Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forskjellen mellom 2 og 6 poeng (Leicester/Burnley) kan vise seg å bety mye fremover. Jeg har roa meg litt, men når jeg kikker på tabellen nå, så skal United passe seg veldig for de som kommer bak. Jeg mener bestemt at vi trenger forsterkninger, og vi trenger i tillegg en mye sterkere arbeidskultur innad i spillergruppa, for forsvaret i dag var begredelig, og det var liten vilje i laget før 2. omgang

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Kunne ønske vi hadde Griezmann. At Mourinho ikke får til bedre fotball med denne stallen her er en spøk i seg selv. Sier han trenger mer signeringer, vi har aldri kjøpt så mye som nå og fotballen er direkte ELENDIG å se på. Uten flaksen vi har hatt i år hadde vi ligget i bunnen av topp 4, muligens under. 

 

Han får bruke 2 milliarder til så kanskje vi greier å være på et nivå over Leicester og Burnley

Lenke til kommentar

Drittkamp. Men Mourinho har rett når han sier at det ikke er nok. Fremdeles har vi jævlig mye stallfyll, eller folk som ikke er gode nok for startelleveren.

 

Blind

Darmian

Smalling eller Jones (pga skader, god ellers)
Før denne sesongen: Young
Ila denne seongen: Rojo, Herrera, Zlatan (men trenger mer tid, men tror han er ferdig), Mkhitaryan
Ikke blitt god nok: Lindelof
Fellaini vil ikke fornye - krever over 120k pund, og Valencia, Young og Carrick (begynner) å nærme seg slutten.
Mata, var god i forrige kamp, men ellers bidratt svært lite.
 
Edit:
 
Rashford og Martial tidvis ok. Men klarer ikke prestere noen enkeltprestasjoner, kun når laget ellers fungerer.
 
Faktisk eneste som virkelig har vært gode nok er Pogba (litt dårlig i det siste, men vært så bra tidl. i sesongen at greit), Matic, Jones (når ikke skadet), Valencia (nå skadet), Young og DDG.
 
Det er så mye som må gjøres med dette laget, at det er helt trist. Og mtp at vi MAKS har fått til å få inn 2 gode spillere per sesong, så trengs det 2-3 sommer overganger til før daukjøttet er helt borte, med mindre vi begynner å bruke like mye som City. Men Mourinho sparkes vel før den tid, og da får vi en manager som ønsker noe annet, og dermed blir også noen av Mou sine signeringer regnet som daukjøtt / ikke passende.
Endret av blured
Lenke til kommentar

Jones - ser dere samme kamper som meg? Jeg synes han er vår desidert beste midtstopper når han er i nærheten av å være i slag. Han spiller med hjertet utenpå drakten, og tar gjerne et spark i bakhodet for å forhindre en corner. Når han i tillegg slår gode pasninger, er skadehistorikken det eneste negative jeg kan si om han.

Lenke til kommentar

Håper helt genuint vi ryker på en kjempesmell, og får en transfer-embargo à la det de spanske lagene har gjort. Da forsvinner nok Mourinho frivillig. 

 

Woodward har masse katter i sekken allerede, men Mourinho er den største. 

 

Begge to bør sparkes så fort som mulig, før de rekker å ødelegge mer. 

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Manchester United hadde ett mål for sesongen; vinne Premier League. Etter det skuffende tapet mot Manchester City var det ikke lenger mulig. Kall det uprofesjonelt, for det er det. Men det er naturlig at vi får en spillemessig nedtur etter et slikt slag i trynet. Jeg vil ikke bedømme laget ut i fra de siste kampene. Se heller på alle kampene vi har spilt til nå. Vi har vært solide defensivt og effektive offensivt. Vi har ikke spilt særlig vakker fotball. Men vi har fått resultater. Nå håper jeg Mourinho får flyttet fokus fra å grinde resultater i ligaen, til å forbedre spillet. Komme i gang med forberedelsene til CL starter igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ULTRADEFENSIV fotball. Det ser du i detaljene:
* De tre siste kampene har jeg sett hvordan Rashford spesielt står og slår ut med armene på kanten hele tiden. Han har kontringsrom å gå i, men pga den ultradefensive tilnærmingen vår, så spilles ballen heller tilbake eller over sidelinja når vi kan kontre, istedenfor til Rashford. 

* Stopperne våre står konsekvent 20 meter inne på egen banehalvdel.

* Mot City var Marcos Rojo playmakeren vår.

* Pogba spiller som sittende midtbanespiller. I går brukte vi to sittende midtbanespillere, hjemme mot Burnley. 

 

Mourinho er en av ligaens dårligste trenere, og han kommer til å forverre alt så lenge han er i klubben. At han nå går ut og sier at 3 milliarder ikke var nok til å slå Burnley, gjør meg uvel. Da antyder han altså at det er spillerne, mange av de som han selv har kjøpt, og ikke han som er problemet. Men vi ser jo alle det samme; det er Mourinho som gjør spillerne dårligere over tid, og det er Mourinho som utklasses taktisk stort sett hver gang han skal ut i en stor duell.

Endret av Amoralsk
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forbedre spillet? De spiller jo Mourinho fotball helt perfekt, drepende kjedelig i typisk JM stil.

 

Selv på en god dag så synes jeg vårt spill er langt i fra hva de andre topplagene viser når de har dagen. Vi mangler tempo, kreativitet og gode kombinasjoner. Det er en gjeng med spillere som tjener bedre enn noen gang tidligere, men samtidig legger ned en langt dårligere innsats enn hva en burde forvente.

Lenke til kommentar

Kunne ikke vært mer uenig. Fotballen vi spilte under LvG var vannvittig kjedelig. De offensive spillerne hadde null frihet, og alt handlet om å ha ballen i laget på egen banehalvdel i 90 minutter. Vi skapte knapt sjanser, scoret knapt mål og alt gikk ufattelig tregt. Alt gikk sidelengs og bakover, aldri fremover... Jeg hadde lenge troen på LvG's prosjekt. Realiteten var allikevel at man ikke kunne se fremgang fra da han kom til klubben, til han dro. Kan for eksempel ikke sammenlignes med fotballen til Pep, selv om City også holder svært mye på ballen. 

 

Under Mourinho er ikke ballinnehav lenger en prioritering. Det handler om å gå fra forsvar til angrep så hurtig som mulig. Defensivt skal hele laget være strukturert, men offensivt får spillerne frihet. Taktikken er definitivt avhengig av de individuelle ferdighetene til våre angrepsspillere. Rashford og Martial må kunne dra av både en og to mann, før de legger et innlegg eller skyter. Mkhitaryan og Mata må kunne sende avgårde geniale pasninger. Lukaku og Zlatan må score når de får ballen servert. Når ting ikke klaffer for disse spillerne blir vi dårlige. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kunne ikke vært mer uenig. Fotballen vi spilte under LvG var vannvittig kjedelig. De offensive spillerne hadde null frihet, og alt handlet om å ha ballen i laget på egen banehalvdel i 90 minutter. Vi skapte knapt sjanser, scoret knapt mål og alt gikk ufattelig tregt. Alt gikk sidelengs og bakover, aldri fremover... Jeg hadde lenge troen på LvG's prosjekt. Realiteten var allikevel at man ikke kunne se fremgang fra da han kom til klubben, til han dro. Kan for eksempel ikke sammenlignes med fotballen til Pep, selv om City også holder svært mye på ballen. 

Visst var det kjedelig, men det er ikke en stor taktisk endring, det å fjerne tvangstrøya fra spillerne sine. Derfor burde de ha erstattet Van Gaal med en som liknet litt i stilen, og ikke minst en manager som var like opptatt av å utvikle spillere som van Gaal var. 

 

Mourinho er det motsatte av Van Gaal, og å erstatte LvG med Mourinho var å ødelegge hele prosessen som jeg mener United hadde kommet ganske langt på. United spilte bedre fotball våren 2016 enn de har gjort under Mourinho så langt.

Lenke til kommentar

Under Mourinho er ikke ballinnehav lenger en prioritering. Det handler om å gå fra forsvar til angrep så hurtig som mulig. Defensivt skal hele laget være strukturert, men offensivt får spillerne frihet. Taktikken er definitivt avhengig av de individuelle ferdighetene til våre angrepsspillere. Rashford og Martial må kunne dra av både en og to mann, før de legger et innlegg eller skyter. Mkhitaryan og Mata må kunne sende avgårde geniale pasninger. Lukaku og Zlatan må score når de får ballen servert. Når ting ikke klaffer for disse spillerne blir vi dårlige. 

 

Altså parkere bussen og håpe at de individuelle ferdighetene til de tre fremste er nok til å skaffe et mål. Er det slik Manchester United skal spille?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...