Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha, leser dere ikke det Snikpellik skriver her eller hva? Det står ca fire ganger her nå hvorfor han får bot (hint: det er pga manglende kommunikasjon).

Joda, og om alt stemmer så har de sikkert sitt på det rene i kontrakten på å gi han bot. Om det likevel er det rette å gjøre ut fra et medmenneskelig perspektiv for en av sine "ansatte" i en vanskelig situasjon kan dog diskuteres. Det er ikke altid det som er korrekt å gjøre er det rette å gjøre.

Endret av archongamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Haha, leser dere ikke det Snikpellik skriver her eller hva? Det står ca fire ganger her nå hvorfor han får bot (hint: det er pga manglende kommunikasjon).

Ifølge hvem? Ingen av avisene oppgir noen kilder og av de journalistene som faktisk følger United og har et visst rykte, som f.eks. Simon Stone, har ingen av dem nevnt noe om dette. Så lenge hverken klubben eller Martial selv sier noe om dette, kan det ikke regnes som annet enn i beste fall spekulasjoner. Evt. kan det jo ligge en agenda bak.

Lenke til kommentar

Joda, og om alt stemmer så har de sikkert sitt på det rene i kontrakten på å gi han bot. Om det likevel er det rette å gjøre ut fra et medmenneskelig perspektiv for en av sine "ansatte" i en vanskelig situasjon kan dog diskuteres. Det er ikke altid det som er korrekt å gjøre er det rette å gjøre.

For det første så vet vi ikke noe om situasjonen foruten om en tweet fra Martial der han kan vinkle ting hvordan han selv. Om han selv ikke klarer å ringe klubben selv så har han nok en agent eller lignende som kan gjøre det for han. Uansett hvor vanskelig situasjonen er, så er det garantert flere timer dø-tid om dagen der han kan om så sende en tekstmelding og forklare saken. Hvis det stemmer at han ikke har tatt kontakt i det hele tatt så er det ingen tvil om at boten er passende.

Og de er "ansatt", men samtidig så er de noen av verdens best betalte primadonnaer som burde klare å ta en telefonsamtale når nødvendig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner hvor du vil hen archongamer, og jeg ser poenget ditt. Men alle fotballklubber, Manchester United inkludert, vil ha kontroll på spillerne sine. Spillerne tjener såpass mye penger og er så viktige at det burde være et minstekrav å i hvert fall være såpass lojal at man svarer når klubben tar kontakt.

Spesielt i en så viktig periode som nå, rett før sesongstart. Det har ikke kommet noe særlig mer offentlige uttalelser annet enn at de ikke har fått tak i spilleren og ikke visste hvor han var eller når han skulle komme tilbake. Da velger jeg å tro at klubben har en god grunn til å bøtelegge. 

Ellers må det nevnes at ingenting er bombesikkert i denne saken, for det meste er rykter. Det eneste vi vet 100% sikkert er at United ikke har hatt kontroll på spilleren i godt over en uke. Men det har vært ganske greit å lese gjennom linjene på pressekonferansene og uttalelsene på MUTV (som heller ikke er en nøytral kilde).

Lenke til kommentar

For det første så vet vi ikke noe om situasjonen foruten om en tweet fra Martial der han kan vinkle ting hvordan han selv. Om han selv ikke klarer å ringe klubben selv så har han nok en agent eller lignende som kan gjøre det for han. Uansett hvor vanskelig situasjonen er, så er det garantert flere timer dø-tid om dagen der han kan om så sende en tekstmelding og forklare saken. Hvis det stemmer at han ikke har tatt kontakt i det hele tatt så er det ingen tvil om at boten er passende.

Og de er "ansatt", men samtidig så er de noen av verdens best betalte primadonnaer som burde klare å ta en telefonsamtale når nødvendig. 

Ser du mitt første svar til Snipelik ser du jeg tar forbehold om at det stemmer at det oppstod komplikasjoner og at det gjenstår å se hva som er de faktiske forholdene i dennne saken. Jeg synes ikke hva de har betalt er noe argument her samme hva fakta er. En familiekrise oppleves nok ganske likt for en fotballspiller eller ansatt på Rema.

Jeg skjønner hvor du vil hen archongamer, og jeg ser poenget ditt. Men alle fotballklubber, Manchester United inkludert, vil ha kontroll på spillerne sine. Spillerne tjener såpass mye penger og er så viktige at det burde være et minstekrav å i hvert fall være såpass lojal at man svarer når klubben tar kontakt.

Spesielt i en så viktig periode som nå, rett før sesongstart. Det har ikke kommet noe særlig mer offentlige uttalelser annet enn at de ikke har fått tak i spilleren og ikke visste hvor han var eller når han skulle komme tilbake. Da velger jeg å tro at klubben har en god grunn til å bøtelegge. 

Ellers må det nevnes at ingenting er bombesikkert i denne saken, for det meste er rykter. Det eneste vi vet 100% sikkert er at United ikke har hatt kontroll på spilleren i godt over en uke. Men det har vært ganske greit å lese gjennom linjene på pressekonferansene og uttalelsene på MUTV (som heller ikke er en nøytral kilde).

Helt enig i det du skriver. Og mitt ståsted er egentlig hva som tar seg best ut, forutsatt at ting viser seg å stemme slik ryktene skal ha det til. United har ikke hatt den beste sommerferie hva ro og harmoni angår i følge media osv, og denne saken kan bidra til å ikke gjøre ting bedre sånn sett. Skulle dette eskalere i media, og Mou hiver seg på i kjent stil kan dette fort bli mye større enn det hadde trengt å være om spiller og klubb snakket sammen på bakrommet, uten å gå ut med bøter osv.

Endret av archongamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apropos Rema. Hva tror du hadde skjedd om du dro for til sykehuset fordi dama di fødet, og deretter ikke tok kontakt med arbeidsgiver før lenge etter avtalt oppmøte igjen? Fantes det INGEN tidspunkt der Martial kunne si ifra til sin arbeidsgiver, der han forklarte situasjonen? 

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo absolutt ingen tvil om at Martial har gjort seg vanskelig med vilje her... Og nå prøver han å få klubben til å se ut som den store, stygge ulven. Greit nok at ikke alle ønsker å spille for Manchester United, eller har psyken til å kjempe om en plass på laget, men her har han og agenten oppført seg som idioter ved å først drepe verdien på spilleren ved å gå ut offentlig med at han vil vekk, og nå dette. Håper klubben svarer med å kreve markedsverdi til noen gir det, og om ikke utløse 1 års forlengelse på kontrakten. Selvfølgelig uten å la ham være en del av laget i mellomtiden.

Endret av banansplitt™
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og gjør de det kommer omdømmet til Manchester United til å svekkes enda mer. Lite peiling på om alt stemmer, men hvis fødselen var så kritisk som det skal ha vært så klarte nok ikke Martial å tenke helt rasjonelt. Å gi en millionbot sparer jo ikke United noe heller, er jo bare ett piss i havet uansett. Men det ser lite medmenneskelig ut.

Lenke til kommentar

Det er en ting å ikke aktivt kontakte klubben, og det er noe annet å ikke være tilgjengelig når du blir kontaktet

Det er en ting å ikke tenke rasjonelt en dag, og det er noe annet å være helt ute av det i en uke

Og når du svarer Mourinhos "etterlysning" på pressekonferansen med en offentlig twittermelding, ja da fortjener du boten.

Støtter klubben i denne saken 100%. Bare å selge for rett pris.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Enig i at han bør selges, også uavhengig av denne saken. Han har ikke levert mer enn sporadisk på lenge. Vi vet hva som bor i fyren, men det virker ikke som han har noe særlig mer å by på for oss.

Når han i tillegg ønsker seg vekk, og leverte helt ekstremt dårlig innsats i pre season-kampene så tror jeg håpet er ute. Bare han ikke selges til en rival er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar

Hjelpe meg..... Hvis eg hadde kuttet ut å gi beskjed hvorfor eg ikke kom på jobb på over en uke hadde eg lett fått en kjempeskrell.

Duste oppførsel fra en primadonna! Fødsel er en fin grunn for å få fri, men ikke for å unnlate å informere klubben om at han trenger noen dager ekstra fri.

Lenke til kommentar

Hjelpe meg..... Hvis eg hadde kuttet ut å gi beskjed hvorfor eg ikke kom på jobb på over en uke hadde eg lett fått en kjempeskrell.

Duste oppførsel fra en primadonna! Fødsel er en fin grunn for å få fri, men ikke for å unnlate å informere klubben om at han trenger noen dager ekstra fri.

Jeg hadde ikke hatt jobb,så enkelt er det. Selv om situasjonen er kjip, har han 1 minutt til å sende en SMS eller mail å forklare situasjonen.
Lenke til kommentar

Siste treningskamp i kveld, borte mot Bayern.

Martial er ikke med i troppen.

Gjengen som har reist:

David de Gea, Lee Grant, Matteo Darmian, Timothy Fosu-Mensah, Axel Tuanzebe, Victor Lindelof, Eric Bailly, Phil Jones, Chris Smalling, Demetri Mitchell, Luke Shaw, Fred, Ander Herrera, Andreas Pereira, Scott McTominay, James Garner, Juan Mata, Marcus Rashford, Alexis Sanchez, Tahith Chong, Mason Greenwood

Ganske sikker på at de som ikke reiser til Tyskland heller ikke er aktuelle for ligaåpningen på fredag. Jones, Lindelöf, Rashford er det muligheter for. At Smalling er med tyder på at skaden ikke var langvarig, bra.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...