Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-D7I5Gr2

*United pleier å slå tottenham på Old Trafford, uansett form og farge.

*Matic ser ut som han rekker kampen, har mye å si for midtbanen til United.

*Pogba på hjemmebane. Har også noe å levere etter kampen mot Brighton.

*Lloris is drunk.

United edger den her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*United pleier å slå tottenham på Old Trafford, uansett form og farge.

*Matic ser ut som han rekker kampen, har mye å si for midtbanen til United.

*Pogba på hjemmebane. Har også noe å levere etter kampen mot Brighton.

*Lloris is drunk.

United edger den her.

Kan legge til at Pochettino har tapt alle fire kampene med Spurs på Old Trafford, og står med 0 mål. 

Likevel er jeg ikke så optimistisk som deg ;)

Lenke til kommentar

Kamp igjen i kveld! Dermed er del 2 av Mourinhos pressekonferanse ute. Som vanlig via United.no:

– Supporterne var fantastiske i begge kampene – ikke mot meg, men mot laget, og det er det eneste som betyr noe, sa han, og utdypet:

– I løpet av min karriere har jeg aldri hatt meg selv i tankene; jeg har bestandig vært en klubbmann, så derfor gjør det meg ordentlig glad når supporterne støtter laget sitt.

– Siden vi spilte bra og vant mot Leicester, kan man si at den [supporterstøtten] var helt normal, men slik som de støttet oss mot Brighton, der vi ikke spilte bra og i tillegg tapte; det er slikt som gir en fantastisk følelse. Jeg håper bare at spillerne følte det på samme måte og er klar til å gi dem [fansen] alt de har [mot Tottenham].

Like uforbeholden var han ikke i sin hyllest da han ble spurt om han, med tanke på hvor spillerne hans står formmessig, var fornøyd med troppen sin.

Er du fornøyd [med tilstanden]?

– Dere vet svaret.

Nei, vi gjør ikke det, og det er derfor vi spør.

– Jeg vet det, men dere vet svaret.

Unnskyld, men hva er svaret da?

– Jeg trenger ikke en gang å svare på det, for av og til vet jeg ikke en gang hvorfor jeg er her. Dere vet jo alt. I løpet av hele uken virker det jo som om dere vil gi inntrykk av å vite alt, og så kommer dere hit og stiller meg spørsmål. Det føles litt merkelig.

Når ditt Manchester United spiller god fotball … Hvordan vil du beskrive spillestilen – hvordan liker du å se laget ditt spille?

– Vinnerstil, svarte han etterhvert, tydelig oppgitt. Unnskyld? Vinnerstil. Ikke gjøre defensive feil, være dominante, skape sjanser, score mål, og dra hjem med tre poeng.

Mourinho ble deretter minnet om at laget hans har en veldig god statistikk mot klubbene i topp 6, men derimot har tapt mange poeng mot klubber United forventes å slå.

Er det frustrerende med tanke på at spillet gjerne har vært bedre mot større klubber enn mot de mindre?

– Nei, det er ikke frustrerende. Det ville vært frustrerende om vi vant mot de mindre, men ikke mot Topp 6. Vi ønsker å vinne mot alle, spille godt hele tiden.

På spørsmål om han vil være like tilfreds med en eventuell andreplass i mai, som han var det sist, for øvrig en prestasjon han selv har betegnet som en av de beste i hans karriere, lød svaret:

– Det kan jeg ikke svare på, vi er ikke i mai, vi er i august.

Og så, helt til slutt – hva med Tottenham, det har blitt lagt merke til at de ikke hentet noen spillere i sommer …?

– Det er ikke mitt problem, lød svaret, og dermed var seansen over.

– Ha det, gutter!

Haha. Den mest Ferguson-aktige pressekonferansen siden 2013.

Lenke til kommentar

Ser ut som verken Martial eller Bailly er med i troppen til kveldens kamp. Standard Mourinho, dette.. 

Jeg skjønte med en gang Bailly ga Brighton straffe sist helg at han ikke kom til å spille dagens match. 

Standard Mourinho er det ikke. Han pleier ikke å straffe spillere sånn.

Grunnen til at media melder om at de ikke er med, er fordi de ikke ble observert på vei inn til hotellet. Det betyr ikke at de ikke er med i kamptroppen. Kun 21 spillere ble observert, plass til to til.

Rojo er fortsatt skadet, så om Bailly mangler er det sannsynligvis på grunn av eventuell skade. 

De som ble observert på Lowry:

Keepere: 

David De Gea og Lee Grant

Forsvarsspillere:

Antonio Valencia, Matteo Darmian, Chris Smalling, Victor Lindelof, Phil Jones, Ashley Young, Luke Shaw

Midtbanespillere:

Nemanja Matic, Scott McTominay, Fred, Andreas Pereira, Jesse Lingard, Ander Herrera, Juan Mata, Paul Pogba, Marouane Fellaini

Spisser:

Marcus Rashford, Romelu Lukaku, Alexis Sanchez

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Standard Mourinho er det ikke. Han pleier ikke å straffe spillere sånn.

Grunnen til at media melder om at de ikke er med, er fordi de ikke ble observert på vei inn til hotellet. Det betyr ikke at de ikke er med i kamptroppen. Kun 21 spillere ble observert, plass til to til.

Vi får se i kveld. Phil Jones fikk vel en lignende behandling i fjorårssesongen da han slet litt mot Spurs og blant annet plantet ballen i eget mål. 

Luke Shaw har fått denne type behanding alt for ofte. 

Lenke til kommentar

Får vel prøve å oppsummere litt.

Grusomt resultat i dag. Tragisk bakover etter Tottenhams første mål. Alle tre målene i mot burde vært unngått, de kommer av enkle individuelle feil, som et par av målene mot Brighton.

Resultatet «lyver» litt, det gjør det. Jeg mener faktisk det var en del positivt å ta med seg, ting vi ikke så mot Leicester eller Brighton. I førsteomgang var det et United som vi ønsker å se. Aggressive, høyt press, fine kombinasjoner, knallgod innsats av alle mann. Kampplanen var smart, Spurs kom ikke rundt på kantene, Eriksen ble satt helt ut av spill og Kane forsvant litt ut av kampen.

Lukaku bommer på åpent mål/gigasjanse for tredje gang på tre kamper, og vi kommer til store muligheter. At vi ikke gikk i ledelsen er vel litt utur også.

Etter at vi slipper inn de første, er vi fort tilbake til å ha god kontroll på kula og vi skaper sjanser, kommer til mange skudd. Shaw og Lingard var banens to beste, etter min mening.

Vi holder trykket, mener faktisk United var det beste laget stort sett hele kampen.

Men det hjelper ikke en dritt når vi slipper inn så håpløse mål, og i tillegg bommer på åpent mål og ikke setter store sjanser.

Fortsetter vi som vi gjorde i dag foruten defensive feil er jeg veldig positiv, men blir det et par-tre sånne resultater til så er det ingen andre alternativer enn å sparke manageren.

Fint å se at Mourinho fortsetter å rose Shaw i dag også. Meget bra kamp av han! Håper han holder seg skadefri. Intervjuet etter kampen og da han var borte hos fansen var også klasse.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Fortsetter vi som vi gjorde i dag foruten defensive feil er jeg veldig positiv, men blir det et par-tre sånne resultater til så er det ingen andre alternativer enn å sparke manageren.

Førsteomgangen i dag var meget bra. Vi får bare håpe at vi klarer å levere noe lignende mot Burnley neste helg. Det hjalp sikkert veldig å ha spillere som Lingard, Matic og Valencia tilbake i lagoppstillingen. 

Men i dag møtte vi et lag som prøvde å spille seg ut bakfra, et lag som nesten alltid prøver på det.. men før pause hadde de ikke sjans. Spillerne våre sto bra til og vi fikk brudd i flere gode posisjoner (litt som det pleier å være mot Arsenal). 

Problemet neste helg er at det er Burnley som står på motsatt banehalvdel (og nei.. det skal selvfølgelig ikke være et problem), men tingen er at de kommer til å overlate ballen til oss i store deler av kampen. Og det er da vi har behov for midtstoppere som kan behandle en ball og det mangler vi dessverre. Forhåpentligvis er Bailly tilbake neste helg, han er ikke fullt så gæren.. men når f. eks Smalling eller Jones må ha ballen mye, så skjønner man hvorfor dette laget sliter. 

Håper vi får oss en fin seier neste helg, men er redd det blir nok en slitekamp som ender med poengtap etter et par dødballmål i mot eller noe..

Lenke til kommentar

Fø faen. Sjokkert. Var så jævlig trøtt igår at jeg sovnet av på sengen etter første omgang. Når jeg logga på nett i dag og skulle sjekke, trodde jeg oppriktig at vi skulle ha 3 poeng i sekken. Man Utd overkjørte Tottenham til tider i førsteomgang. Skuffende, men av det jeg fikk sett av kampen i går - så var det jævlig bra spill! Gidder ikke se noen highlights fra andreomgang når kampen gikk som den gikk.

Lenke til kommentar

Mourinho klasse etter kamp

Haha! DA vet man at man har sett en grusom fotballkamp, når fokuset er på hvor god manageren er etterpå.

Midtforsvaret var krise. Woody føler seg nok smart nå

Har overhodet ingen sympati for JM her. Han har fått to midtstoppere og har allerede vraket begge til fordel for SAF sine kjøp. Men jeg registrerer at han har lurt en del fans til å tro at det ikke er Mourinho som har klønet dette til.

Det er absolutt ingen ting som kan unnskylde et sånt tap. Dette er vårt største hjemmetap siden City/Pool under Moyes, og laget ser skremmende likt ut som det gjorde under nettopp Moyes nå. Nå har manageren vår rabla fullstendig og snakker om snøen som falt i 2005 og 2006 (og 2015). Dette ser mer og mer ut som Chelsea høsten 2015.

Endret av Amoralsk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uenig med de som mener det er mye positivt og ta med seg, vi rakner igjen når vi slipper inn mål og slipper inn ett til med en gang for andre kamp på rad! helt vilt! og man ser hvor planløst det blir på 0-2 når vi må frem, bare endeløs lemping mot Fellaini som ender i ingenting, slikt som dette skal vi ikke være kjent med, flaut. 

Endret av Golf'ern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...