrt i direkte utbetalinger.

 

Så kan en jo regne på hva det koster å ikke oppnå topp 4, spillere som ikke fornyer kontraktene sine, de absurde lønningene en må ut med for å klare å lokke noe til klubben osv.

 

Jeg tror det blir langt dyrere å beholde JM enn å kvitte seg med ham.

Lenke til kommentar

Vi har bare 16 poeng på våre ti siste ligakamper nå. Det er mindre enn både Moyes og Van Gaal hadde i sine ti siste ligakamper før de ble sparket. 

 

Kun fire seire på disse ti siste kampene. 

 

Mourinho må gå, det er det vel absolutt ingen som tviler på lenger. Han er nesten garantert borte før neste sesong starter, men spørsmålet er når det er lurest å kvitte seg med han. Jeg har lenge pekt på at andre ting i klubben må fikses før vi ansetter en ny manager og er i utgangspunktet også skeptisk til en caretaker, men begynner å helle mot "jo fortere jo bedre" nå.

 

For det kan jo knapt bli verre når vi ikke en gang tar poeng på Anfield.

 

Vi har ny kamp på lørdag borte mot Cardiff, deretter går det slag i slag med et tett program gjennom jula. Mourinho må vinne alle disse kampene for å bli sittende slik jeg tror styret ser det, men heller ikke det holder for min del. Skal han sparkes er nok tidlig i januar den beste muligheten, etter kampen mot Newcastle 2. januar og 11 dager til neste ligakamp mot Spurs (en cupkamp i mellom den femte).

 

Perioden mellom der kan være muligheten, ikke vet jeg. Hvis vi gjør det dårlig i jula og styret avventer å gi han sparken til topp fire er umulig for å spare penger så blir jeg utrolig skuffa over klubben. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare å se juniorlagene i stedet folkens, de gjør det bra! :p

 

1-1 akkurat nå mot Chelsea for U18-gutta i FA Youth Cup. Slo Chelsea 3-0 forrige uke. Mason og Greenwood som var med på benken mot Valencia spiller. To veldig spennende karer, det gror endelig godt igjen hos unggutta.

 

Update: vi vant 4-3 med ti mann, hattrick av Greenwood. Slår ut Chelsea som har vunnet cupen de siste fem årene (!).

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er vel ingen her som vil ha Mourinho som jeg har sett? Største spørsmålet er vel rundt når han bør gå.

I dag, helst. 

 

Er jo bare å se på lagene som har vært i verdenstoppen både før- og etter United. Real M. sender trenere som ikke leverer, rett på dør. Ancelotti starta andresesongen dårlig i Bayern, og ble kasta. Pellegrini ble i praksis sparka i januar, men fikk lang oppsigelsestid før Guardiola kom inn. 

 

Skal man vise at man krever noe som helst av sportslige prestasjoner, så må man faktisk ta slike grep umiddelbart. Å la fansen lide i et halvt år til er uakseptabelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...