Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

 

Nei, han antyder at du ikke har noe greie på fotball

Jeg snakker om Mous taktikk og kamper, ikke den generelle måten managere gjør det på. Mou setter 11 i mål, og å antyde at en spiller sto klar på en eventuell kontring sier meg at man ikke har oversikt over hvordan eget lag spiller.

 

ManUnited med sitt milliard-galleri spiller uten tvil kynisk, uten glede og rett og slett drita kjedelig fotball, sånn generelt. Hvis det at jeg ser det betyr at jeg ikke har greie på fotball, so be it. Vil heller se kamper med litt glede. At dere ikke blir lei av å se hvordan dere spiller, med PLs mest ufyselige spiller på laget, Herrera...

 

 

Kødder du? Vi har scoret 36 mål denne sesongen, det er mer noen andre lag i ligaen, bortsett fra City. I tillegg har vi kun sluppet inn 11 mål, det samme som City. Vi har spilt spennende fotball i flere kamper, sett bortsett fra kampene mot storlagene.

 

At du da greier å dra en konklusjon om at vi spiller "uten glede" og "drita kjedelig fotball sånn generelt" er overraskende. Blinder hatet deg?

 

Personlig så setter jeg pris på god defensiv fotball, men som Liverpool supporter forstår jeg at det er vanskelig å ta glede i.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antyder du at det var noen raske og veike spillere klare etter å ha overtatt Lukakus plass? Hah!

  

 

 

og å antyde at en spiller sto klar på en eventuell kontring sier meg at man ikke har oversikt over hvordan eget lag spiller.

 

Martial stod igjen på topp. Nå synes jeg uansett du kan holde deg unna denne tråden en stund. Nok spydigheter fra deg. Eventuelt kan du ta deg en pause fra hele diskusjon.no. Vi kan ta kontakt når vi ønsker deg tilbake.

Spydigheter? De eneste som har vært spydige har vært dere fordi jeg sa min mening, uten at jeg nødvendigvis måtte påpeke det, men gjør det nå fordi du drar offerkortet. Det er ganske spydig å si til en motdebattant at han kan fjerne seg fordi man ikke er enig i en mening. Hykleri på høyeste nivå.
Det er ikke meningen din som provoserer meg. Det er de to sitatene jeg har lagt inn fra deg her, hvor du sier at vi som tror United hadde en annen spiller igjen på topp når Lukaku var nede for å forsvare en dødball ikke har oversikt over hvordan eget lag spiller. Martial stod igjen på topp og var klar til å kontre! Det er slik United spiller mot gode lag. De kontrer! Fokuserer på hurtige overganger, og forsvarer seg mellom mulighetene for kontring! United hadde altså en spiller igjen på topp. Martial. Martial var ikke i mål slik alle de andre spillerne var (i følge deg og din "mening"... ).

 

Du kan få mene at det er møkkafotball. Helt greit. Men tenk også på at de tre siste som har vunnet PL har spilt lignende fotball. Mourinhos Chelsea, Leicester og Contes Chelsea. Men de opplevde vel ikke mye glede de heller... Var garantert ikke noe glede å se på fotballbanen der...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

United kontrer ikke så veldig ofte mot de beste lagene. 

 

Kan på to sesonger på Anfield, Stamford Bridge og Etihad (fem kamper) ikke komme på at jeg én eneste gang har reagert på at United var gode på kontringer, eller i det hele tatt kontringsvillige. Det kan godt være de PRØVER å kontre, for all del, men det har i så fall bare vært helt mislykket. 

 

Hele opplegget med Mourinho bør gi grobunn for dyp skepsis. Det er kortsiktig og dyrt, og når selv den kortsiktige gevinsten egentlig ikke har vist seg ennå, så lurer jeg på hva vi egentlig har å forvente fremover. Mannen bør få sitte ut sesongen, og hente hjem en cuptittel (eller med en god porsjon flaks kanskje også en CL-tittel), men så bør han forsvinne. United vil aldri være tjent med å ha en sånn fyr som trener over tid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er rett og slett alt for avhengig av Pogba. Vi så det i fjor. Mourinho så det i fjor. Men det ble ikke hentet inn noe kreativitet. Fornøyd med kjøpene vi gjorde, selv om jeg fortsatt er skeptisk til Lindelöf. Blir spennende å se om Mourinho klarer å finne en løsning. Manchester United kan ikke være et one man team om vi skal vinne noe som helst. 

Lenke til kommentar

DDG MoM. Shaw gjør en fin figur. Matrial var god, men bommen trekker kraftig ned helhetsinntrykket. Rashford er på banen i 5 minutt før han viser at han har et greit skuddbein.

Jones var knallgod i dag; først på omtrent alt på egen halvdel, og pasningen til Shaw var høy klasse. Ellers blir føler jeg det er langt farligere når motstander har ballen - som vanlig. 

Lenke til kommentar

Alle lag skal være bedre med en Pogba på banen, enn uten. Det er i hvert fall ingen unnskyldning for spillet. Problemet er at Mourinho ikke tør å sende folk fremover, og i hvert fall ikke midtbanen. Jeg fulgte nøye med på hvordan midtbanen støttet opp om kontringer og etablert spill, og det var helt grusomt å se på. Da United krysset midtbanen, så stoppet McTominay og Matic opp. På toppen av det hele mente Mourinho tydeligvis at midtbanen ikke var defensivt trygg nok, så han kastet like godt innpå Herrera for Lingard også. Hjemme mot Bournemouth. 

 

Dette er Moyes-fotball, bare mer defensivt. Ganske sikker på at både Moyes og Van Gaal hadde fått langt mer ut av en såpass bra stall.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke like kritisk som Amoralsk, ikke i nærheten engang, men han er inne på noe

 

Se på city feks, deres forsvar starter med gjennvinningsfasen på topp, i et trekantspill der de stresser ballfører noe voldsomt. Og når de vinner tilbake ballen så står de allerede høyt, og har fritt spillerom mellom midtbaneleddet og forsvaret. Skulle gjerne sett det samme hos United, da hadde vi erobret boksen til motstanderen på samme måte og dominert kampene mer radikalt enn nå. Pep er defensiv i denne måten å spille han også, men dette er mye mer produktivt, og det fører til sjanser på sjanser, uten at de selger seg helt i eget forsvar

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En kompis som var på kampen i går mente at været (!!!) gjorde det vanskelig for United i andreomgangen, ser også det nevnes av enkelte på Twitter. Det blåste og regna så kraftig midt i trynet på spillerne våre at de slet med å orientere seg oppover i banen, og dermed ble det fryktelig rufsete. Det høres jo ut som en dårlig unnskyldning, men det er vel ikke alt som kommer like godt gjennom tv-ruta. Det gjelder jo Bournemouth-spillerne til en viss grad også. Vet ikke om det hadde noe å si, uansett så må vi gjøre det mange hakk bedre enn i går.

 

Ellers kult at McTominay fikk starte i går, og han gjorde en god figur. Sterk i duellene og god til å orientere seg. Er nødt til å bli med mer opp i banen i den rollen, men det er forståelig at han holdt seg ganske rolig i sin første PL-start. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Der har vi enda en god en spør du meg.

 

1) Ingen av spillerne til Manchester United fungerer uten Pogba. Vi blir et av ligaens dårlige lag uten han. Spillere som Mata, Mhki, Lukaku og Herrera faller bare helt sammen uten det fyskiske og psykiske nærværet til Pogba. 

2) Været var meget lokalt og påvirket bare Man Utd sine spillere under kampen, noe som første til at Bournmouth kunne spille som Man City på bortebane. 

 

Hva blir det neste nå da?

 

 

 

(tuller litt nå da.. Viktig å påpeke det!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...