Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

 

Tingen med den fotballen jeg ser nå for tiden er at vi har ingen intensjon overhodet om å vinne, det finnes ikke. Hver jævla storkamp så spiller vi defensivt som faen, og det er pisskjedelig å se på. Jeg gir blanke faen i om vi går ut aggressivt og det feiler, da prøver vi hvertfall å lage en underholdende fotballkamp (hint 0-3(?) under lvg borte mot arsenal, startet aggressivt og det gikk rett vest).

Aggressivt ut? LVG var jo enda mer kynisk og den kampen du refererer til er den kampen mot et topplag jeg syns vi har vært aller svakest de siste årene. Arsenal, laget vi alltid har slått, regelrett slaktet oss på 18 minutter?

 

Jeg syns generelt sett at vi har løftet oss mange hakk, problemet er å omsette sjansene - ikke komme til sjanser (slik som under LVG). Mourinho kan ikke få Rashford (ungt talent), Zlatan (verdensklasse spiss), Mkhi (verdensklasse ving), Martial (ungt talent) eller Mata til å styre ballen i mål, det må de gjøre selv.

 

Vi dominerer stort sett alle kampene vi deltar i, selv om der har vært litt mindre den siste måneden, og er stort sett alltid best. Det er marginer og udyktighet foran mål som gjør at vi ikke er med i topp 4. Når målene sitter kjemper vi sammen med Chelsea om ligagullet, for resten er godt nok.

 

Det er bullshit at vi var mer kynisk mot topplag under LVG. Og det jeg poengterer er at jeg har ingenting imot at det går til helvete så lenge manageren prøver å skape en underholdende og aggressiv fotballkamp. Mourinho er verre enn lvg til det, så kan du bestemme hvor latterlig dårlig det er. Vi starter helt likt selv om han innrømmer at ligaen er tapt.

 

Det er så trist at Klopp gikk til Liverpool.

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tidligere kunne jeg glede meg til kampene mot Liverpool, Tottenham, Arsenal osv, nå vet jeg nøyaktig hvilken bedriten kamp vi får servert med 11 mann i forsvar og ingen vilje til å delta i kampen.

 

JM er ingen stor motivator. Der SAF fikk spillere til å yte langt over evne er det nå motsatt. Under SAF hadde en alltid troen. Lå en under 2-0 kunne en være sikker på at laget kjempet over evne til kampen var over. Nå ser spillerne resignert ut før kampen er i gang.

 

SAF sparte nå ofte spillere han også, stilte med merkelige laguttak osv. Forskjellen ligger jo i hvordan laget fremstår og kjemper for hverandre, hvilken tro de har på egne og lagets ferdigheter. Under SAF hadde laget gitt alt for å få best mulig plassering i ligaen i tillegg til å vinne de turneringer de er med i. Aldri om de hadde kapitulert i april å gitt opp muligheten for 1-3 plass i serien. Var der en teoretisk mulighet så ga laget alt.

 

Det er vel ingen tvil om at der finnes langt bedre alternativer enn JM, så får en bare håpe at de klarer å få tak i en lagbygger ala Pochettino.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi skaper langt mer nå og nekter å godta at LVG var bedre på noe som helst. Alt er bedre nå.

Det er vel ikke helt sant. Vi skaper jo nesten ingen ting. De er vaksinert mot å score. Det må bli mye bedre. Skal de bare drite i de to kampene som er igjen? Virker som de har gitt opp. 

Lenke til kommentar

 

Vi skaper langt mer nå og nekter å godta at LVG var bedre på noe som helst. Alt er bedre nå.

Det er vel ikke helt sant. Vi skaper jo nesten ingen ting. De er vaksinert mot å score. Det må bli mye bedre. Skal de bare drite i de to kampene som er igjen? Virker som de har gitt opp.

 

Vi skaper mye, MEN de er vaksinert mot å score. Spillerne våre trenger jo 5 100%-sjanser før de setter ballen i garnet. Og det er det som er hovedproblemet til Manchester United. Derfor kommer Mou til å hente et par målscorere i sommer.

 

Hva var det igjen, 6% conversation rate på Old Trafford? Det er jo ikke akkurat dynamitt -.-

Manchester United’s 10 home draws in the league:

Shots - 184

Shots on target - 61

Goals - 7

3.8% shot conversion rate.

Endret av Ibrahimovic
Lenke til kommentar

Er uenig med svartmalingen. Fram til vi ga opp ligaen og prioriterte EL (før Swansea-kampen) har vi spilt gnistrende fotball i majoriteten av kampene. Hjemmekampene har vært en fryd å se på uavhengig av resultat.

 

Elsker folk som bare ser på (hjemme)statistikken og erklærer at vi har spilt dårlig fotball. Nesten samtlige hjemmekamper på Old Trafford har vært veldig bra spillemessig og sjansemessig. Så får de som prøver å få resultatene til å passe med agendaen sin gjøre det, jeg er først og fremst keen på å se United spille bra fotball, og det har vi gjort.

Lenke til kommentar

Enig med deg BP. Er først den ~siste måneden at det har vært litt begredelig å se på United. Virker som kamp-programmet har vært hardt på flere og de mistet den gnisten. Så lenge United tar seieren over Ajax så er ting ikke så ille lengre. Litt trening og et par nye spillere inn i sommer så tror jeg United er klare til å slå hardt ifra seg til høsten! :)

Lenke til kommentar

Litt av problemet er jo nettopp det du nevner. Ga opp ligaen før Swansea kampen. Det gir faktisk ingen mening og er ett hån mot supporterne når slike valg blir tatt. En hadde alt tilrettelagt for å snyte City, Liverpool eller Arsenal for CL plass og sikre seg den selv. Nå har en heller satt seg i en situasjon der alt avhenger av en enkel kamp, som en faktisk like gjerne kan tape som vinne.

 

Joda, har spilt mye bra fotball hjemme, men har også spilt mye elendig fotball borte. Må se helheten enten en ser positivt eller negativt på situasjonen.

Lenke til kommentar

Enig med BP. Ja, vi har spilt elendig fotball i det siste, men det kan da ikke være så vanskelig å huske litt lenger tilbake i tid. Vi var for eksempel svært underholdende i vinter. I desember fikk vi også gode resultater. Men selv da var vi veldig ineffektive foran mål. Vi var bare bedre spillemessig, dominerte kamper og puttet akkurat nok til å få et resultat. I starten av 2017 var vi gode da også, men igjen, ineffektiviteten ødela flere kamper da også.

Endret av G27
Lenke til kommentar

Komisk og lese svartmalinga her ja. Hadde en hatt normale stats for omsetting av sjanser, så hadde jo United vore serieleder omtrent. Og så kvir en seg på en finale mot et lag  på nøytral grunn, mot et lag som kun vinner kamper på heimebane? Og i tillegg er United ligaens beste bortelag?

 

Her er det berre å sprette BSU og diverse sparekontoer - 1.9 i odds i finalen

Lenke til kommentar

Det er ikke rart det er svartmaling. Tapte de ikke for Tottenham i går? Det var ingen god prestasjon. Dessuten er flere av våre beste langtidsskadet. Så det må komme inn nye spillere. Ihvertfall en spiss og en høyreback. Rashford blir god, men scorer for lite. Men han er ung, men blir dritbra. 

Lenke til kommentar

Komisk og lese svartmalinga her ja. Hadde en hatt normale stats for omsetting av sjanser, så hadde jo United vore serieleder omtrent. Og så kvir en seg på en finale mot et lag  på nøytral grunn, mot et lag som kun vinner kamper på heimebane? Og i tillegg er United ligaens beste bortelag?

 

Her er det berre å sprette BSU og diverse sparekontoer - 1.9 i odds i finalen

Jeg vet ikke om du har sett de siste kampene, men det er overhodet ingenting som får meg til å tro at vi går ut og dominerer den kampen. Vi rotet det nesten vekk til celta vigo

Lenke til kommentar

Det er ikke rart det er svartmaling. Tapte de ikke for Tottenham i går? Det var ingen god prestasjon. Dessuten er flere av våre beste langtidsskadet. Så det må komme inn nye spillere. Ihvertfall en spiss og en høyreback. Rashford blir god, men scorer for lite. Men han er ung, men blir dritbra. 

Jo de tapte, mot laget som er på andreplass i serien og er det beste hjemmelaget. Tottenham har hatt NULL tap på hjemmebane. Forventet du at United skulle vinne? Selv når vi har skadede spillere (som du også skriver) samt vi har en EL-finale å kjempe for og må hvile flere. 

 

United scorte et mål, og hadde noen sjanser. Var det en vanvittig prestasjon av United? Nei, men sett alt i alt så var det ikke så dårlig som du prøver å få det til å høres ut som.

 

Og vanskelig å forstå hva du mener med så mange "men" på rad.

Lenke til kommentar

Er uenig med svartmalingen. Fram til vi ga opp ligaen og prioriterte EL (før Swansea-kampen) har vi spilt gnistrende fotball i majoriteten av kampene. Hjemmekampene har vært en fryd å se på uavhengig av resultat.

 

Elsker folk som bare ser på (hjemme)statistikken og erklærer at vi har spilt dårlig fotball. Nesten samtlige hjemmekamper på Old Trafford har vært veldig bra spillemessig og sjansemessig. Så får de som prøver å få resultatene til å passe med agendaen sin gjøre det, jeg er først og fremst keen på å se United spille bra fotball, og det har vi gjort.

En fryd å se på? Kødder du eller?

 

Uansett hvordan du vrir og vender på det, så har det ikke vært en fryd å se på United hjemme. 10(!) uavgjortkamper har vi på Old Trafford i år, i de ti oppgjørene har vi scoret sju mål. I fem av de sju uavgjortkampene vi har scoret mål i, har vi tatt ledelsen og deretter lagt oss bakpå for å "sikre inn" ettmålsseieren. Det er også uavhengig av motstander. 

 

Du blander mellom "trykk" og "frydefullt spill". Ingen er uenige i at vi ikke skaper mer sjanser enn under LvG, men det er stort sett gamping inn mot Zlatan som har gitt oss sjansene vi har skapt. Kaosfotball uten plan og mål og mening, men med gode nok spillere til at det har blitt noen scoringer av det. Det er Burnley-fotball med bedre individuelle ferdigheter, som erstattet to år med balltrilling. Eventuelt kan vi kalle årets United en mer defensivt orientert utgave av David Moyes-United.

 

Minner om at United må score hhv 10 og 12 mål på sine to siste kamper for å nå opp til samme antall scoringer som med LvG i 14/15 og Moyes i 13/14. United er et verdenshav bak Chelsea og Spurs i kvalitet, og etter mitt syn også Manchester City. Det er ingen grunn til å juble over hverken det ene eller det andre, men en Euro League-seier hadde vært flott å ta med seg, uten at jeg tror det har særlig praktisk betydning for hvordan neste sesong utarter seg. United må forbedre seg på absolutt alt dersom de ikke skal bli en kasteball i Champions League. Minner om at vi med Euro League-seier i verste fall kan ende opp i en CL-gruppe med Barcelona og Bayern München....

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

 

Det er ikke rart det er svartmaling. Tapte de ikke for Tottenham i går? Det var ingen god prestasjon. Dessuten er flere av våre beste langtidsskadet. Så det må komme inn nye spillere. Ihvertfall en spiss og en høyreback. Rashford blir god, men scorer for lite. Men han er ung, men blir dritbra. 

Jo de tapte, mot laget som er på andreplass i serien og er det beste hjemmelaget. Tottenham har hatt NULL tap på hjemmebane. Forventet du at United skulle vinne? Selv når vi har skadede spillere (som du også skriver) samt vi har en EL-finale å kjempe for og må hvile flere. 

 

United scorte et mål, og hadde noen sjanser. Var det en vanvittig prestasjon av United? Nei, men sett alt i alt så var det ikke så dårlig som du prøver å få det til å høres ut som.

 

Og vanskelig å forstå hva du mener med så mange "men" på rad.

 

Ja jeg forventet at United skulle vinne. Man må alltid tro det. Hva mener du med "men" Irriterer det deg? Jeg skriver som det passer meg. Vi må ikke hvile noen. 

Lenke til kommentar

Mourinho ga aldri opp ligaen, han har prøvd i 34 kamper å ta oss til toppen. I år, i motsetning til i fjor, er det kun spillerne som har skylden. Ja, kanskje kan Mourinho lastes for tapet mot Chelsea, men der stopper det. Hadde våre offensive spillere gjort jobben sin så hadde vi hatt 12-15 ekstra poeng nå. Det er helt sinnssykt hvor mange kamper vi har hatt 5-10 100% sjanser og ikke får mål. Mourinho kan ikke lastes for at taktikken sitter som smurt i kamp etter kamp, mens spillerne ikke gjør jobben sin. LVGs taktikk var destruktiv og kjedelig, og han kunne lastes for den. Mourinho har jo vært krem nesten hele sesongen, foruten den siste måneden. 

 

E: Redigert perioden Mourinho har vært krem!

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...