Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Si mye dritt dere kan om ligacupen og FAcupen, men store klubbene begynner å slåss for hvert eneste trofé de kan. Jeg tror at det er på grunn av kommersiell og hard konkurranse om andre trofeene som gjør at de føler at de må kjempe for det minste trofeet også

 

Jeg ser at flere og flere stiller med nesten topplag (ofte de i benken får spilt også) i forhold til hva det gjorde for noen år siden. Da var det omtrent kun juniorspillere som spilte fram til finalen

Endret av #Benbjo_Fox
Lenke til kommentar

Synes ikke dette var så ille. Vi har spilt langt verre fotballkamper tidligere denne sesongen. Vi slapp inn to flotte mål, og fikk dermed svi fordi vi var ineffektive for en gangs skyld. Dessverre. Pogba (med flere) virket rusten. Allikevel var det deilig å se han tilbake på banen. Gjorde mye fint. Godt å ha han tilbake. 

 

Spillemessig imponerte Bristol. Få hadde forventet at de skulle spille så fin angrepsfotball og skape så mye. Selv mot et United forsvar som ikke har spilt sammen tidligere. Romero i mål, Darmian + Shaw på backene, Rojo og Lindelof midtstoppere, Blind defensiv midt... Massive endringer. Bør ikke oversees. 

 

Finnes mange unnskyldninger for hvorfor vi tapte denne kampen. Bristol endte allikevel opp som fortjente vinnere. Morsomt for dem, men ærlig talt ingen krise for oss. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen krise definitivt, men det viser hvor elendig Man Utd er om dagen. Med et lag som koster iallfall 10 ganger mer enn Bristols ble vi til tider utspilt. Syns ikke noe som helst kan unnskylde tapet med tanke på laget vi stilte.

 

Deltakelse eller ikke i cupen er en annen diskusjon, og jeg er enig i at det kan være bra å slippe ekstra kamper. Ingen unnskyldning for enda en begredelig prestasjon likevel.

Lenke til kommentar

Bristol rykker opp fra Championship og er på samme nivå eller bedre nivå som Swansea, West Brom eller Newcastle. Jeg klarer ærlig talt ikke å bry meg - dette er fotball, det er en del elementer av flaks involvert. Første målet deres er jo bare helt latterlig. Han kan få 100 sånne sjanser, scorer aldri et sånt mål igjen.

 

Som sagt; nå kan vi faktisk bry oss om det som er viktig her i livet - ligacupen er ikke en av de tingene. Vi må prioritere CL og PL, så får de andre tingene komme i andre, tredje, fjerde og femte rekke.

Lenke til kommentar

Laget vi stilte kan man si mye om individuelt og hvor mye spillerne kostet, men fakta er at vi hadde en helt ny forsvarsfirer, Blind som knapt har spilt de to siste sesongene på midtbanen og unggutten McTominay ved siden av. Zlatan startet sin første kamp på 8 måneder og det var lett å se. Og ja, prestasjonen var for dårlig, men jeg synes ikke det er så veldig rart eller overraskende i det hele tatt. 

 

Og når Pogba heller ikke er på sitt beste i førsteomgangen så overrasket det meg fint lite at et høytflyvende lag som Bristol klarer å kontrollere midtbanen til tider. Så har vi to i treverket, et par fantastiske redninger av Steele, og målene Bristol scorer er i tillegg fantastiske - man ser ikke sånne mål hver kamp.

 

Anser ikke denne prestasjonen som verre enn ligakampen mot Bournemouth for to runder siden på noen som helst måte. 

Lenke til kommentar

De 13 involverte United-spillerne utpå der hadde 45,6 landskamper seg imellom, i SNITT. McTominay 0 og Shaw 7 trekker snittet veldig mye ned).

 

De 13 involverte spillerne kostet til sammen 424,7 millioner euro (4,25 milliarder norske kroner). Rashford, McTominay og Zlatan kom gratis.

 

:rofl:  :rofl: 

Man har altså brukt 4 milliarder på et lag som er for svakt til å slå Bristol borte, med en manager som burde vært kassert for flere år siden. Håper til og med de luringene som mener vi kun er "et par signeringer unna City" snart kan se realiteten i øynene: United er i ferd med å herpes fullstendig, og Mourinho er bare en katalysator for dette (dog er Woodward og Glazers langt sortere får). Kjøp Griezmann også, jeg gir han maksimalt ett år i United (og med Mourinho) før han ser ut som Chris Brunt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi ligger på andreplass i PL, med nest best målforskjell i ligaen. Det har vært et par litt mindre gode kamper den siste tiden, men alt i alt så mener jeg at sesongens utgave av United hittil fremstår som den desidert beste siden Ferguson ga seg.

 

Klarer vi 2 plassen uten at avstanden til City øker noe særlig mer enn nå, kombinert med at vi biter godt fra oss i kvartfinalen i CL, så vil årets sesong være en stor opptur fra i fjor.

 

Å tape for Bristol City blir for meg som å tape for Stoke, Newcastle, WBA, Swansea... Ofte vanskeligere fordi lag på toppen av Championship er vant til å vinne, og dermed har bedre grunnlag for å spille sitt eget spill, og ikke bare ligge og forsvare seg for å overleve i PL. At en b-preget startellever som ikke har spilt noe særlig kamper sammen går på denne smellen, er selvfølgelig surt, men ikke verdens ende.

Endret av blured
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bare sånn for å dreie temaet litt over på noe annet enn den obligatoriske krisemaksimeringen etter hver kamp: Tror dere at noen spillere forsvinner ut i januar?

 

Jeg mener både Blind og Darmian leverte særdeles dårlige søknader i går, og sistnevnte er det en del interesse for i Italia. Napoli er visstnok siste klubben på banen der. Vi har også Tuanzebe som erstatter i den posisjonen, og Fosu-Mensah på sikt når han returnerer fra lån. Jeg heller mot at et salg av Darmian er logisk og vi kan nok fortsatt få en del penger for han nå. 

 

Blind er en allsidig spiller som er fin å ha i stallen, men det han har levert de få gangene han har spilt denne sesongen har vært veldig svakt. Han ser bare tregere og tregere ut, og på venstrebacken har vi en del bedre alternativer nå i Young, Shaw og til og med Rojo. 

 

Mkhitaryan tror jeg ikke forsvinner i januar, med mindre det er noe veldig alvorlige personlige årsaker. Innhoppet hans i går var også ganske bra, og det virket som han kom ut med en innstilling om å kjempe hardt. 

 

Romero ryktes det at ønsker seg bort fra klubben fordi han er i ferd med å miste plassen på landslaget nå før VM. Han er etter min mening en av verdens desidert beste reservekeepere og en spiller jeg liker veldig godt, men i går var han helt på bærtur ved flere anledninger. Ville vært rart å la han gå midt i sesongen, men her har vi også ok backup i Pereira, Johnstone på lån i Villa og O'Hara. 

 

Har ikke tro på noen spillere inn, men forsvinner det et par kan dette vinduet være en fin anledning til å bringe opp et par ekstra talenter.

Lenke til kommentar

Hadde 23 mål og 32 assists på 52 kamper for BvB i 2015/16. Har vist glimt av nivået i United, men liten tvil om at han er en av verdens «mest skapende/kreative» spillere når han er i form. Hadde jo en meget solid sesongstart i år, før det stoppet opp av en eller annen grunn.

 

Frustrerende for både han og oss når det går på tvers

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Når han er på topp" er i beste fall et hypotetisk utsagn når det gjelder Mhiki i United, jeg mener bestemt at han har floppet hos oss, og hva han gjorde i tysk fotball har ikke blitt oversatt til engelsk i det heletatt. Greit, han har hatt noen lyspunkt i noen kamper og han hadde en helt ok ligastart, men å si at han er på et kreativt nivå blant de beste i ligaen i dag? Spillere jeg kjapt kan nevne - De Bruyne, Pogba, Coutinho, Hazard, Silva, Salah .... Mhiki? I Dortmund, men ikke i United, han har på langt nær vært stabil nok for oss

Når det er sagt, jeg ser gjerne at han finner litt tilbake til sitt rette "jeg", men jeg er veldig redd for at han forsvinner i sommer for en altfor billig penge. For alt det jeg veit, så kan det fort være Mourinho sin stil som ikke passer ham også

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Samtidig tror jeg flere spillere trenger en del modning i PL, også gjerne over 1-2 sesonger, for enkelte. Husk på KdB og Salah, rimelig middels til svak i første periode i ligaen (under Mourinho), går og får tillit og bygger seg opp erfaring i andre ligaer, kommer tilbake og HERJER. Han er en utålmodig mann, føler jeg, og føler han spenner bein under alle med en gang de ikke prestererer, med unntak av Rashford (heldigvis. Synes han lykkes mer på tross av Mourinho enn pga ham) og Lukaku (som har klippekort). Noen er faktisk avhengig av en del tillit over tid. Føler Mourinho er svak på denne delen av lagbygging. 

Lenke til kommentar

Synes altfor mange klassespillere blir dårlige når de kommer til oss. Skjønner ikke hvordan det går an.

No skal eg ikkje sei at det nødvendigvis er pga Mourinho, eller om det kjem av spelestil, men dette med Miki har jo skjedd før. Med Mata i Chelsea, Willian hadde vel relativt sjuke stats i shaktar også om eg ikkje hugser feil - blei etterkvart omplassert til ving - Özil i Real, De Bruyne såg jo dritt ut i Chelsea. Kem eg har glømt? Sikkert noken i Inter..

 

Edit: skal det og vere sagt at eg føler mange leverer over snittet med Mourinho, men kreative spelarar er ikkje spelargruppa som gjer det - om det ga meining.

Endret av Whiteshit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...