Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Mourinho kan da visst lastes for de bedritne inngangene han har til toppkampene. På Anfield var det jo rene Stoke-fotballen med Zlatan(ala Crouch) som ballene ble pumpet opp mot, heldigvis var han helt alene mye av tiden da resten av laget deres var i forsvar. Spissen deres hadde vel hele to gode sjanser i den kampen pga taktikken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var ok fornøyd med kampen på Anfield, fordi Liverpool var like dårlige. Var vel 2-1 i sjanser favør Liverpool. I ettertid har det derimot blitt et mønster, det at man går ut i toppkampene som om det var Tromsø som møtte Bayern. Spesielt borte, fyfaen, sparker ballen ut til innkast og har alle minus Zlatan bak ballen til enhver tid. 

 

Her hyller man United fordi de presser hardt på 0-0 hjemme mot Burnley og Hull og kaller prestasjonen "frydefull". Er dere seriøse? Greit nok at det skapes mye flere sjanser i år enn i fjor, men herregud så lavt forventningene har sunket likevel. 

 

Klart det skapes sjanser når man kan lempe inn mot Zlatan, Pogba og Fellaini, de er tilsammen seks meter høye og veier 300 kg. Legg til at motstanderen ligger trygt plassert inne i egen boks og bare stanger ut, United sine kamper på Old Trafford er jo perfekte eksempler på hvor primitiv engelsk fotball egentlig er. Sesongen i år minner meg om denne kampen under Moyes:

Lenke til kommentar

 

Er uenig med svartmalingen. Fram til vi ga opp ligaen og prioriterte EL (før Swansea-kampen) har vi spilt gnistrende fotball i majoriteten av kampene. Hjemmekampene har vært en fryd å se på uavhengig av resultat.

 

Elsker folk som bare ser på (hjemme)statistikken og erklærer at vi har spilt dårlig fotball. Nesten samtlige hjemmekamper på Old Trafford har vært veldig bra spillemessig og sjansemessig. Så får de som prøver å få resultatene til å passe med agendaen sin gjøre det, jeg er først og fremst keen på å se United spille bra fotball, og det har vi gjort.

*snip*

 

Jeg tror du blander. Du har en forestilling om følgende: Mål = bra spill. Jeg har en forestilling om følgende: Mange sjanser = bra spill. Så kan man vurdere hvilken av de måleparameterne som er best, men er vi enige om at fotball ikke er eksakt vitenskap? At det beste laget ikke alltid vinner? Eller at antall mål ikke nødvendigvis korrelerer med antall sjanser man scorer?

 

OK. Da har vi fastslått at fotball handler om én ting: Å score mål. Er noen uenige i at vi har scoret for lite på hjemmebane? Er noen uenige i at det er skuffende med mange uavgjort på hjemmebane? Nei, ingen er det. Når det gjelder spillet og sjanser skapt mener jeg at det er det beste vi har sett av United på MANGE, mange år. Selv med Fergie i førersetet.

 

Jeg vil heller skape 10-15 sjanser uten å score hver kamp på hjemmebane enn å skape én sjanse og score i én sesong. Hvilken tror du gir best langtidseffekter? Hvilken av disse scenarioene er vanskeligst å "fikse"? Å score mål eller å skape sjanser?

 

Så drittlei at folk ikke klarer å se bakom den tabloiode vinklingen om at "oi united har masse uavgjort på hjemmebane de må være dritt hehe". Selv bestemora mi på 95 klarer å se at det er dårlig. Det er ingen som har bedt noen om å gi en vurdering av om hvorvidt det er bra å spille uavgjort hjemme. Det man lurer på er om spillet tilsier at det burde vært uavgjort. Her anbefales det å se kampene for å uttale seg.

 

EDIT:

I mine øyne komisk når du sammenligner årets sesong med Fulham-kampen. En sesong som er MOTSATT av denne sesongen. Vi skapte KNAPT en sjanse mot Fulham, derfor vi la inn hele kampen (ford vi ikke klarte å skape sjanser). Denne sesongen har vi dominert sjansemessig på Old Trafford og fått elendig med uttelling. Overhodet ingen korrelasjon mellom Fulham-kampen og denne sesongen. Om noe understøtter den poenget mitt fullstendig.

Endret av Bandidos-Pelle
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg klager ikke over resultatene, de er så som så. Jeg klager over antifotballen vi spiller. Vi kan gjerne ha tidenes kamp frem til vi leder 1-0, så er det samme mølja hver gang. Før forsatte vi tempoet og kjørte over de, nå skal alt roes ned og vi skal være kyniske. Inngangen til storkampene er helt lik bare at vi starter ikke med samme tempoet. 

 

Det er rett og slett komisk å lese at noen mener vi har vært en fryd å se på, samtlige kamper har vi greid å prestere i en omgang også er vi en skygge av oss selv i den neste, uansett motstander.

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar

Har gått glipp av fire kamper i år, alle på vårparten (Everton (H), WBA (H), Anderlecht og Sunderland (B)). Kampene har jeg sett, og om du vil kan jeg til og med ramse opp alle som har inneholdt noe som lignet på planlagt angrepsspill:

 

Ligacupen, West Ham, 4-1

PL, Leicester hjemme, 4-1

Euro League, Feyenoord, 4-0

PL, Arsenal, 1-1

PL, Stoke borte, 1-1

PL, Leicester borte, 3-0

PL, Watford hjemme, 2-0

PL, Chelsea hjemme, 2-0

 

Legg så til at Watford var det eneste av drittlagene som har kommet til Old Trafford uten å se ut til å ha en særlig plan over hva de gjør. Mata fikk enorme rom å boltre seg i, og det ble en enkel seier. Leicester hadde på det tidspunkttet raknet totalt, og tapte mot alt og alle.

Resten av kampene var det stort sett bare stanging og/eller sparking, akkurat som i videoen overfor. På et visst tidspunkt i kampen begynner det å bli enkelt å forsvare seg mot en sånn fotball. Se til gjengjeld hva som skjedde da lag begynte å presse oss, på Old Trafford. Ikke lenge siden Swansea kom til OT og egentlig gjorde seg fortjent til å ta tre poeng. Med én gang lag begynner å flekse litt muskler mot United så ligger vi syltynt an. Kantspillet er helt fraværende, alt skal gjennom midten, og når ikke det funker så dunker man mot Fellaini.

 

Under LvG kunne vi i hvert fall unnskylde oss med at vi hadde belaget oss en hel sesong på to tenåringer og Rooney der fremme, nå har vi hentet inn årets spiller i tre av de fem største ligaene i verden og likevel så er det altså Fellaini ballen til slutt lempes opp mot. Du skal være bra nedsnødd om du mener at det er frydefullt.

 

Nesten flaut å se hvor mye bedre Spurs var enn United i går, Kane som bare flikker ut i blinde til Alli som hele tiden søker rom, United var griseheldige som unnslapp med to i sekken der. Helt enorm klasseforskjell i alle ledd.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Hjelper jo ikke hvor bra vi spiller når resultatene uteblir. Man får ikke stilpoeng i ligaen.

 

Var positiv ved sesongstart da jeg tenkte at siden vi spiller så bra så må det jo løsne før eller siden, men problemet er jo at det ikke har løsnet. Får se hvordan det blir med nye spillere til neste sesong, kanskje det trengs litt friskt blod før det løsner.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Her tror jeg vi er helt uenige. Det er strengt talt resultatene vi burde klage over, ikke selve fotballen, for den er til tider eksemplarisk.

This. Hvis folk tror at vi lever i 1999 hvor Rosenborg kunne vinne 25-0 hjemme mot Kongsvinger eller at United kunne spasere (mer eller mindre) til topp 2 hvert eneste år så har de oversett helt hvordan fotballen har utviklet seg. Penger har ført til at mange kan hevde seg i toppen. Det er ingen "enkle" seiere lenger i moderne fotball. Det gjelder ikke bare i Premier League, men også tildels i La Liga og andre større ligaer.

 

For å svare Amoralsk: Du kaller det stanging, alle andre (relevante) statistikk-metoder, som f.eks xG, tilsier at vi har rævkjært motstandere på hjemmebane med tanke på sjanseskaping. Det er et faktum. Så kan du mene at det ikke betyr en dritt, og at resultater er det eneste som betyr noe, men da får du mene det. Resultater (over tid) er som en direkte konsekvens av det man produserer av underliggende faktorer. Det er verre å ha problemer med underliggende faktorer enn resultater. Vi har problemer med resultatene, ikke andre veien. I de foregående årene har vi stort sett hatt problemer med underliggende faktorer.

 

Så tar du frem gårsdagen igjen, et eksempel jeg dissekerte på forrige side. Mourinho bryr seg ikke, ingen bryr seg. Bare du. Han ønsker å vinne EL, og jeg applauderer ham for det. Helt riktig prioritering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For å svare Amoralsk: Du kaller det stanging, alle andre (relevante) statistikk-metoder, som f.eks xG, tilsier at vi har rævkjært motstandere på hjemmebane med tanke på sjanseskaping. Det er et faktum. Så kan du mene at det ikke betyr en dritt, og at resultater er det eneste som betyr noe, men da får du mene det.

Du kan godt få like mange expected goals av å dryle ballen inn i feltet som av å spille deg gjennom. Å skille mellom expected goals og det å slå langt opp mot Fellaini og Zlatan er feil, fordi det ikke nødvendigvis er to forskjellige ting. Minner om at Young, Valencia, Shaw, Rashford, Martial, Lingard og Mkhitaryan samlet har like mange målgivende i Premier League som Kevin De Bruyne. Er det fordi avslutningene har vært for dårlig, eller fordi kantene ikke blir brukt nok?

 

Hvorfor hentet vi egentlig Mkhitaryan - klassespiller som blir satt til å løpe med ball inn i pondusen på Gareth McAuley. Hvorfor ligger ikke han bredt oftere?

 

 

 

Så tar du frem gårsdagen igjen, et eksempel jeg dissekerte på forrige side. Mourinho bryr seg ikke, ingen bryr seg. Bare du. Han ønsker å vinne EL, og jeg applauderer ham for det. Helt riktig prioritering.

Det kan godt hende, men mtp at Spurs er ligaens beste hjemmelag, og vi ikke hadde scoret borte mot topp 6 før i går, så er det vel bare Mourinho som mener at ting hadde sett veldig annerledes ut dersom han "brydde seg". Faktisk kom jo vårt første bortemål mot disse lagene i den kampen der vi ikke brydde oss noe særlig. Spurs rundtspilte oss etter alle kunstens regler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

For å svare Amoralsk: Du kaller det stanging, alle andre (relevante) statistikk-metoder, som f.eks xG, tilsier at vi har rævkjært motstandere på hjemmebane med tanke på sjanseskaping. Det er et faktum. Så kan du mene at det ikke betyr en dritt, og at resultater er det eneste som betyr noe, men da får du mene det.

Du kan godt få like mange expected goals av å dryle ballen inn i feltet som av å spille deg gjennom. Å skille mellom expected goals og det å slå langt opp mot Fellaini og Zlatan er feil, fordi det ikke nødvendigvis er to forskjellige ting. Minner om at Young, Valencia, Shaw, Rashford, Martial, Lingard og Mkhitaryan samlet har like mange målgivende i Premier League som Kevin De Bruyne. Er det fordi avslutningene har vært for dårlig, eller fordi kantene ikke blir brukt nok?

 

Hvorfor hentet vi egentlig Mkhitaryan - klassespiller som blir satt til å løpe med ball inn i pondusen på Gareth McAuley. Hvorfor ligger ikke han bredt oftere?

 

 

 

Så tar du frem gårsdagen igjen, et eksempel jeg dissekerte på forrige side. Mourinho bryr seg ikke, ingen bryr seg. Bare du. Han ønsker å vinne EL, og jeg applauderer ham for det. Helt riktig prioritering.

Det kan godt hende, men mtp at Spurs er ligaens beste hjemmelag, og vi ikke hadde scoret borte mot topp 6 før i går, så er det vel bare Mourinho som mener at ting hadde sett veldig annerledes ut dersom han "brydde seg". Faktisk kom jo vårt første bortemål mot disse lagene i den kampen der vi ikke brydde oss noe særlig. Spurs rundtspilte oss etter alle kunstens regler.

 

Ja vi ble rundspilt og spillerne så helt paralysert ut. Forsvaret var elendig, særlig Bailly han var på bærtur gang etter gang. Skal vi bare tape de to siste kampene, fordi det spiller ingen rolle? Det blir en svak sesong med mulig opptur med EL. Vinner vi der er noe av æren berget. 

Lenke til kommentar

Om 9 dager sitter vi forhåpentligvis igjen med målet for sesongen: CL-billett. Da har vi isåfall nådd målet og fått med et par troféer på kjøpet. Sier ikke at sesongen har vært bra, det har den ikke, fristende å bruke ord som skandale og katastrofe faktisk. Men all set foran neste sesong! Spillere som er spilt inn, noen nye stjerner inn, plass i CL og en Mourinho som har blitt kjent med klubben og vet nøyaktig hva an skal gjøre.

 

Neste sesong stilles det større krav dog. Ingenting annet enn å være med å kjempe om gull er godt nok!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja vi ble rundspilt og spillerne så helt paralysert ut. Forsvaret var elendig, særlig Bailly han var på bærtur gang etter gang. Skal vi bare tape de to siste kampene, fordi det spiller ingen rolle? Det blir en svak sesong med mulig opptur med EL. Vinner vi der er noe av æren berget. 

 

 

 

 

 

Ja vi taper finalen, tror du vi vinner? 

 

 

 

Skjønner du hvorfor folk blir forvirret? Bare nonsens.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Ja vi ble rundspilt og spillerne så helt paralysert ut. Forsvaret var elendig, særlig Bailly han var på bærtur gang etter gang. Skal vi bare tape de to siste kampene, fordi det spiller ingen rolle? Det blir en svak sesong med mulig opptur med EL. Vinner vi der er noe av æren berget. 

 

 

 

 

Ja vi taper finalen, tror du vi vinner? 

 

 

 

Skjønner du hvorfor folk blir forvirret? Bare nonsens.

 

Da har du tungt for det. Ikke skyld på andre. Hva er galt med at jeg tror de taper finalen? Er det en sensasjon? Men det er 3% mulighet for at de vinner. Spar språkbruken din. Dette er å ta mannen og ikke ballen. Husk forumregler. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...