Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

 

Jeg skjønner jo at han ikke MENER å gjøre det. Det er jo ingen som MENER å gjøre en så stor brøler. Prestasjonen er elendig og målet er hans skyld og ingen andres. Udyktighet, ikke "uflaks".

 

På det første målet taper han duellen som fører til mål. Det er en liten skubb fra Otamendi, men ingenting ulovlig. At en så stor spiller er så dårlig i duellspillet er jo fascinerende.

Jeg skjønner også at du synes at det er dårlig, og det er helt greit, men man kan ikke se på utfallet av alle situasjoner for å bedømme hvor bra/dårlige de er. Det er en helt vanlig duell hvor ballen ender opp et sted - tilfeldigvis står David Silva der og scorer. Hadde ikke han stått der og De Gea plukket opp ballen hadde ingen nevnt det. Poenget mitt er at situasjonen skjer en milliard ganger i løpet av en sesong - og det er bare uflaks, har INGENTING med udyktighet at ballen ender opp der. Det er BARE uflaks.

Å vinne en duell er én ting, men de fleste duellene skjer ikke fem meter fra ett av målene. Ergo vil det være en andreball å plukke opp, og jeg tror ikke jeg overdriver når jeg sier at City vant minst 90% av andreballene i går. 

 

United hadde ett område de var regnet som mye bedre enn City på, og det er duellspillet. United slapp inn to mål på dødballer imot, der City snappet opp andreballen. Selv der ble Mourinho utklasset av Guardiola, og det har ingenting med flaks å gjøre, men derimot ren dyktighet. Silva ville aldri slått f.eks Matic i lufta, men han har like gode vilkår for å snappe opp den enda viktigere andreballen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 Kall det gjerne uflaks, men spillere i PL skal klare å klarere ballen bedre enn det Lukaku gjør på 2-1 målet. Det er rett og slett bare elendig.

 

Beklager, Emils., men dette er kanskje det tynneste av alle argumenter som gjøres når man skal begrunne ting på en fotballbane. I følge din logikk så skal det dermed gjøres ingen feil på en fotballbane, alle får betalt masse penger for å spille fotball - alle kamper skal dermed enten ende 0-0. Alle dommere dømmer også alltid riktig, de får masse penger for å dømme riktig.

 

Uflaks/flaks skjer i alle ligaer, alt fra 8. divisjon i Norge til La Liga.

 

Please.

 

Det som ikke er uflaks er at Mou dirigerer spissen sin til å stå 1 meter fra eget mål. #busstaktikk #Mouspesial

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kall det gjerne uflaks, men spillere i PL skal klare å klarere ballen bedre enn det Lukaku gjør på 2-1 målet. Det er rett og slett bare elendig.

Beklager, Emils., men dette er kanskje det tynneste av alle argumenter som gjøres når man skal begrunne ting på en fotballbane. I følge din logikk så skal det dermed gjøres ingen feil på en fotballbane, alle får betalt masse penger for å spille fotball - alle kamper skal dermed enten ende 0-0. Alle dommere dømmer også alltid riktig, de får masse penger for å dømme riktig.

 

Uflaks/flaks skjer i alle ligaer, alt fra 8. divisjon i Norge til La Liga.

 

Please.

Men din definisjon av uflaks er veldig tynn da tydeligvis. Uflaks er som på 0-1 målet hvor ballen treffer Lukaku og den går så til Silva.

 

Det er ikke uflaks at Lukaku ikke presterer å klarere en så «enkel» ball bedre. Det er derimot uflaks at den treffer Smalling og går til en fri Otamendi.

Lenke til kommentar

Se f.eks på John Stones denne sesongen kontra i fjor. Helt elementære feil, gang på gang for et år siden. Klareringer gikk overalt, pasninger rett i beina på motspillere, et par håpløse selvmål også videre.

 

Denne sesongen har han både vært feilfri og skikkelig god på absolutt alt. Er det fordi han ikke hadde evnene i fjor? Nei. Det handler om selvtillit, noe Lukaku ikke besitter mye av for øyeblikket. Det er bare tull å si at Lukaku plutselig er blitt skikkelig dårlig. Uflaks? Nei. Klønete? Ja. Hvis De Gea gjør en brøler neste kamp betyr ikke det at han er dårlig.

 

Så har vi de offensive involveringene hans, hvor han blir fullstendig isolert mot to stoppere fordi vingene våre ligger bredt og Lukaku blir han som skal ta imot, også har ikke Lingard nok duellstyrke. Hadde vi hatt Pogba, Fellaini eller Carrick tilgjengelig tror jeg helt sikkert Mourinho ville startet uten Rashford eller Martial for å ha tre sentrale.

 

Det er en utakknemlig oppgave å ligge der oppe alene for Lukaku, spesielt når han er inne i en formdupp. Lukaku har aldri vært særlig god til å skape ting helt på egenhånd. Med en gang han får service er han som regel der han skal være, som på megasjansen i går. Jeg tror det bare er et tidsspørsmål før han begynner å putte en del mål igjen.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo bare å innse at City som klubb jevnt over gjør det meste bedre enn United. Ja, de bruker mer penger, men de får mer igjen for pengene;

 

- Bedre treffrate i overgangsmarkedet. United kjøper og kjøper, men hvilke av de siste kjøpene kan man kaste terningkast 5 eller 6 på? Pogba kanskje, til nød Matic, men resten er stusselige saker. Lindelöf, Lukaku, Herrera, Shaw, Fellaini, Mikhi, Schweinsteiger, Schneiderlin, osv. Klubben sløser bort milliarder på drit og stallfyll.

 

- Spillestil. City er et velorganisert sexy lag som spiller etter et tydelig mønster og der alle tilsynelatende vet hva de skal gjøre offensivt. Det går hurtig, smarte bevegelser og spill langs bakken. United går stort sett ut relativt defensivt, pumper langt eller ut på kant og satser på at noen der fremme gjør noe bra. Så klart, med Martial, Mata, Rashford, Pogba og Lukaku (i starten av sesongen) vil det jo skje litt magi, men det er stort sett når motstanderen gjør tabber. 

 

- Klasse. Det er kanskje litt typisk Mourinho og ikke noe som kjennetegner United som sådan. Men mannen eier jo ikke klasse, han er sur, kranglete og sutrete og søker tilsynelatende konflikter over alt. Overhodet ikke interessert i å skape engasjement, men er en kald kyniker som det virker som er mest interessert i å bedre sin egen CV. Se på Pep, Klopp og Pochettino. De utstråler en helt annen glede ved spillet som jeg tror smitter over på spillerne.

 

Klagete og krisemaksimerende, men når man først en gang gidder å skrive på forumet igjen gjør det godt å få ut litt galle.

Lenke til kommentar

Ganske vanlig, taktikk, Colin, men skjønner utifra den fotballkompetansen du har utvist over lenger tid at du ikke har sett noen sparke ball siden Cruyff herjet på 70-tallet.

 

Store spisser er svært ofte nede på defensiv dødball og overlater "sin plass" på topp til raskere og veikere spillere. Si ifra neste gang du er interessert i helt elementære taktiske vurderinger.

Antyder du at det var noen raske og veike spillere klare etter å ha overtatt Lukakus plass? Hah!

Lenke til kommentar

1. målet - jeg er mer fan av offensive spillere i sone, mens defensive spillere markerer mann. Hadde Lukaku stått på første, og Matic hadde fulgt løpet, hadde den scoringen aldri skjedd. 

2. målet - en sleivete klarering. Kan skje hvem som helst, og er ikke så mye å gjøre med. 

 

Synes forøvrig Lukakus bidrag framover på banen de siste 8-10 kampene er et større problem enn hans manglende defensive fibre.

Lenke til kommentar

Nei, han antyder at du ikke har noe greie på fotball

Jeg snakker om Mous taktikk og kamper, ikke den generelle måten managere gjør det på. Mou setter 11 i mål, og å antyde at en spiller sto klar på en eventuell kontring sier meg at man ikke har oversikt over hvordan eget lag spiller.

 

ManUnited med sitt milliard-galleri spiller uten tvil kynisk, uten glede og rett og slett drita kjedelig fotball, sånn generelt. Hvis det at jeg ser det betyr at jeg ikke har greie på fotball, so be it. Vil heller se kamper med litt glede. At dere ikke blir lei av å se hvordan dere spiller, med PLs mest ufyselige spiller på laget, Herrera...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Nei, han antyder at du ikke har noe greie på fotball

Jeg snakker om Mous taktikk og kamper, ikke den generelle måten managere gjør det på. Mou setter 11 i mål, og å antyde at en spiller sto klar på en eventuell kontring sier meg at man ikke har oversikt over hvordan eget lag spiller.

Martial stod igjen på topp. Nå synes jeg uansett du kan holde deg unna denne tråden en stund. Nok spydigheter fra deg. Eventuelt kan du ta deg en pause fra hele diskusjon.no. Vi kan ta kontakt når vi ønsker deg tilbake. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Nei, han antyder at du ikke har noe greie på fotball

Jeg snakker om Mous taktikk og kamper, ikke den generelle måten managere gjør det på. Mou setter 11 i mål, og å antyde at en spiller sto klar på en eventuell kontring sier meg at man ikke har oversikt over hvordan eget lag spiller.

Martial stod igjen på topp. Nå synes jeg uansett du kan holde deg unna denne tråden en stund. Nok spydigheter fra deg. Eventuelt kan du ta deg en pause fra hele diskusjon.no. Vi kan ta kontakt når vi ønsker deg tilbake. 

 

Spydigheter? De eneste som har vært spydige har vært dere fordi jeg sa min mening, uten at jeg nødvendigvis måtte påpeke det, men gjør det nå fordi du drar offerkortet. Det er ganske spydig å si til en motdebattant at han kan fjerne seg fordi man ikke er enig i en mening. Hykleri på høyeste nivå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Nei, han antyder at du ikke har noe greie på fotball

Jeg snakker om Mous taktikk og kamper, ikke den generelle måten managere gjør det på. Mou setter 11 i mål, og å antyde at en spiller sto klar på en eventuell kontring sier meg at man ikke har oversikt over hvordan eget lag spiller.

 

ManUnited med sitt milliard-galleri spiller uten tvil kynisk, uten glede og rett og slett drita kjedelig fotball, sånn generelt. Hvis det at jeg ser det betyr at jeg ikke har greie på fotball, so be it. Vil heller se kamper med litt glede. At dere ikke blir lei av å se hvordan dere spiller, med PLs mest ufyselige spiller på laget, Herrera...

 

 

Har en kompis som er United-supporter til fingerspissene. Han er skremt over utviklingen til United de siste årene. Ingenting er å kjenne igjen, og Mourinho står for en ufattelig tragisk form for fotball. Overlever den mannen 2018 som United-manager er vel spørsmålet man må stille etter fadesen mot City.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...