Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlig med to 4:0-seire på to kamper! Ingen storkamp av oss i dag, men uansett deilig med 3 nye poeng. Noen tanker om dagens kamp:

 

1. Lukaku scorer igjen mål, selv om han fikk få sjanser og var relativt lite med i spillet. Det kommer til å bli utrolig viktig denne sesongen.

2. Pogba viser igjen hvor godt kjøp han var. 

3. Rashford MÅ lære seg å spille ball. Har aldri sett han så dårlig som i dag. Driblet og skjøt hver eneste gang han fikk ballen. Skuddene er heller ikke noe å skryte av.

4. Martial beviser nok en gang hvorfor han bør starte foran Rashford. Totalt 2 mål og 1 assist på rundt en halvtimes spill. Begge gangene han har kommet inn har vi spilt betraktelig bedre.

5. Forsvaret virker solid. Klarer Jones å holde seg skadefri, kan han og Bailly bli et fantastisk stopperpar.

6. Vi har veldig god bredde i stallen. Når vi kan ha spillere som Herrera og Martial på benken, da har vi et lag som definitivt kan være med å kjempe om ligagull.

7. Miki kommer til å få mest assists i pl denne sesongen.

Endret av Momspaghetti
Lenke til kommentar

Det har vel vært rimelig åpenbart at Rashford har fått beskjed om å utfordre "hver gang" han har ballen av Mourinho. Har gjort det helt siden Mourinho tok over. Han skaper masse sjanser, mye rom og farlige situasjoner. Veldig god spiller å ha, blir han mer klinisk i avslutningene vil han bli en av verdens beste. Når det er sagt har Martial også imponert voldsomt i de to kampene så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt å se at vi ikke venter til at motstanderen har fått organisert seg før vi "kontrer" slik som under LvG.

Da måtte jo ballen først sendes sidelengs 5 ganger og bakover 3 ganger før det var lov å spille den mot motstanderens mål. Synes vi har en utrolig bra balanse i spillet vårt nå, ikke så offensivt at vi spiller med mye risiko bakover, men samtidig ikke så defensivt at det blir for lett for motstanderen å forsvare seg uten å ha 10-11 spillere bak ballen. 

Men den første ordentlige testen kommer mot Leicester neste helg, tenker vi kommer til å få kjørt oss en del da. Holder vi nullen igjen (og vinner slik som vi skal ofc) så blir jeg imponert!

Lenke til kommentar

Absolutt en skummel åpning av United.

 

Jeg hadde trodd United trengte et par spillere til før de virkelig kunne hevde seg i toppen. F.eks en midtstopper til og en rotasjon aml/amc/amr som reserve/rotasjon til de andre. Men laget virker å ha "satt" seg. Men, det er fortsatt en lang sesong. Det vil jo vise seg om troppen er bred og god nok.

 

Samma lag har vel blitt brukt i begge kampene, og jeg er fan av det laget. Foruten at jeg ikke foretrekker Rashford som kantspiller (heller reservespiss). Jeg er jo fan av Phil Jones, så..

 

Nå må de bare få solgt Smalling til en mindre klubb og kjøpe en spiller som er god både som sentral stopper og venstre back. Personlig har jeg ingenting imot Daley Blind, men jeg hører mange United fans klager over han.

Lenke til kommentar

I fjor var Pogba mer dyptliggende, og fikk ikke friheten han behøver offensivt. Med Matic inn kan Pogba flyttes frem i banen, og det er ikke tilfeldig at han og Mkhitaryan har hhv 33% og 80% av de målpoengene de fikk totalt i PL i fjor, allerede etter to kamper. 

 

På papiret har mye av det som manglet i fjor, falt på plass da Matic og Lukaku ble kjøpt. Nå må det bare stemme i praksis også, enda 36 kamper igjen. So far so good. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...