Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke inntekter tenker du på at United har fra 60-årsmarkeringen av München-tragedien? 

 

Klubben kjørte et arrangement, en slags minnestund, på Old Trafford hvor nye og gamle ansatte, gamle spillere, managere, fans og dagens spillere tok del. Også personer som var involvert i ulykken, Charlton, Gregg og familiemedlemmer av disse var tilstede. 

 

Det handler ikke om å lage et sirkus som du kaller det, det handler om å ta vare på identiteten til klubben som den ulykken dessverre er en stor del av. Manchester United ble jo nesten lagt ned som fotballklubb etter ulykken. For meg som supporter er dette noe av det jeg setter høyest i klubben min, at man husker historien og bruker den til å bygge samhold, lagfølelse og broer mellom spillere og fans.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilke inntekter tenker du på at United har fra 60-årsmarkeringen av München-tragedien? 

 

Klubben kjørte et arrangement, en slags minnestund, på Old Trafford hvor nye og gamle ansatte, gamle spillere, managere, fans og dagens spillere tok del. Også personer som var involvert i ulykken, Charlton, Gregg og familiemedlemmer av disse var tilstede. 

 

Det handler ikke om å lage et sirkus som du kaller det, det handler om å ta vare på identiteten til klubben som den ulykken dessverre er en stor del av. Manchester United ble jo nesten lagt ned som fotballklubb etter ulykken. For meg som supporter er dette noe av det jeg setter høyest i klubben min, at man husker historien og bruker den til å bygge samhold, lagfølelse og broer mellom spillere og fans.

 

Mye profilering i sosiale medier, mer trafikk inn til manutd.com og høyere annonseinntekter. Videre har jeg sett før, og har en hypotese om at det finnes fortsatt, diverse Münchenrelaterte produkter til salgs. Jeg har også sett Liverpool-effekter (f.eks. en drakt) med "JFT 96" eller tilsvarende på ryggen. 

 

Jeg kjøper det ikke, rett og slett. Men innser at jeg kanskje er litt mer kynisk enn de fleste.

Lenke til kommentar

Er bare helt uenig. Klubben gjør ingenting spesielt for å øke noe som helst profitt i forbindelse med tragedien, de setter fokus på den på en fin måte.

 

At man markerer 60-årsdagen for klubbens mørkeste øyeblikk også på sosiale medier er ikke på noen som helst måte rart. De har til og med holdt det veldig nedtonet, for eksempel tre poster på Instagram er ikke akkurat så voldsomt.

 

Og analyserer man de tre bildene litt nærmere så ser man at det er 1) bilde av 58-laget 2) kort videoklipp av noen spillere fra 58-laget 3) en bildeserie som oppsummerer minnestunden på Old Trafford. Ingen av postene har tekst som oppfordrer til å følge hverken lenker eller har til hensikt å trigge kjøp.

 

Og sist, men ikke minst: Manchester United selger ikke et eneste offisielt lisensiert produkt som har noe med München-ulykken å gjøre. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Merker jeg er i mindretall her, men det lever jeg fint med. Det handler kanskje om at jeg etter hvert er blitt mye mindre «fan» enn jeg var før. For meg er fotball kun underholdning, bryr meg stort sett bare om der som skjer på banen, samt litt om spillerlogistikk (muppet much) og akademi. Alt annet rundt er for meg bare støy.

 

Jeg legger nå diskusjonen død for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sesongens femte tap, og lagene bak kan ta litt innpå oss igjen. 

 

Det største problemet vi har nå er at spillere som har vært, og skal være våre beste ikke presterer i det hele tatt. Både Matic og Pogba har vært helt elendige den siste tida. På tross av det har vi plukka bra med poeng etter jul, men her var det stopp. Når midtbanen ikke klarer å kontrollere blir vi sårbare defensivt og klarer ikke holde nullen. 

 

Ekstra frustrerende er det at selv om vi er elendige i dag, så skaper vi mer enn nok og er det klart beste laget. 

 

Og effektiviteten vi hadde tidligere i sesongen må tilbake. Her hadde vi fire megasjanser som SKAL være mål. Martial helt alene med keeper, to kjempebom fra fire-fem meter og Sanchez på helt åpen kasse - ingen av dem sitter. 

 

Filminga til Smalling er forresten noe av det verste jeg har sett.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...