Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Utrolig svak kamp i går. En god keeper og dårlige avsluttere er det eneste som står mellom 1-1 eller 1-2. Resultatet lyver en god del, men det betyr egentlig ikke så mye siden vi fikk 3 poeng. I år skårer laget målene de ikke klarte i fjor.

 

Er spent på hvordan laget framstår når vi møter ordentlig motstand.

 

Uenig at det var en utrolig svak kamp, ingen stor kamp, vi gjør jobben det er det, og vinne 4-0 da er imponerende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er enig i dette, nivået må opp for å slå de andre gode lagene. Derimot så sliter de også veldig - Chelsea f.eks hadde en skikkelig møkkakamp i helgen, det samme kan sies om de andre storlagene. 
City derimot ser ekstremt giftige ut. Om jeg MÅTTE satt penger på et lag som vinner i mai så tror jeg at jeg hadde satt de på City, enda det er litt vondt å si 

Likevel er det vel fremdeles for tidlig å si, men man kan jo lese litt ut av det man har sett hittil i alle fall

Lenke til kommentar

Fra 35 til 65 min var vi svake, men ellers hadde vi enten full kontroll eller var gode. Ikke en direkte bra kamp sett under ett, men jeg synes det er skikkelig digg å se at vi alltid klarer å score en del mål. Veldig, veldig Ferguson-esque egentlig. Ikke minst har vi en matchvinner i buret som kanskje er verdens beste keeper for øyeblikket.

 

16-2 i målforskjell i ligaen! 

 

Vanskelig å si hvordan vi står i forhold til de andre topplagene, men det er ingen av de som har overbevist meg helt. City ser klart best ut og er ekstremt imponerende fremover. Bakover på banen har de vist en del svakheter, og de slår meg som et mindre sikkert lag enn oss for øyeblikket.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rasistiske stereotyper? Mørkhudede har jo større peiser enn alle andre på jorden (gjennomsnitt altså). Dette er fakta.

 

Er det rasistisk at de synger om den (mulige) svære peisen hans siden han er mørk? Spør oppriktig. Er rasismen at de tar i og henter fram noe om han som er stereotypisk for mørkhudede? ?

Lenke til kommentar

Nei, det er en myte som oppsto under slavetiden, ut av et behov for å definere svarte menn som undermennesker med overdreven seksualitet sammenlignet med oss dydige hvitinger.

Alle utsagn som deler verden inn i grupper basert på genetikk på den måten er rasistiske. At svarte menn har store peniser er kanskje ikke den verste tingen å tro (de liker jo å tro det selv), men det inngår likefullt i et større nettverk av skadelige holdninger.

 

For å forklare litt nærmere: Det kan godt hende at svarte mennesker i gjennomsnitt har litt større peniser enn hvite, men det skyldes heller at deler av befolkningen trekker opp gjennomsnittet, enn at det går et naturlig pikk-skille mellom svart og hvit og at det dermed blir noe i nærheten av riktig å si at "svarte er mer velutstyrt". Mørk hud dominerer løpeverdenen, det er faktisk sant, men å gå derfra til å si at "svarte mennesker er mer atletiske" blir en feilslutning - det dreier seg om mye mindre deler av befolkningen. Å trekke streken mellom svart og hvit er kunstig.

 

Vi bør ikke misbruke rasismebegrepet, da mister det sin kraft, men det betyr ikke at vi ikke skal kalle en spade for en spade.

Endret av Isbilen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...