Irrasjonell Skrevet 30. september 2018 Rapporter Del Skrevet 30. september 2018 Nei, det er ikke bare Mourinhos skyld, men Woodward er Glazernes mann og kommer ikke til å gå noen steder, og det er ikke mulig å kvitte seg med hele laget, om man mener spillerne er hovedproblemet. Dermed blir manageren den som vanligvis må må gå. Grunnen til at jeg tror McKenna kan ta over midlertidig, er at han har litt erfaring fra ungdomslagene. Carrick har ingen erfaring, og kan ikke ta over alene, selv midlertidig. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 30. september 2018 Rapporter Del Skrevet 30. september 2018 Gary Neville kan ha delvis rett, men samtidig er han livredd for å kritisere managere fordi han hadde en dårlig erfaring som manager, selv. Så derfor kan det aldri være manageren som er det største problemet. Og uansett hvor dårlig ledelsen i klubben er, så rettferdiggjør ikke det at manageren starter med en uerfaren midtbanespiller i forsvar, to defensive midtbanespillere, og parkerer bussen fra første sekund mot West Ham. Ikke bare det, når han skal gjøre et offensivt bytte så tar han av en midtstopper for en angrepsspiller, og fortsetter å la den uerfarne midtbanespilleren være midtstopper. Hele laget var satt opp til å mislykkes. Det eneste som kan forsvare noe slik er om Mourinho har fått en hjernesvulst eller en annen sykdom som påvirker hans kognitive funksjoner. Mourinho bør sparkes i dag, og McKenna og Carrick bør midlertidig ta over, selv om jeg tviler på at det kommer til å skje. Jeg har lenge prøvd å være optimistisk, se på det positive, men jeg kan ikke lengre rettferdiggjøre hans taktikk og behandling av enkeltspillere. Jeg kan ikke huske sist vi spilte bra i to omganger og vant, samtidig som de dårlige kampene blir bare flere og flere, og dårligere og dårligere. Virker mer som at ting gjøres i protest! En uerfaren midtbane som stopper for å belyse at han ikke fikk stopperen han ønsket i sommer. Er ikke så nøye at han har fått velge to stoppere selv. To kreative spillere på banen, mens resten er fokusert på forsvar. Blir ikke lett for Martial eller Pogba å vise seg frem under slike forhold. 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 30. september 2018 Rapporter Del Skrevet 30. september 2018 (endret) McKenna er 32 år gammel, og har ikke vært i klubben mer enn to år. Han har erfaring med U18-laget som vant ligaen sin under han, men har ikke vært involvert med førstelaget lenger enn siden i sommer etter Rui Faria dro. Det ville ha vært et vanvittig valg å kjøre McKenna som interim manager. Ser heller for meg Nicky Butt eller lignende om det skulle bli noen fra klubben, og da gjerne med McKenna som en del av teamet. Sånn Mourinho sitt trenerteam er nå etter Faria sluttet så er det ingen klar nummer to, det er strukturert på en annen måte med fire personer som har tittelen "assistant coach". McKenna har vel har mest ansvar for offensiv struktur mens Carrick er mer synlig under kampene, før avspark og på sidelinja. Jeg håper ikke klubben fortsetter med policyen om at manageren skal sparkes først når det er matematisk umulig å nå topp fire eller lignende. En midlertidig manager bør heller ikke sitte lenge, og skal det ansettes ny manager må det være i samsvar med en sportslig retning/filosofi fra klubben. Som dessverre ikke ser ut til å eksistere ennå... Endret 30. september 2018 av Snikpellik Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 30. september 2018 Rapporter Del Skrevet 30. september 2018 (endret) Det er mye som er galt, ja, bla annet at vi mangler en direktør med fotballfaglig bakgrunn. MEN, at ikke Mourinho får Alderweireld unnskylder ikke det som skjer defensivt. Mourinho har fått kjøpe to dyre stoppere. At en av disse ikke får spille, mens den andre til tider er katastrofal og har vist at han ikke takler dette nivået mentalt er det kun én person som må ta på sin kappe. Rent hypotetisk, hvis denne gruppen med spillere hadde vært uten en manager, hvor mange poeng hadde vi stått med nå? Tror vi hadde stått med minst 15 poeng. Mao. coacher Mourinho spillerne til å gjøre en dårlig jobb. Ser vi på penger brukt, stjernespillere hentet og utgangspunktet sånn rent generelt er det vel aldri gjort en dårligere jobb av en manager noen gang i fotballhistorien. Det skal også nevnes at det er en god del ekle folk som jogger rundt utpå matta og hever fantasilønner. Men fortsatt Mourinho som står med øverste ansvar. Eller Woodward hvis vi skal se det store bildet. Pochettino er en våt drøm. Hiv ut Mourinho, Pogba, Sanchez, Martial og la Poch bruke 3 år på å bygge sitt eget drømmelag. Endret 30. september 2018 av banansplitt™ Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 30. september 2018 Rapporter Del Skrevet 30. september 2018 Jeg har, som mange andre, også begynt å gi opp Mourinho. På tide med en manager som bygger lag. Moyes var en tabbe. Neste mann var en klovn. Mourinho aner jeg ikke hva er, men man må antakelig ha både fri tilgang på oljefond samt endeløs tålmodighet for å holde ut med den mannen i mer enn 3 år. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 1. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2018 Må vertfall gjøre noe snart, hvis ikke blir vi med på nedrykkstriden i år. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 1. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2018 Tap i morgen så tror jeg JM er vekke før helgen. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 1. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2018 Frykter U mer enn tap i morgen. Vi møter Valencia på et gunstig tidspunkt. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 1. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2018 (endret) Det er sant, de har vært elendige hittil denne sesongen, men vant sin første kamp i helga etter ett tap og fem uavgjorte. Sånn vi har sett ut i det siste blir det ikke lett, også kan man legge på at for Valencia er det som en cupfinale å komme til Old Trafford. Vanskelig å si hva som skjer om det blir tap, hva styret gjør. Om man ser på hva de gjorde under Moyes og Van Gaal så skal det mer til, men nærmer seg bristepunktet. Det er tett kampprogram nå, så jeg vil anta at styret venter og ser til etter Newcastle-kampen i helga. Da er det landslagspause, som er en god anledning til å eventuelt gjøre noe før vi skal ut i et hardt program mot Chelsea, Juventus og Everton på 8 dager. Eller så kan det hende de ønsker å vente til etter disse kampene også, om det går bra i morgen og til helga. Endret 1. oktober 2018 av Snikpellik Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 1. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2018 (endret) Dagens pressekonferanse med Mourinho. Fikk sett den på MUTV, han var smilende og glad. Spørsmålene som ble stilt var ganske dårlige. Her oversatt via United.no som vanlig: – Champions League-uken er alltid en god uke. Selv om du møter gode lag og spille vanskelige kamper. Ikke alle får spille Champions League-kamper. Hvordan har spillerne reagert etter lørdag?– Reaksjonen til spillerne? Alle reagerer ulikt. Jeg ser noen som er lei seg, og andre som ikke ser ut som de har tapt, men treningene har vært gode. Alexis Sánchez har ikke vært involvert i de siste fire kampene. Hvordan ser du på ham for tiden? Selv ser jeg på ham som en jobber hardt og hele tiden forsøker.– Jeg er enig i det. Føler du at spillerne gir alt? Statistikkene sier at … – Jeg har sagt allerede at etter 20 år i fotball er jeg fremdeles som den naive ungen jeg var for 20 år siden. Jeg tror fremdeles at spillerne er ærlige. Spør ekspertkommentatorene om de noen gang opplevde at de gikk på banen uten å gi maksimalt. – Helt til noen av disse ekspertene kommer ut og sier at de ikke ga alt da de var aktive, tror jeg på at alle spillere vil gi alt. – Når det gjelder statistikken (sprintene) så er det bare statistikk. Etter lørdag har vi pratet med Ed Woodward. Synes du at du burde prate med ham? – Skal jeg snakke med Ed Woodward? Det er et privat anliggende. Jeg svarer ikke på det. Hvorfor vinner dere ikke kamper? – Det er en kollektiv sak. Alle har et ansvar. Det vi viser på banen er konsekvenser av mange ting. Luke Shaw sa noe (etter West Ham-kampen) som jeg er delvis enig i. Han fokuserte på at spillerne må gjøre mer. Men jeg er ikke helt enig, for alle må gjøre mer. Meg inkludert. Hva kan du endre for å snu dette? – Det jeg kan forbedre skal jeg ta med gruppen. – Jeg kan ikke uttrykke meg 100 % på engelsk slik jeg kan på portugisisk, men det jeg mener å si er at noen bryr seg mer enn andre. Noen klarer å ta på seg en maske der de ser lykkelig ut. De er gode skuespillere, men er egentlig veldig triste inne i seg. Så du tror ikke at de ikke bryr seg?– Jeg tror at noen bryr seg mer enn andre. Vil du si hvem? – Nei. Har Mourinho og Zidane snakket sammen? Mourinho ler og peker på Neil Custis i The Sun som skrev saken. – Spør han, smiler Mourinho. – Jeg tror ikke jobben min er truet. Du har vært med på lignende før i din karriere, når ting ikke har gått bra. Er dette det største problemet du har møtt? – Jeg vet ikke.Med all respekt, i Spania er det mange som mener at du er en fiasko som manager for Manchester United. De mener at du er en katastrofe. Stemmer det? – Til det kan jeg svare: Atlético Madrids enorme suksess sist sesong [Europa League-triumfen] var min suksess for to sesonger siden, sa Mourinho, reiste seg og gikk. Det var alt (!). https://www.united.no/nyhetsarkiv/pressekonferanse-kl-15-7/ Endret 1. oktober 2018 av Snikpellik Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 2. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2018 Ny dag med nye rykter om uroligheter mellom spillere og manager. https://www.united.no/ryktene/mandagens-rykter-159/ Det blir vel som vanlig avfeid som oppdiktet av media alt sammen, mens jeg personlig er mer og mer overbevist om at store deler av disse ryktene stemmer. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 2. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2018 (endret) Sun og Custis ville jeg tatt med en gigantisk klype salt, mer bekymrende det Wheeler skriver i Mail siden han ofte har kilder. Men også han har skrevet mye vas tidligere, og Mail er kjent for å skrive vanvittig mye om United. 2/3 av forsidesakene på fotballsidene omhandler United, de vet hvor mye det selger. Ryktene om Conte har begynt å svirre mer også: Det hadde vært forferdelig. Endret 2. oktober 2018 av Snikpellik Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 2. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2018 Hvorfor? Lenke til kommentar
Espp Skrevet 2. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2018 Enda en manager som krever å få handle for milliarder. Bedre filosofi enn Mourinho, men delvis defensiv fotball. Lenke til kommentar
Irrasjonell Skrevet 2. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2018 Pluss enda en som har fått sparken i Chelsea. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 2. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2018 Må da gå an å finne en manager som ikke er vrakgods i Chelsea Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 2. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2018 Conte er like pragmatisk som Mourinho, og står for en minst like «kjedelig» filosofi. Felles for begge er at det er moro når det funker, og begredelig når det ikke funker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 2. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2018 Var nok litt problemer med spillerene for Conte også. Lenke til kommentar
#EmeryOut Skrevet 2. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2018 Granqvist ryktes til United. Hadde vært kult med et svensk stopperpar i Premier League Lenke til kommentar
Golf'ern Skrevet 2. oktober 2018 Rapporter Del Skrevet 2. oktober 2018 Holder med en svenske som ikke holder nivået. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå